Projekt Vild-SF2
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-05 22:42

Hey

Da jeg snarligt bliver kørende på 4 hjul igen har jeg syslet lidt med et
projekt da jeg får en scooter "tilovers". Speedfight 2'eren skal gejles -
vel og mærke på motorsiden.

Den skal være så vild som muligt!! Kort fortalt..

Lidt længere fortalt så har jeg nogle krav..:

1. Lydsvag forstået på den måde at den ikke skal larme bare for at
larme.
2. Nogenlunde holdbar - gider ikke skifte stempelringe hver 200 km.
3. Anonym af udseende dvs. ikke guldbelagt tredobbelt oplagt udstødning
som kalder på politiet.
4. Skal være anvendelig, dvs. skal kunne starte på elstarter og gå
"normalt" i tomgang... når gassen så vrides skal fanden tage ved den

Hvad skal jeg have fat i - helt præcist, hvilke dele, mærker,
prisklasser osv. ?

Jeg søger topfart over de 100 km/t (ægte) og et optræk der kan skræmme
selv den vildeste Jog langt væk

Nogle bud?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hekto

Dato : 24-01-05 22:55

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> prisklasser osv. ?
>
> Jeg søger topfart over de 100 km/t (ægte) og et optræk der kan skræmme

En topfart over 90 bliver svært, over 100 .....!
Problemet er det forreste skjold. Luftmodstanden er for stor.

Få fat i en 100cc motor, og start derfra!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-01-05 07:26

On Mon, 24 Jan 2005 22:55:11 +0100, Hekto wrote:

> En topfart over 90 bliver svært, over 100 .....! Problemet er det
> forreste skjold. Luftmodstanden er for stor.

Det må vel kunne lade sig gøre at nærme sig?

> Få fat i en 100cc motor, og start derfra!

Og montere den på min 50cc scooter?

Fra : Hekto

Dato : 25-01-05 08:44

In article <pan.2005.01.25.06.26.20.642752@for.contactinfo>,
visit_tuxx.dk@for.contactinfo says...
> Det må vel kunne lade sig gøre at nærme sig?

Mange har prøvet.
Der var en englænder der prøvede alt med en 100cc boret op til 120cc,
og han kunne efter voldtuning nå 120.

> Og montere den på min 50cc scooter?

Ja, hvorfor ikke? Der er ikke de store forskelle, så det burde kunne
lade sig gøre. Det er jo ikke mere ulovligt end alt det andet.
Grovheden af forbrydelesen kan måske gradbøjes ved 50cc, da under 50cc
pr. definition KAN være en knallert (men også en MC), over 50cc er pr.
definition en uindregistreret MC.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-01-05 15:36

On Tue, 25 Jan 2005 08:44:00 +0100, Hekto wrote:

> Mange har prøvet.

Jo :)

> Der var en englænder der prøvede alt med en 100cc boret op til 120cc, og
> han kunne efter voldtuning nå 120.

Okay. Hvad kan jeg nærme mig med de midler vi "normalt" har? 90 ?

> Ja, hvorfor ikke?

Troede ikke den kunne være der... hvad med ledningsnet?

> sig gøre. Det er jo ikke mere ulovligt end alt det andet.

Det med lovligheden rager mig en høstblomst lige i det her tilfælde -
det skal være som et projekt og den bliver højst sansynligt fragtet
rundt på trailer.

> Grovheden af
> forbrydelesen kan måske gradbøjes ved 50cc, da under 50cc pr. definition
> KAN være en knallert (men også en MC), over 50cc er pr. definition en
> uindregistreret MC.

Man må tage det sure med det søde :)

Men jeg vil meget helst blive på de 50ccm - der er nu noget over en tunet
50'er :)

Fra : Hekto

Dato : 25-01-05 16:06

In article <pan.2005.01.25.14.36.29.526315@for.contactinfo>,
> [...]
>
> Man må tage det sure med det søde :)
>
> Men jeg vil meget helst blive på de 50ccm - der er nu noget over en tunet

Peugeot har det ikke med at udvikle specielle stumper til den ene og
den anden model.
Er der en minimal mulighed for at det kan bruges, bliver det skruet på!
Ledningsnettet afviger ikke faretruende, andet end omkring
parkeringslys.
Rigtige 90 km/t tror jeg på.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-01-05 18:23

On Tue, 25 Jan 2005 16:06:11 +0100, Hekto wrote:

> Peugeot har det ikke med at udvikle specielle stumper til den ene og den
> anden model.
> Er der en minimal mulighed for at det kan bruges, bliver det skruet på!

