Pasning af Oliventræ
Fra : Berit Hartvith

Dato : 20-05-01 18:49

Er der nogen der ved hvordan et oliventræ har det bedst?
Hvilken jord skal det stå i, hvor tit skal det vandes?
Skal det overvintre ude eller er det bedst at tage det indendørs??

Tak for evt. svar

Berit

Fra : John Thordrup

Dato : 20-05-01 19:23

Tænk på hvordan de står ved Middelhavet. Varme somre og "kølige" vintre
(frostfrie).
Jeg har selv et træ. Det overvintrer i et drivhus, frostfrit. Jeg tager det
ind om efteråret, når det har fået de første nætter med frost. (Det har
været udsat for 6-7 graders frost, og har overlevet)
Det kommer igen ud i april, helst i gråvejrsperiode. (Pas på den brændende
sol de første dage derefter)
Oliventræer trives faktisk rigtig godt i stiv lerjord, også i en potte. Husk
at lægge noget tungt i bunden af potten, så plantan ikke vælter i stormvejr.
Go´ fornøjelse, det er en af de nemmere baljeplanter at få til at trives.

john

Fra : Ole Karsten Lind

Dato : 21-05-01 18:49

Hvad gør man ved sit oliventræ, når der er en masse hvide fnug (som vat)
rundt om de nye skud?
Hilsen Ole Lind
oklind@get2net.dk