Tomgangs dyse, DellOrto 19/21mm
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-02-05 10:55

Nogen som ved om der kan skiftes en tomgangs dyse på en DellOrto (købt som
Polini, sort bundkar). Jeg købte den som værende 21mm, men nu her 1½år efter
ser jeg at der står PHBG 19 på den, så det er vel en 19mm, ikke?
Spørgsmålet er om en sådan dyse kan skiftes, så den får mindre benzin i
tomgang. Justering af "luftskruen" er ikke tilstrækkeligt :( Der sidder 3
dyser i karburatoren, hoveddysen kender jeg, men der er 2 andre. Måske kan
kun én af disse to afmonteres, husker det ikke helt tydeligt. Den er ikke
meget større end svovlet på en tændstik... kan det være denne?

Fra : Hekto

Dato : 11-02-05 15:43

In article <420c7a0e$0$18839$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, ask@for.it
says...
> [...]
> kun én af disse to afmonteres, husker det ikke helt tydeligt. Den er ikke
> meget større end svovlet på en tændstik... kan det være denne?

19 = 19mm

Tomgangsdysen sidder som regel lige ved siden af hoveddysen på
Dell'Orto.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Brian A.

Dato : 11-02-05 16:16

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> In article <420c7a0e$0$18839$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, ask@for.it
> says...
>
> 19 = 19mm

Så må jeg jo se mig snydt :( Så er det godt at det er så lang tid siden :)

> Tomgangsdysen sidder som regel lige ved siden af hoveddysen på
> Dell'Orto.

Okay, det passer meget godt. Der sidder en som kan skrue ud med en "flad
skruetrækker"... tager nok lige karburatoren med til den lokale
reservedelspusher, håber han kan støve noget op :)