Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp: Hvad er der nu galt med mit Minolia~
Fra : Peter

Dato : 01-01-05 13:47

Hej.

Hvad er der mon nu galt med mit Minolta Z2 kamera ??

Det viser billederne fint på den lille skærm, lige indtil man trykker på
"skyd", så kommer der en masse streger......

Det er i alle de forskellige modes, at det gør sådan..... (dog untaget
film-mode, som stadig fungere fint)

Da vi brugte det sidst, var der ingen problemer.....

Et par eksembler:
http://hjem.tele2adsl.dk/nokia_dvb/PICT0650.JPG
http://hjem.tele2adsl.dk/nokia_dvb/PICT0659.JPG
http://hjem.tele2adsl.dk/nokia_dvb/PICT0667.JPG

Mvh.
Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-01-05 14:21

> [...]
>
> Det viser billederne fint på den lille skærm, lige indtil man trykker på
> "skyd", så kommer der en masse streger......

Har du prøvet med et andet memory kort?

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Peter

Dato : 01-01-05 14:36

Hej.

> Har du prøvet med et andet memory kort?

Nej, det havde jeg ikke, men det har jeg nu, og det ændre desværre ikke
noget......

Men fejlen kan også ses allerede på kameraret´s skærm lige efter at man har
taget billedet, hvis man holder "skyd" nedtrykt...... Så det er vel inden at
billedet lagres på kortet ??

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 01-01-05 14:08

Hej.

Jeg har prøvet at have batterierne ude i ca. 1/2 time, og at nulstille
kamerar´et, men intet af dette hjalp desværre......

Er der simpelthen en defekt i kameraret eller hvad mon det er der sker ??

Mvh.
Peter

Fra : Karl Olsen

Dato : 01-01-05 16:36

Peter <1@a.dk> wrote:

> [...]
> film-mode, som stadig fungere fint)
>
> Da vi brugte det sidst, var der ingen problemer.....

Kameraet må være defekt omkring CCD'en. Ved preview og film bruges ikke
alle pixels da udlæsningshastighed er vigtigere end opløsning. Det kunne se
ud til, at hver anden linje ikke virker, og disse linjer ikke bruges ved
preview og film. Få kameraet repareret.

Karl Olsen

Fra : Peter

Dato : 01-01-05 18:12

Hej.

> [...]
> se
> ud til, at hver anden linje ikke virker, og disse linjer ikke bruges ved

CCD´en ?? Det er den dims som er "øjet" ikke ??
Hvordan sker det at sådan en går i stykker ??
Er det ikke ellers elektronik som er så gennemprøvet og testet efterhånden
at intet ellers skulle kunne ske ??
Og så på et kamera der kun er en måned gammelt......

Nå, men jeg må jo sende kameraret ind......

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 01-01-05 18:13

btw:
Tak for svarene.......

Fra : Karl Olsen

Dato : 01-01-05 23:35

Peter <1@a.dk> wrote:
> Hej.

> CCD´en ?? Det er den dims som er "øjet" ikke ??

Jo.

> Hvordan sker det at sådan en går i stykker ??

Det er nok heller ikke selve CCD'en, der er i stykker, men en samling. En
dårlig lodning eller konnektor, som er rystet fra hinanden.

> Er det ikke ellers elektronik som er så gennemprøvet og testet
> efterhånden at intet ellers skulle kunne ske ??
> Og så på et kamera der kun er en måned gammelt......

Fabrikationsfejl skulle helst vise sig hurtigt.

Karl Olsen