Speedfight....2 hurtige spm.
Fra : Henrik Madsen

Dato : 23-01-05 21:08

Hej 2 hurtige spm.

Tromlebremsen bagtil, jeg tror min bakker er ved at være slidt ned,
jeg har strammet skruen på armen helt og kan trække bremsearmen helt i
bund.

Well spørgsmål 1 går i sin enkelthed ud på hvordan man skiller baghjul
ad for at skifte disse klodser ?

Spm 2.

Når der er koldt og jeg tager den om morgenen er den ikke vildt meget
for at "springe" igang, og når den så er igang skal den have lov at
stå og tøffe i et halv til et helt minut før den gider tage gas..er
det normalt ? bør man evt tilsætte karburator sprit til eller er det
ligemeget ? (Skal siges at derefter kører den ok)

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-01-05 22:12

On Sun, 23 Jan 2005 21:08:04 +0100, Henrik Madsen wrote:

> Well spørgsmål 1 går i sin enkelthed ud på hvordan man skiller baghjul
> ad for at skifte disse klodser ?

Af med udstødning og af med centerbolt som sidder bag det lille
plastskjold midt på fælgen.

> Når der er koldt og jeg tager den om morgenen er den ikke vildt meget for
> at "springe" igang, og når den så er igang skal den have lov at stå og
> tøffe i et halv til et helt minut før den gider tage gas..

Er den helt ugidelig eller lyder den bare som om den får fed blanding?

> ? bør man evt tilsætte karburator sprit til eller er det ligemeget ?

Det kan være en god idé da der især på denne årstid dannes meget
kondens som lægger sig som vand i tanken.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik Madsen

Dato : 24-01-05 06:17

On Sun, 23 Jan 2005 22:12:27 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Af med udstødning og af med centerbolt som sidder bag det lille
>plastskjold midt på fælgen.

Skal udstødningen helt af eller kan jeg nøjes med at løsne den ?

>Er den helt ugidelig eller lyder den bare som om den får fed blanding?

Den er helt ugidelig, hvis jeg forsøger at give gas så dør den
bare...Så lige før den ligesom beslutter sig for at nu gider den godt
lave noget så stiger omdr. på motoren i en 3-5 sekunder og så bagefter
kan jeg komme igang med at køre.

>Det kan være en god idé da der især på denne årstid dannes meget
>kondens som lægger sig som vand i tanken.

Ok, den får lige et skvæt..

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-05 15:46

On Mon, 24 Jan 2005 06:17:03 +0100, Henrik Madsen wrote:

> Skal udstødningen helt af eller kan jeg nøjes med at løsne den ?

På min AC skal den helt af - enten har jeg fede pølsefingrer eller også
skal det bare være sådan

Fra : Hekto

Dato : 24-01-05 16:03

In article <pan.2005.01.24.14.45.40.743054@for.contactinfo>,
visit_tuxx.dk@for.contactinfo says...
> På min AC skal den helt af - enten har jeg fede pølsefingrer eller også
> skal det bare være sådan

Har du prøvet at lukke lidt luft ud? ... af dækket!
På min kunne jeg godt få det af.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-05 16:34

On Mon, 24 Jan 2005 16:03:27 +0100, Hekto wrote:

> Har du prøvet at lukke lidt luft ud? ... af dækket! På min kunne
> jeg godt få det af.

Det har jeg ikke, men så er det næsten lige så nemt at flå
udstødningen af - så får man også smurt boltene med kobberfedt.

Fra : Hekto

Dato : 24-01-05 10:53

In article <pan.2005.01.23.21.12.27.753569@for.contactinfo>,
visit_tuxx.dk@for.contactinfo says...
> Af med udstødning og af med centerbolt som sidder bag det lille
> plastskjold midt på fælgen.

Er kun nødvendigt ved 130-bagdæk. 120 kan lige smutte forbi.
(AC rules!)