kartoffelmos, holdbarhed?
Fra : Brian k

Dato : 06-01-05 16:29

Hejsa

Hjemmelavet Kartoffelmos fra igår, som har stået i køleskab.... kan det
spises idag?

/brian

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 06-01-05 16:39

Sagtens

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-01-05 17:57

[Brian k | Thu, 6 Jan 2005 16:28:37 +0100]

>Hjemmelavet Kartoffelmos fra igår, som har stået i køleskab.... kan det
>spises idag?

Naturligvis - og da også i morgen.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Torbenth

Dato : 06-01-05 23:40

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hjemmelavet Kartoffelmos fra igår, som har stået i køleskab.... kan det
> spises idag?

Ja uden problemer.
Kartoffelmos kan også fryses.
Efter optøning pisker man bare lidt smør i (når det er opvarmet).

Mvh.
Torben

Fra : Søren Mors

Dato : 09-01-05 21:33

Brian k wrote:
> Hejsa
>
> Hjemmelavet Kartoffelmos fra igår, som har stået i køleskab.... kan det
> spises idag?
>
> /brian

Som andre allerede har skrevet er det ikke noget problem.

Det er dog ret bøvlet at opvarme i en gryde, da det rigtigt godt kan
lide bunden og gerne vil blive ved med at holde fast i den.

Hvis mosen er severet med sovs af en eller anden art kan det opvarmes på
følgende måde: Hæld sovs og kød i et fad. Lav et fladt låg af mosen, og
lig det øverst i fadet, prøv at få det til at slutte tæt i kanten. Hele
herligheden varmes i ovnen, evt. med alufolie over. Det skal have
overraskende længe, 45 minutter vil jeg tro.

Søren Mors

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 09-01-05 22:05

> [...]
> Hejsa
>
> Hjemmelavet Kartoffelmos fra igår, som har stået i køleskab.... kan det

Hejsa,

Nu er den vel allerede spist, men et fif til opvarmning til en anden god
gang kunne være:

Hvis du har en pæn stor portion (omkring 3/4 liter, vil jeg tro) kommer du
et æg i og lidt rasp, så den bliver meget fast. Formes som frikandeller (i
hånden) og steges i smør på panden. Det er ikke det sundeste, men det smager
himelsk.

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-01-05 17:08

Renate Jacobsen <post@renate.dk> wrote:

> Nu er den vel allerede spist, men et fif til opvarmning til en anden god
> gang kunne være:

Et andet fif: En håndfuld frosne porre-stykker fra Føtex koges i
mikroen, og hældes så i mosen sammen med den sjat vand, der var i bunden
af tallerkenen. Smager rigtig godt. Smager selvfølgeligt endnu bedre
hvis porre/kartoffelmos-blandingen er lavet fra frisk af. (En Irsk ret)
Mvh
Erling