/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3460
miritdk 2521
10  Tri 2316
Er dette rat og pedalsæt ok ?
Fra : sharky


Dato : 19-01-05 14:44

Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)

Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet. Understøttes
det i alle nyere spil ?



 
 
Martin Vollert (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 19-01-05 14:47


"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message news:cslo2f$an4$1@news.net.uni-c.dk...
> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)
>
> Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet. Understøttes det i alle nyere spil ?

Hvor har du set det henne og til hvad pris ?.
--
Hilsen Martin.



sharky (19-01-2005)
Kommentar
Fra : sharky


Dato : 19-01-05 16:07

> Hvor har du set det henne og til hvad pris ?.

Brugt og ved ikke endnu.

Ville du gerne have sådan et ? og hvorfor ?



Martin Vollert (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 20-01-05 20:38


"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message news:cslsu0$clu$1@news.net.uni-c.dk...
>> Hvor har du set det henne og til hvad pris ?.
>
> Brugt og ved ikke endnu.
>
> Ville du gerne have sådan et ?

Ja Måske

>og hvorfor ?

Fordi jeg har samme model bare uden Force feedback og har
haft det i mange år og er meget glad for det, jeg kan ikke genkende
Jespers kritik af det.
--
Hilsen Martin.



Jesper G. Poulsen (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 20-01-05 23:00

Martin Vollert wrote:

> haft det i mange år og er meget glad for det, jeg kan ikke genkende
> Jespers kritik af det.

Du kan gribe om rattet et hvilkensomhelst sted og stadig have et
perfekt greb?

Hvis det er tilfældet, så har du en mærkelig ergonomi...
news:41ef56c1$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Martin Vollert (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 21-01-05 17:54


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message news:xn0dxhqwo749hli00g@dtext.news.tele.dk...
> Martin Vollert wrote:
>
>> haft det i mange år og er meget glad for det, jeg kan ikke genkende
>> Jespers kritik af det.
>
> Du kan gribe om rattet et hvilkensomhelst sted og stadig have et
> perfekt greb?

Nu kan rattet kun drejes lidt over 90 grader, så jeg kan ikke se hvorfor
jeg skal ændre håndstilling, men ellers


> Hvis det er tilfældet, så har du en mærkelig ergonomi...
> news:41ef56c1$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

Ellers er du måske en kende sart, hvor mange måder vil du da
skal bruge for at dreje et rat 90 grader ?.
Nu ved jeg ikke om der er forskel i vandringen på FF og non FF rat
men på non FF versionen kan rattet drejes ca 110-115 grader.
--
Hilsen Martin.



Jesper G. Poulsen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 19-01-05 15:04

sharky wrote:

> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)

Ja, men ergonomien i MS' rat lader noget tilbage at ønske, efter min
mening. Der er én håndstilling og for mange kanter.

> Understøttes det i alle nyere spil ?

Hvorfor skulle det ikke gøre det?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

sharky (19-01-2005)
Kommentar
Fra : sharky


Dato : 19-01-05 16:08

> Ja, men ergonomien i MS' rat lader noget tilbage at ønske, efter min
> mening. Der er én håndstilling og for mange kanter.

hvad mener du med 1 håndstilling ? og kanter ?

> Hvorfor skulle det ikke gøre det?

Det er vel ikke altid at alting er kompatibelt.



Jesper G. Poulsen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 19-01-05 17:07

sharky wrote:

> hvad mener du med 1 håndstilling ? og kanter ?

Har du prøvet at have det i hånden?

Du kan placere hænderne ét sted. Tager du fat andre steder er det
kantet.

> Det er vel ikke altid at alting er kompatibelt.

Jeg har ikke oplevet andet endnu. Jeg har ingen problemer med mus
(PS/2, USB), joystick (Game) og Rat (USB). Alt virker med alle
respektive spil.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

/Ole \(6000\) (19-01-2005)
Kommentar
Fra : /Ole \(6000\)


Dato : 19-01-05 21:40


"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cslo2f$an4$1@news.net.uni-c.dk...
> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)
>
> Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet.
> Understøttes det i alle nyere spil ?
>

Det er et ganske udemærket rat og pedalsæt, men jeg kan ikke køre NFSU2 med
det. Der er rimelig lang vandring i rattet, og der skal man jo bruge fuldt
udslag ret tit. Det er ganske fint til Collin, godt nok kun 2003 den jeg
har, og er er kompatibelt med alle spil, ville jeg mene.
Udover det, er der et godt fæste på bordet. Det skal indstilles én gang, og
så er det bare at løsne et greb, så passer det til næste gang.

