Ideer til Store kammuslinger / kæmpe rejer~
Fra : Hjorth

Dato : 28-12-04 22:22

Nytårsaften skal vi enten have store kammuslinger - 6 - 9 cm store
eller også kæmpe rejer. Der går 8 på et kilo og de ER store.

Hvis det er kammuslingerne, kunne jeg tænke mig noget med
en marinade af Balsamico/ahornsirup hvorefter de steges
på en grillpande med et 4-kantet mønster, men hvad kan bruges
som tilbehør? og er der andre forslag til tilberedningen af
kammuslingerne?

Hvis det er rejerne - jeg fik nogle en gang på Tenerife, der var grillstegt
og vi selv skulle pille dem ved bordet. Jeg forestiller mig at marinere
dem i en olie(trøffel) med hvidløg og derefter stege dem på grillpande,
men er der andre gode ideer og ideer til tilbehør?

En-to af hver kan selvfølgelig også være en ide, men det var ikke tnaken.

venlig hilsen
Jørgen