Mønster på baghjul
Fra : Henrik Madsen

Dato : 31-01-05 22:22

Hej

Nogen der ved om der er nogle regler for hvor meget mønster der skal
være på et baghjul på en 45'er (Speedfight) ?

Spørger fordi jeg syntes mit baghjul er ved at være lidt tyndt i
mønsteret på midten og det er jo ikke meget ved hvis man ikke kan stå
fast om vinteren..

Her er et billede af baghjulet, man kan godt få et indtryk af hvor
meget bane der er tilbage, men det kan siges at der er nok omkring 1mm
tilbage midt på dækket..

http://217.157.194.50/baghjul.jpg

Henrik

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-01-05 23:02

Henrik Madsen wrote:
> Hej
>
> Nogen der ved om der er nogle regler for hvor meget mønster der skal
> være på et baghjul på en 45'er (Speedfight) ?

Aner det ikke.

> [...]
>
> Her er et billede af baghjulet, man kan godt få et indtryk af hvor
> meget bane der er tilbage, men det kan siges at der er nok omkring 1mm

Lidt tynd, det ser da livsfarligt ud det der. Ofre heller de par
hundrede på et nyt.

--
http://www.reklamermodregeringen.dk

Fra : RpR

Dato : 01-02-05 08:49

> Nogen der ved om der er nogle regler for hvor meget mønster der skal
> være på et baghjul på en 45'er (Speedfight) ?

Samme regel som MC, 1,6mm hvis jeg husker ret.
Er du nede på 0,5mm er du nede på noget der ligner 3% af det oprindelige
vejgreb. Så kan du selv regne på om det er smart at køre med

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Hekto

Dato : 01-02-05 09:02

In article <41ff345f$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...
> Samme regel som MC, 1,6mm hvis jeg husker ret.
> Er du nede på 0,5mm er du nede på noget der ligner 3% af det oprindelige
> vejgreb. Så kan du selv regne på om det er smart at køre med

1,6mm på biler. 1mm på MC

Det er LOVKRAVET! ... men slet ikke nok i det virkelige liv ... så
længe man har' det!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Henrik Madsen

Dato : 01-02-05 16:18

On Tue, 1 Feb 2005 09:02:05 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

> [...]
>rpr@mopedgallery.dk says...
>>

>1,6mm på biler. 1mm på MC
>
>Det er LOVKRAVET! ... men slet ikke nok i det virkelige liv ... så

Ok

Konklutionen må være at det trænger til at blive erstattet med et
nyt..

Kan se at bl.a Thansen sælger den slags i løs vægt men er det
overhovedet til at skifte det selv ? Altså er det til at få det gamle
af og det nye på ? Mener, det er jo alu fælge og ikke ret stor
diameter..

Hvis det nu ikke er til for almindelige dødelige uden special værktøj
er det så kun specielle knallert værksteder der har en maskine eller
kan sådan en dæk aftrækker maskine til biler også bruges ?

Forestiller mig nemlig at det er billigere at afmontere hjulet og købe
dæk i løsvægt og så smutte forbi det lokale bil-dækcenter og få det
sat på end hvis jeg tropper op nede hos knallert mekkeren med mit
andetsteds købte dæk..

Eller knallert mekkeren er måske også ganske rimelig med priserne ?

Henrik

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-02-05 19:29

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> andetsteds købte dæk..
>
> Eller knallert mekkeren er måske også ganske rimelig med priserne ?

Hej, mange vælger at få en mekaniker til at skifte dæk. Det er nemlig et
slid hvis man ikke kender alle triksne. Så for at smide mekkeren en
hundrede-mand er let slippet. De siger ikke noget til at du selv kommer
med dækket.