/Ole



sharky (20-01-2005)
Kommentar
Fra : sharky


Dato : 20-01-05 01:44

> Det er et ganske udemærket rat og pedalsæt, men jeg kan ikke køre NFSU2
> med det. Der er rimelig lang vandring i rattet, og der skal man jo bruge
> fuldt udslag ret tit.

Ok, hvilket rat kan anbefales til NFS U2 så ? og i det hele taget ? Er et
logitech til 3-500 kr. ok ?



Lars Gjerløw Jørgens~ (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 20-01-05 07:59

sharky wrote:
> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)

> Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet. Understøttes
> det i alle nyere spil ?

Det er et udemærket og solidt rat. Det er fint til CMR-spillene,
men som andre også skriver lider det det af kun at have én
ordentlig håndstilling. Der er Logitech altså bedre IMHO.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."

Jasper Norman (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 20-01-05 23:30

Har et Logitech Wingman formula force (med force feedback).

Mener at jeg gav omkring 5-600,- i A-Z (Bilka). Det kan sikkert fåes
billigere på edbpriser.dk.

Det er, efter min mening, et kanon rat til NFSU2. Det virker "lækkert" og
solidt. Jeg har hørt andre sige, at hvis man skal have rat / pedaler er det
Logitech man skal stile efter. Det er for dumt at spare 1-200,- og dermed få
et rat man alligevel ikke gider at spille med, eller hvor oplevelsen er
langt under middel.

Jeg er klar over at der findes rat / pedaler der er langt bedre end mit, men
da jeg tidligere har spillet med tastaturet, er der en verden til forskel...
Køb det!!! ,-)

....Jasper

--
Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.
"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41ef56c1$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> sharky wrote:
>> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)
>
>> Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet.
>> Understøttes det i alle nyere spil ?
>
> Det er et udemærket og solidt rat. Det er fint til CMR-spillene,
> men som andre også skriver lider det det af kun at have én
> ordentlig håndstilling. Der er Logitech altså bedre IMHO.
>
> /hilsner
> --
> | lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
> | N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
> "Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
> Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."



sharky (20-01-2005)
Kommentar
Fra : sharky


Dato : 20-01-05 23:59

> Det er, efter min mening, et kanon rat til NFSU2. Det virker "lækkert" og
> solidt. Jeg har hørt andre sige, at hvis man skal have rat / pedaler er
> det Logitech man skal stile efter.

Ok, men dvs. i NFS U2 kan man godt dreje skarpt pludseligt med det rat ? og
stadig fungerer det fint i andre spil som måske Colin Mcrae ?

Det MS rat jeg tænkte på, har jeg set engang i funktion og kan godt huske at
det er svært at dreje skarpt.



N´far (21-01-2005)
Kommentar
Fra : N´far


Dato : 21-01-05 00:31


"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cspctt$k3a$1@news.net.uni-c.dk...
> > Det er, efter min mening, et kanon rat til NFSU2. Det virker "lækkert"
og
> > solidt. Jeg har hørt andre sige, at hvis man skal have rat / pedaler er
> > det Logitech man skal stile efter.
>
> Ok, men dvs. i NFS U2 kan man godt dreje skarpt pludseligt med det rat ?
og
> stadig fungerer det fint i andre spil som måske Colin Mcrae ?

Det er evt. lidt offtopic, men når du kalibrer dit ret i
start/kontolpanel/game controllers/properties/indstillinger/ calibrer......



....så behøves du jo ikke dreje _*helt*_ til venstre og højre.

Lidt "ticky", ja , men min erfaring er, at rattet bliver lidt mere følsom
ved at bare dreje fra " klokken 9.30 -14.30 ".

Det var det, mener jeg at huske, den gang jeg spillede NFSU (1. del)...




Jesper G. Poulsen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-01-05 01:07

sharky wrote:

> rat ? og stadig fungerer det fint i andre spil som måske Colin Mcrae ?

Jeg spiller CMR2.0 med et 'Logitech Wingman Formula Force GP'. Det
mener jeg også at Lars gør (vist ikke lige CMR2.0, men han spiller CMR
- det ved jeg)...


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste