Opladning af batteri
Fra : Martin Jensen

Dato : 29-01-05 20:16

Hejsa,

Jeg har en Peugeot Speedfight, og døjer med selvstarteren - der er ikke
nok knald på at den kan starte om vinteren. Den starter fint med
kickstarteren.

Jeg ahr fået at vide, at det kan være batteriet der mangler styrke nok
til at hive selvstarteren rundt med nok omdrejninger.

Nu vil jeg lade på batteriet, da det måske kunne hjælpe. Jeg har taget
batteriet ud, og opdager, at der på batteriet står at jeg ikke må åbne
det efter det er påfyldt.

Hvad gør jeg? Lader med lukkede propper? Det gør man jo ikke på biler
pga. gasudvikling.

Eller må jeg ikke lade på det?

Det er et Varta batteri.

Mvh Martin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-01-05 20:22

"Martin Jensen" <mje@nize-punktum-dk.invalid.zcx> skrev i en meddelelse

> Hvad gør jeg? Lader med lukkede propper? Det gør man jo ikke på biler pga.
> gasudvikling.

Hvor søren har du det fra? Selvf. må man da lade med lukkede propper. Mit
batteri har da en "overløbs-slange" til gasudviklingen. Bilen/scooteren
lader jo selv på batteriet mens motoren kører, hvori skulle forskellen være?

Fra : Thomas

Dato : 30-01-05 10:37

> [...]
>
> Jeg har en Peugeot Speedfight, og døjer med selvstarteren - der er ikke
> nok knald på at den kan starte om vinteren. Den starter fint med

Jeg havde samme problem med min peugeot squab. men har ikke kickstarter på
den
vil ikke bruge 500 kr. for at få den i orden

> Jeg ahr fået at vide, at det kan være batteriet der mangler styrke nok til
> at hive selvstarteren rundt med nok omdrejninger.

Det er det også. Jeg har på min squab monteret en 11A batteri. Har ikke haft
et eneste start problem i 2 år. Lige ud over at den døjer med fugt ved
tændrørs hætten men en gang pronto hjælper. Det 11A batteri kan ikke være
der hvor det orginale sidder. jeg har monteret batteriet under sædet.

Mvh. Thomas