Hilsen Mikkel

--
http://www.reklamermodregeringen.dk

Fra : tommy@fernet.dk

Dato : 04-02-05 08:22

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Samme regel som MC, 1,6mm hvis jeg husker ret.
> Er du nede på 0,5mm er du nede på noget der ligner 3% af det oprindelige
> vejgreb. Så kan du selv regne på om det er smart at køre med

Det er nu 1mm... MEN jeg er modstander af folk der forbinder dækmønster med
vejgreb på mc. Jeg har grundet min ikke så gode økonomi kørt mi bagdæk HELT
blankt på min mc. Jeg havde et Brigdestone BT010 monteret. Det stod fint fat
og slap ikke under kraftig acc. selv på våd vej. Jeg havde et dæk liggende
med mere mønster, men vidste det var et touring dæk, dvs hård blanding, med
mange km. Jeg monterede det dog da jeg mente det andet var for slidt, dvs
var nervøs for lærred skulle komme frem. Dagen efter var jeg ved at ryge på
røven da dækket med mønster slap under en acc. med svag nedlægning.

Jeg argumentere for at trædefladen er meget smal på et mc eller knallert
dæk, derfor har du ikke brug for at dræne vand væk i samme omfang som en
bildæk. for at undgå aquaplaning.

Moralen, er i min verden, hellere nedslidt GODT dæk, end nyt skidt dæk.

mvh Tommy Fer

Fra : RpR

Dato : 07-02-05 17:56

> Moralen, er i min verden, hellere nedslidt GODT dæk, end nyt skidt dæk.

Self' vil et blødere dæk klæbe bedre til overfladen når det er tørt, der er
mest mulig overfladekontakt et must, og siden friktionen er høj på tør
asfalt, så skal man ikke være netvøs for at dækket smutter.

Med i vådt føre ville jeg nu stadigvæk hellere ha' lidt mønster på dækket,
modsat noget der minder om et slick.
Nu siger du at dit gamle slidte dæk stod bedre fast i svingene. Det er nok
heller ikke nær så slidt ud mod kanten som på midten, hvor de fleste km blir
kørt, det kunne forklare at du ikke var nede at kysse asfalten

Mit bagdæk på RS'en har under 1mm tilbage lige nu, og den er alt alt for
levende ud af rundkørslerne i vådt føre. Det er et ekstremt blødt Dunlop
(som jeg self' ikke kan huske nummeret på. 17", 130mm bredt), og jeg har
altså kun 17,54hk på baghjulet at gøre godt med, så det er ikke fordi det er
kræfterne der tvinger hjulet til at smutte ud

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 20:59

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Her er et billede af baghjulet, man kan godt få et indtryk af hvor
> meget bane der er tilbage, men det kan siges at der er nok omkring 1mm

På knallert skal du have 3mm mønster.... (hvis du bliver stoppet :)

Cacba Out

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-02-05 14:22

"Cacba Cacbis" <Cacba [snAbel A] cacba [prik] com> skrev i en meddelelse

> På knallert skal du have 3mm mønster.... (hvis du bliver stoppet :)

Lovtekst?

Fra : RpR

Dato : 07-02-05 17:53

> Lovtekst?

Ja den holder sku ikke
Ingen af de dæk jeg har set til min RS 50'er har haft noget der ligner 3mm
mønster.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 07-02-05 23:48

Prøv nye dæk næste gang i st f at købe de brugte....gnæg gnæg

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : RpR

Dato : 09-02-05 12:14

> Prøv nye dæk næste gang i st f at købe de brugte....gnæg gnæg

De er skam helt nye du, sportsdæk
Og 3mm mønster har de sq ette..

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 09-02-05 15:26

? Troede sgu stadig du havde Puchen, men kan se ovenover, det
er en RS. Respekt...

Fra : RpR

Dato : 09-02-05 20:25

> ? Troede sgu stadig du havde Puchen, men kan se ovenover, det
> er en RS. Respekt...

Puch'en??
Jeg har ejet to Maxi'er i meget kort tid, noget der ligner en måned ad
gangen. Tror du forveksler mig med en anden

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~