Hehe okay.

> Rigtige 90 km/t tror jeg på.

OK - det er ca. 25-30 km/t højere end nu hvilket også må sige at være
pænt.

Er du inde i hvad der skal smides på helt nøjagtigt?

Fra : Hekto

Dato : 25-01-05 18:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> OK - det er ca. 25-30 km/t højere end nu hvilket også må sige at være
> pænt.
>
> Er du inde i hvad der skal smides på helt nøjagtigt?

At 'smide' det på, klarer ikke ærterne.

Jeg ville bruge den originale, alternativt en let tunet cylinder. Den
ville jeg porte. Generelt skal udstødningsporten være højere. Dertil
skal der findes/laves en udstødning der passer optimalt. Et rigtigt
ekspansionskammer.
Der kan fifles en del med selve afgangsrøret, og derved gøre
udstødningstemperaturen højere. http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm
En udstødning der passer optimalt til portene i cylinderen, giver
absolut gode resultater.
Dertil en bearbejdet dobbelt indsugningsblok, med Boyessen membraner og
en lidt større kaburator, samt en bearbejdning af indsugningen i
motorblokken.

Som du kan gætte, bliver det ikke specielt diskret!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-01-05 21:23

On Tue, 25 Jan 2005 18:47:09 +0100, Hekto wrote:

> At 'smide' det på, klarer ikke ærterne.

At "smide det på" inkluderer indkøring :)

> Jeg ville bruge den originale, alternativt en let tunet cylinder. Den

Check. Har let tunet cylinder.

> ville jeg porte. Generelt skal udstødningsporten være højere. Dertil
> skal der findes/laves en udstødning der passer optimalt. Et rigtigt
> ekspansionskammer.

Mangler udstødning. Den jeg har er sikkert ikke optimal.

> Dertil en bearbejdet dobbelt indsugningsblok, med Boyessen membraner og en
> lidt større kaburator, samt en bearbejdning af indsugningen i
> motorblokken.

Nedskrevet.

> Som du kan gætte, bliver det ikke specielt diskret!

Det er som man tager det :)

Takker for svar.

I andre må gerne spæde til

Fra : Hekto

Dato : 25-01-05 21:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> At "smide det på" inkluderer indkøring :)

> Check. Har let tunet cylinder.

MacDizzy er et godt sted at starte m. portning og udstødning.

http://www.macdizzy.com/atc.htm

Fra : Hekto

Dato : 25-01-05 22:05

Martin Johansen [6000] wrote:

Og lidt om udstødningen:

http://www.stannakajak.com/skalmanmc/rd350/tuning/expan1.htm
http://www-staff.lboro.ac.uk/~elvpc/progs/expch.html

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-05 15:49

On Tue, 25 Jan 2005 22:04:58 +0100, Hekto wrote:

> http://www.stannakajak.com/skalmanmc/rd350/tuning/expan1.htm
> http://www-staff.lboro.ac.uk/~elvpc/progs/expch.html

Takker så har jeg lidt læsestof inden vinteren (næste altså) starter.

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 28-01-05 13:08

> Da jeg snarligt bliver kørende på 4 hjul igen har jeg syslet lidt med et
> projekt da jeg får en scooter "tilovers". Speedfight 2'eren skal gejles -
> vel og mærke på motorsiden.
-------------
BlahBlahBlaah..

Jaa.. Jeg havde jo min kære benelli dengang til at køre spedoen ud nogle få
gange (står til 120!)
-Du kan nok huske den ik!?

Det skal siges at den på det tidspunkt ikke kunne køre med luftfilter
overhovedet da den så ikke fik nok luft.. Og det giver altså en masse larm..
Så det er lige hvor du vil ofre dig? Jeg kan godt undersøge for dig ved min
gamle pusher hvad der er af dele..
-Men det er enten støjsvag eller hurtig?

Og så det med slitagen.. Det kommer du nok heller ikke udenom, men hvis du
alligevel skal have bil, bliver scooteren nok mere et lejetøj.. :))
Og elstarteren!?
Tsk tsk.. For at det skal blive hurtigt skal der masser af kompression til,
og så klarer starteren det nok ikke mere.. Men den skal alligevel bare af,
det er jo overflødigt vægt..

Hvad siger du?
Kan du leve med de ting?

--