Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon D20
Fra : Food_life

Dato : 30-12-04 19:35

jeg har lige erhvervet mig et canon D20, Canon 17-85 mm, canon 70-300
mm og har en 580 blitz i restordre - nu er der jo givet mange måder og
også faldgrupper i at ta' sådan et dyr i brug. Har tidligere brugt
Olympus 5060!
Nu kan jeg godt tænke mig nogle gode råd fra mere drevne brugere af
D20 - hvordan starter jeg bedst for at lære udstyret at kende? Er der
noget specielt jeg skal være opmærksom på? Er der noget udstyr som ud
over det ovenstående som er et "must"? Lad mig høre, jeg er åben for
alle gode råd og tips!

MVH

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-12-04 19:40

Food_life wrote:
> Nu kan jeg godt tænke mig nogle gode råd fra mere drevne brugere af
> D20 - hvordan starter jeg bedst for at lære udstyret at kende? Er der

Du starter med at læse manualen, og alt efter hvor meget du ved om
fototeknik i forvejen vil det være en fordel at læse en god fotobog
for begyndere der forklarer dels hvordan optik virker
(blænde/lukketid/iso osv) og dels giver gode råd om komposition.

Man bliver gladest af spejlrefleks når man bruger den kreative del
af mode-skift knappen, det kræver at man ved hvad man gør

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-04 21:13

In article <88i8t0907ejo7bs230ag8l51havgqjubu5@4ax.com>, Food_life wrote:
> [...]
> D20 - hvordan starter jeg bedst for at lære udstyret at kende?
> Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på?

Læs brugsanvisningen.

>Er der noget udstyr som ud
> over det ovenstående som er et "must"? Lad mig høre, jeg er åben for
> alle gode råd og tips!

Ja. Kvalitetsobjektiver er et must. Du kunne have sparet på blitzen, og
købt Sigma's 500 DG Super i stedet. 70-300mm er væsentlig ringere end
dyr optik, men er i den gode ende af 1000-2000 kr zooms. Dit 17-85mm
går for at være OK uden at være genialt.

En taske eller rygsæk skal også bruges.

Fra : OCB

Dato : 31-12-04 12:15

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget specielt jeg skal være opmærksom på? Er der noget udstyr som ud
> over det ovenstående som er et "must"? Lad mig høre, jeg er åben for

Om du så havde udstyr for 2 millioner, så er det billederne der taler
sproget.. Det eneste råd jeg har til dig er, køb en fotobog, tag noget
varmt tøj på og smut så ud et par timer, skyd nogle billeder, leg med dit
arbejde når du er hjemme igen og upload så noget på nettet, så vi kan se
hvad du har tænkt dig at bruge udstyret til.. Så er det nemmere, at guide
dig i at bruge udstyret på den "rigtige" måde..

PS: Det hedder 20D.

Godt foto nytår..

Mvh
Ole C. Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : HCS [4000]

Dato : 31-12-04 15:59

De bedste råd du kan få er:
Læs manualerne grundigt.
Brug kameraet - vurder dine billeder - og lær af det. (Digital kameraer
gemmer alle optagelsesdata)
Se på andres billeder, og det skal være gode billeder. Hvor kommer lyset
fra, komposition, linieføringer, hvad fanger øjet i billedet. o.s.v. Prøv at
gøre det efter selv.
Læs flere fotobøger. Politikken har udgivet mange forskellige, om de er ny
eller gamle, til digital eller analogt, har ingen betydning, teknikken er
den samme.
Stil dig selv faste opgaver, og udfør dem. Ikke knipseri på må og få.

Det var bare lidt til at komme igang med - god fornøjelse
--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk