/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Cybercity kundeservice??
Fra : R.V.


Dato : 25-01-05 09:11

Hej

Har cybercity kun 1 eller 2 kundeservice medarbejdere siddende ved
telefonerne?

Jeg forsøgte 15 min igår og har forsøgt 10 minutter idag og har ikke hørt på
andet end deres triste musik

Jeg er blevet påduttet en tekniker til 695 kr for at sætte mit ADSL op, men
er sikker på jeg kan klare det selv.

Hvordan får jeg lavet om på den aftale, når jeg ikke kan komme i kontakt med
kundeservice?

Teknikerbesøget er den 8 februar.





 
 
Thomas (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-01-05 10:59

On Tue, 25 Jan 2005 09:10:51 +0100, "R.V." <runwest@post6.tele.dk>
wrote:

>Jeg er blevet påduttet en tekniker til 695 kr for at sætte mit ADSL op, men
>er sikker på jeg kan klare det selv.

Ja. Det er jeg også. Til trods for at der står på deres HP at man kan
bestille ADSL til kr. 0,- i oprettelse.

De glemmer lige at fortælle at man ikke selv kan tilslutte sit
ADSL-udstyr hvis man ikke har fastnet telefon.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Morten Davidsen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Davidsen


Dato : 25-01-05 15:45

"Thomas" <jari@it.dk> skrev i en meddelelse
news:fp5cv0drf4r2i1hu8604usc0lb91hj26d8@4ax.com...
<KLIP>
> De glemmer lige at fortælle at man ikke selv kan tilslutte sit
> ADSL-udstyr hvis man ikke har fastnet telefon.
Nu står det så når man bestiller at forudsætningen for Gør Det Selv (0 kr. i
oprettelse) netop er at du har en fastnettelefon.

/MD



Thomas (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-01-05 23:11

On Tue, 25 Jan 2005 15:45:09 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

>Nu står det så når man bestiller at forudsætningen for Gør Det Selv (0 kr. i
>oprettelse) netop er at du har en fastnettelefon.

Okay. Jeg går ind på Cybercity.dk og ser det her:

ADSL

Bredbåndstilbud

512/128 Kbit/s til 329 kr. 1024/128 Kbit/s til 360 kr.
2048/128 Kbit/s til 399 kr.

Alle båndbredder:
0 kr. i oprettelse.

Læs mere

Jeg klikker på læs mere og ser intet om at man skal have
fastnettelefon.

Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står
noget om det.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Morten Davidsen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Davidsen


Dato : 26-01-05 00:33

"Thomas" <jari@it.dk> skrev i en meddelelse
news:angdv0dng6m3dasmak2kka96c8u0jtsrck@4ax.com...
> On Tue, 25 Jan 2005 15:45:09 +0100, "Morten Davidsen"
> <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:
<KLIP>
> Alle båndbredder:
> 0 kr. i oprettelse.
Korrekt.

> Læs mere
>
> Jeg klikker på læs mere og ser intet om at man skal have
> fastnettelefon.
Nej, men du læser "Vælger du Cybercitys standard router, og tilslutter du
selv dit ADSL-udstyr med Gør Det Selv, koster det 0 kroner at oprette
bredbånd fra Cybercity.*
*Ønsker du at få en tekniker til at tilslutte dit ADSL-udstyr betaler du et
installationsgebyr på 695 kr."

Du vil have at der skulle stå her at du skulle have fastnet telefon?

Hvis du læser hvad kravene for Gør Det Selv er,
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/goer_det_selv/
Vil du netop se at du ikke kan benytte det beskrevede tilbud.

Desuden har Cybercity førhen (omkring 2003) haft et oprettelsesgebyr på 495
kroner, og derudover skulle man så have et teknikerbesøg.

Nåh, men nok om det. Du har nok din opfattelse og jeg har min. Men lad os
lige blive enige om at hvis du får det af vide i bestillingsfasen er du ikke
blevet "påduttet en tekniker". Så har du altså accepteret betingelserne.

> Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står
> noget om det.
Korrekt, såfremt du ikke læser kravene for Gør Det Selv. Derfor bliver du
endnu engang mindet om det når du bestiller.

/MD



Thomas (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-01-05 00:46

On Wed, 26 Jan 2005 00:33:20 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

>> 0 kr. i oprettelse.
>Korrekt.

Så er vi altså enige om at det betyder at det koster kr. 0 at
oprette??

>Du vil have at der skulle stå her at du skulle have fastnet telefon?

Mit problem er vel at jeg anser mit adsl-udstyr for at være en router.
Jeg har ikke haft andet udstyr til min forbindelse, og den kan jeg
godt selv tilslutte.

>Hvis du læser hvad kravene for Gør Det Selv er,
>http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/goer_det_selv/
>Vil du netop se at du ikke kan benytte det beskrevede tilbud.

Jeps. De burde måske have linket til det i deres salgstekst. Jeg tror
det er de færreste mennesker der opfatter det der.

>Nåh, men nok om det. Du har nok din opfattelse og jeg har min. Men lad os
>lige blive enige om at hvis du får det af vide i bestillingsfasen er du ikke
>blevet "påduttet en tekniker". Så har du altså accepteret betingelserne.

Det er lidt samme princip, som at modtage en reklame for derefter at
styrte ned i butikken og finde ud af at prisen i reklamen var forkert.

>> Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står
>> noget om det.
>Korrekt, såfremt du ikke læser kravene for Gør Det Selv. Derfor bliver du
>endnu engang mindet om det når du bestiller.

Tjaa. Jeg opfattede ikke lige at gør det selv var en speciel ordning.
Det kan være at jeg skal nærlæse næste gang jeg skal i forbindelse med
CC. Jeg synes stadig at deres service bliver dårligere og dårligere.


--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Jesper Nielsen (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 27-01-05 17:23

>>> 0 kr. i oprettelse.
>>Korrekt.
>
> Så er vi altså enige om at det betyder at det koster kr. 0 at
> oprette??

Det gør det vel også?
Det du betaler for er teknikerinstallation, ikke oprettelse.

--
Mvh. Jesper



iaje iejfli (26-01-2005)
Kommentar
Fra : iaje iejfli


Dato : 26-01-05 20:07

On Tue, 25 Jan 2005 23:11:15 +0100, Thomas <jari@it.dk> wrote:

>Okay. Jeg går ind på Cybercity.dk og ser det her:
>
>ADSL
>
>Bredbåndstilbud
>
>512/128 Kbit/s til 329 kr. 1024/128 Kbit/s til 360 kr.
>2048/128 Kbit/s til 399 kr.
>
>Alle båndbredder:
>0 kr. i oprettelse.
>
>Læs mere
>
>Jeg klikker på læs mere og ser intet om at man skal have
>fastnettelefon.
>
>Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står
>noget om det.

Simpel logik....

Alle med bredbånd ved at man SKAL have enten fastnet eller en
bærelinie (læs fastnet), for at have ADSL....

MED MINDRE og dette er den ENESTE undtagelse, at cybercity har deres
eget udstyr på centralen, men dette er ikke alle steder


Hobert Idiart (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 26-01-05 22:40

iaje iejfli wrote:
> On Tue, 25 Jan 2005 23:11:15 +0100, Thomas <jari@it.dk> wrote:
>
>
>>Okay. Jeg går ind på Cybercity.dk og ser det her:
>>
>>ADSL
>>
>>Bredbåndstilbud
>>
>>512/128 Kbit/s til 329 kr. 1024/128 Kbit/s til 360 kr.
>>2048/128 Kbit/s til 399 kr.
>>
>>Alle båndbredder:
>>0 kr. i oprettelse.
>>
>>Læs mere
>>
>>Jeg klikker på læs mere og ser intet om at man skal have
>>fastnettelefon.
>>
>>Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står
>>noget om det.
>
>
> Simpel logik....
>
> Alle med bredbånd ved at man SKAL have enten fastnet eller en
> bærelinie (læs fastnet), for at have ADSL....
>
> MED MINDRE og dette er den ENESTE undtagelse, at cybercity har deres
> eget udstyr på centralen, men dette er ikke alle steder

Forkert. To ting skal være gældende ifølge Cybercity selv:

"For at benytte rå kobber, skal Cybercity være repræsenteret via eget
udstyr på centralen og der skal være et ledigt kobberpar fra centralen
og til din adresse. Hvis ikke de to forudsætninger er opfyldt, er det
ikke muligt at benytte rå kobber."

Men hvis der kun er 1 stk. kobberpar på adressen, har TDC jo desværre
fortrinsret til det, da det er reserveret til fastnettelefon, også
selvom kunden ikke ønsker at have fastnettelefon.
Med andre ord: kunden er bundet på hænder og fødder.






Claus Tersgov (15-02-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 15-02-05 16:26


"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev

> Men hvis der kun er 1 stk. kobberpar på adressen, har TDC jo desværre
> fortrinsret til det, da det er reserveret til fastnettelefon, også
> selvom kunden ikke ønsker at have fastnettelefon.
> Med andre ord: kunden er bundet på hænder og fødder.

Det er ikke noget, de altid håndhæver. Jeg har CC adsl og jeg har kun et par
ind, og der var ingen problemer med at adsl hos CC. Der kom en TDC tekniker
og satte et stik op, men jeg betalte ikke ret meget for det dengang.

Claus



Thomas (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-01-05 00:54

On Wed, 26 Jan 2005 20:07:19 +0100, iaje iejfli <dodinka@sodjkf.com>
wrote:

>>Jeg klikker på læs mere og ser intet om at man skal have
>>fastnettelefon.
>>
>>Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står
>>noget om det.
>
>Simpel logik....
>
>Alle med bredbånd ved at man SKAL have enten fastnet eller en
>bærelinie (læs fastnet), for at have ADSL....

Alle?? Jeg tror nu at det er de færreste.

Jeg har fået oprettet ADSL hos Cybercity 3 gange nu. Jeg har aldrig
hørt om det du snakker om, og jeg har aldrig haft fastnet-telefon.

Ved hver oprettelse, har jeg haft besøg af en teknikker, men har
aldrig betalt for det.


--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

iaje iejfli (27-01-2005)
Kommentar
Fra : iaje iejfli


Dato : 27-01-05 08:03

On Thu, 27 Jan 2005 00:53:40 +0100, Thomas <jari@it.dk> wrote:

>On Wed, 26 Jan 2005 20:07:19 +0100, iaje iejfli <dodinka@sodjkf.com>
>wrote:
>
>Alle?? Jeg tror nu at det er de færreste.
>
>Jeg har fået oprettet ADSL hos Cybercity 3 gange nu. Jeg har aldrig
>hørt om det du snakker om, og jeg har aldrig haft fastnet-telefon.
>
>Ved hver oprettelse, har jeg haft besøg af en teknikker, men har
>aldrig betalt for det.
Så hører du til en af de få som ikke har fastnet, det har flertallet
af danskere faktisk.

Hvorfor tror du teknikeren kommer på besøg ??

Nok fordi de skal bruge de telefonlinier, som TDC har lagt ind i din
lejlighed. De ligger der også selvom du ikke er vidende om det.



Michael Kjærsgård (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 25-01-05 16:26

> Hvordan får jeg lavet om på den aftale, når jeg ikke kan komme i kontakt med
> kundeservice?

Efter 10-15 minutters venten konkluderer du altså at de er "umulige" at komme i
kontakt med? Hmm... Da jeg (gud bedre det) var kunde hos Tiscali var det mere
reglen end undtagelsen at der var 45+ minutters ventetid...



--
Michael
Spritnyt højttalersæt fra Eltax på auktion.
Vejl. pris: 1.599 kr., bud starter på 550 kr.
http://vindenand.dk/auktion2.html


R.V. (25-01-2005)
Kommentar
Fra : R.V.


Dato : 25-01-05 17:17


"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse
news:41F66513.F5F5BF96@invalid.tld...
> > Hvordan får jeg lavet om på den aftale, når jeg ikke kan komme i kontakt
med
> > kundeservice?
>
> Efter 10-15 minutters venten konkluderer du altså at de er "umulige" at
komme i
> kontakt med? Hmm... Da jeg (gud bedre det) var kunde hos Tiscali var det
mere
> reglen end undtagelsen at der var 45+ minutters ventetid...

10 minutters ventetid er for meget.
Havde det været et gratis nummer som hos teledk, så var det ok.

45 minutter er direkte perverst....



Hobert Idiart (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 25-01-05 21:32

R.V. wrote:

>>Efter 10-15 minutters venten konkluderer du altså at de er "umulige" at
>
> komme i
>
>>kontakt med? Hmm... Da jeg (gud bedre det) var kunde hos Tiscali var det
>
> mere
>
>>reglen end undtagelsen at der var 45+ minutters ventetid...
>
>
> 10 minutters ventetid er for meget.
> Havde det været et gratis nummer som hos teledk, så var det ok.
>
> 45 minutter er direkte perverst....

Hvad gør man i en sådan situation, hvis man kun har en mobil med et
taletidskort at ringe fra?
Det lyder meget dyrt.

Morten Bjergstrøm (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 27-01-05 15:53

"R.V." <runwest@post6.tele.dk> skrev:

> Hej
>
> Har cybercity kun 1 eller 2 kundeservice medarbejdere siddende ved
> telefonerne?

Ikke godt at vide men de er vist ikke videre kompetente. Min bror har
haft den tvivlsomme fornøjelse at være kunde hos CyberCity siden
slutningen af december. 2/3 af tiden har forbindelsen været nede og
CyberCity har ikke kunnet løse problemet men brugt standardløsningen at
udskifte routeren (hvilket ikke var problemet).
Han krævede at blive løst fra kontrakten da CC ikke selv levede op til
kontrakten ved ikke at levere en internetforbindelse, hvilket CC
accepterede (men der kommer sikkert en krig med CCs inkassoselskab
alligevel).

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Betahelix (15-02-2005)
Kommentar
Fra : Betahelix


Dato : 15-02-05 14:38


"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns95EBA19365A38.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
> "R.V." <runwest@post6.tele.dk> skrev:
>
>> Hej
>>
>> Har cybercity kun 1 eller 2 kundeservice medarbejdere siddende ved
>> telefonerne?
>
> Ikke godt at vide men de er vist ikke videre kompetente. Min bror har
> haft den tvivlsomme fornøjelse at være kunde hos CyberCity siden
> slutningen af december. 2/3 af tiden har forbindelsen været nede og
> CyberCity har ikke kunnet løse problemet men brugt standardløsningen at
> udskifte routeren (hvilket ikke var problemet).
> Han krævede at blive løst fra kontrakten da CC ikke selv levede op til
> kontrakten ved ikke at levere en internetforbindelse, hvilket CC
> accepterede (men der kommer sikkert en krig med CCs inkassoselskab
> alligevel).
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk
> Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
> Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine



Vil godt lige sige at jeg har god service hos CC.
Nu har firmaet også sørget for en service-pakke... hvilket inkludere
erhvers-support (svare hurtigt)
support til 22 hver dag.
3 timers linie service (hvis linien f.ex bliver klippet)
De sender router med det samme..

Jeg har ingen fastnet telefon, og har cc 2mbit adsl.
Og det er absolut ingen problem, og har aldrig været...

Måske har i ikke formuleret jer klart til supporten siden i får svar at det
ikke er muligt....

//Rasmus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste