Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon 50 MM F 1.8 AF
Fra : Peter Hansen

Dato : 02-01-05 21:16

Hej til gruppen

Er et Nikon 50 MM F 1.8 AF velegnet til et Nikon D70 ?

Håber jeg får et svar da jeg kan byde på et på en Aktion.

Hilsen
Peter

Fra : Kenneth K

Dato : 02-01-05 21:58

On Sun, 2 Jan 2005 21:15:49 +0100, Peter Hansen <gwph@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> Hej til gruppen
>
> Er et Nikon 50 MM F 1.8 AF velegnet til et Nikon D70 ?
>
> Håber jeg får et svar da jeg kan byde på et på en Aktion.

Det kommer an på hvad du skal bruge. På et D70 giver den ca. samme
billedeudsnit som et 75mm objektiv, hvilket gør den til et rigtig godt
portræt objektiv. Som allround objektiv bliver den lidt rigelig lang, men
hvad skal du fotografere? Den betegnes af mange som noget af det skarpeste
du kan få, så rent optisk fejler den absolut ingenting.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : GreatDane

Dato : 03-01-05 22:33

Det er rigtigt godt og skarpt.

> [...]
>hvad skal du fotografere? Den betegnes af mange som noget af det skarpeste
>du kan få, så rent optisk fejler den absolut ingenting.

Det er ganske rigtigt at det bliver rigeligt langt. Hvad er et godt
alternativt hvis det skal være lidt kortere? Stadig med et godt
lystal, og til en pris der er til at betale, ligesom med 50mm f/1.8??

/Mikkel

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-01-05 10:42

GreatDane wrote:

> Det er ganske rigtigt at det bliver rigeligt langt. Hvad er et godt
> alternativt hvis det skal være lidt kortere? Stadig med et godt
> lystal, og til en pris der er til at betale, ligesom med 50mm f/1.8??

Der er IMHO /intet/ der kommer i nærheden af 50/1.8'eren mht kvalitet til
blot noget, der ligner prisen.

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Kenneth K

Dato : 04-01-05 13:35

On Tue, 4 Jan 2005 10:41:31 +0100, Jan Bøgh <spamhater@nowhere> wrote:

> Der er IMHO /intet/ der kommer i nærheden af 50/1.8'eren mht kvalitet til
> blot noget, der ligner prisen.

Ja, jeg må se mig enig. Til den pris (fandt selv en brugt for 600,-) kan
jeg ikke se hvad der skulle kunne erstatte den. Nikon har en 35mm 2.0, men
det er til den tredobbelte pris af hvad en 50mm 1.8 koster fra ny.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : Kim Daugaard

Dato : 02-01-05 22:02

Ja det ville jeg også godt vide, jeg har nemlig allerede budt på den.
en ny vil jo koste ca. 1200, så der er jo lidt at spare

Fra : Peter Hansen

Dato : 02-01-05 22:19

Det kommer sgi an på hvad du får den for Kim...*GG*
Hilsen
Peter

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 03-01-05 12:41

> [...]
>
> Er et Nikon 50 MM F 1.8 AF velegnet til et Nikon D70 ?
>
> Håber jeg får et svar da jeg kan byde på et på en Aktion.

Svaret kort..... Ja..

M.V.H......Benny..