Nyt cylinder+stempel, hvilke?
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-02-05 17:55

For Gud ved hvilken gang nægtede min CPI Popcorn at starte. Et
teknikkyndigt familiemedlem konkluderede at det måtte skyldes en defekt
toppakning. Han påpegede samtidig at cylinderen var meget ridset (den
slap givetvis ikke helt heldigt fra 10-12 km. kørsel uden olie pga.
defekt oliepumpe), så jeg må jo nok hellere have sådan en ny fætter
smidt på nu den alligevel er skilt ad.

Var så inde på http://thansen.dk/products.asp?c=403015808&n=521218017 og
se på udvalget, og nu undrer jeg mig over hvad jeg får ud af at købe en
alu-cylinder til 599 kr. kontra den til 399 kr.
- og tilsvarende, hvad stemplet til 299 kr. kan som det til 79 kr. ikke
klarer lige så godt.

Altså, hvad får jeg ekstra ud af at spendere yderligere 400 kr.?

På forhånd tak for svar.

--
Michael

Fra : S. Sørensen

Dato : 13-02-05 18:38

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> wrote in message
> [...]
> klarer lige så godt.
>
> Altså, hvad får jeg ekstra ud af at spendere yderligere 400 kr.?

Prøv eventuelt en anden forhandler end Thansen, de ved ikek altid hvad de
sælger....

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-02-05 18:52

> Prøv eventuelt en anden forhandler end Thansen, de ved ikek altid hvad de
> sælger....

Den lokale knallert-pusher har stort set aldrig noget på lager, køber jeg hos
ham stikker han ungarbejderen en udrangeret puch maxi og sender ham op i T.
Hansen når han kommer hjem fra skole :)
-og jeg skulle gerne bruge delene hurtigst muligt, så er ikke umiddelbart
interesseret i at købe over nettet.

--
Michael

Fra : Thomas

Dato : 13-02-05 18:56

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:ad569$420f8fd8$3e3d8433$26228@nf4.news-service.com...

> Prøv eventuelt en anden forhandler end Thansen, de ved ikek altid hvad de
> sælger....

Ganske enig. Har købt en cylinder der og det er også den sidste jeg vil købe
hos t.hansen. Frem over vil jeg kun ha polini eller malossi cylinder. det er
kvalitet

Mvh. Thomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-02-05 20:10

Michael Kjærsgård wrote:
> [...]
> klarer lige så godt.
>
> Altså, hvad får jeg ekstra ud af at spendere yderligere 400 kr.?

Ikke en sk.., kvaliteten er muligvis ikke den samme, da den ene er
original og den anden er discount. Tror bestemt ikke at det dyre stemple
er 3.5 gang bedre ende det billige.

Hilsen Mikkel

--
Hilsen Mikkel Lund

http://aausatii.aau.dk

Fra : Hekto

Dato : 13-02-05 23:47

Michael Kjærsgård wrote:

> Altså, hvad får jeg ekstra ud af at spendere yderligere 400 kr.?

Til almindelig brug? .... Nada!
Aluminiumscylindere kører med mindre tolerance imellem stempel og cylinder,
og dermed bedre køling af stemplet. I hverdagen betyder det ikke en døjt,
så man kan lige så godt køre med støbejern.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-02-05 10:15

> [...]
> og dermed bedre køling af stemplet. I hverdagen betyder det ikke en døjt,
> så man kan lige så godt køre med støbejern.

Jeg havde det nok på fornemmelsen, så vil jeg da spare de 400 kr...:)
Mange tak for svar til alle.

--
Michael

Fra : Tyson [9000]

Dato : 21-02-05 07:29

HUSK... Du får ikke mere end du betaler for...

Min PGO Big Max med 48 mm. + Malossi Vario og Tun- udstødning har nu kørt
perfekt i 3 Aar.

Men som man siger,,, det er dyrt at være fattig..

Mvh.
Mr. over 100.