Øl til maden på fredag?
Fra : Kim Jensen

Dato : 28-12-04 13:23

Hej.
Vi vil prøve at drikke øl til maden istedet for vin. Men hvilke øl skal vi
prøve?

Hvilken øl kan man drikke til en god hjemmelavet hønsekøds suppe med boller?
Og
Hvilken øl drikker man til hamburgryg og kålpølser med sønderjysk
grønlangkål og sukkerbrunde kartofler?

Hilsen
Kim

Fra : sailor99

Dato : 28-12-04 16:58

Fuglsangs "Ding-Dong" julebryg til det hele, og så bliver der sådan en god
stemning.
Mvh
Georg

Fra : Søren

Dato : 28-12-04 17:55

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-12-04 13:13

Kim Jensen wrote:

> Hvilken øl kan man drikke til en god hjemmelavet hønsekøds suppe
med boller?

Jeg tror jeg ville vælge en engelsk ale af de lidt stærkere, f.eks.
Fuller's Old Winter Ale eller Young's Winter Warmer.

> Hvilken øl drikker man til hamburgryg og kålpølser med sønderjysk

> grønlangkål og sukkerbrunde kartofler?

Her skal der noget med power til: Chimay Grande Reserve (belgisk) eller
Unibroue Le Fin du Monde (canadisk).

Du kan se hvor man kan købe øllet her:
<http://www.ale.dk/indkob.asp#Danmark>

Ebbe

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-12-04 14:50

Kim Jensen wrote:
> [...]
> boller? Og
> Hvilken øl drikker man til hamburgryg og kålpølser med sønderjysk

Tak for forslagende.
Jeg prøver at tage ind til Esbjerg kafferisteri og kigger lidt på udvalget
og jeres forslag. Og den er go nok. Her i Esbjerg er det kaffemanden som har
øllet.

Kim

Fra : Sune Vuorela

Dato : 29-12-04 14:57

On 2004-12-29, Kim Jensen <no@mail.com> wrote:
> Jeg prøver at tage ind til Esbjerg kafferisteri og kigger lidt på udvalget
> og jeres forslag. Og den er go nok. Her i Esbjerg er det kaffemanden som har
> øllet.

I vanløse i københavn er det fiskehandleren ;)

--
Sune

Fra : Lars

Dato : 29-12-04 15:47

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> I vanløse i københavn er det fiskehandleren ;)

Jeg kører forbi fiskehallen hver dag. Eller rettere - det er ikke hver dag
det lykkes mig at køre forbi

Stort udvalg - men en smule dyre.

Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-04 00:37

> [...]
boller?
> Hvilken øl drikker man til hamburgryg og kålpølser med sønderjysk

En hyggelig og erfaren mand udskænkede gratis smagsprøver af belgiske
klosterøl udenfor Føtex i Frederiksbergcenteret idag.
På pakningerne var vist
et normalt ølglas med streg over
og
en stor pokal som det eneste legitime!
Men han udskænkede i små plastglas og det smagte perfekt...

De interessante søde, men ikke porter-søde mørke belgier-øller har nu ikke
så meget aroma når kolde, at pokal har praktisk betydning - eller?.

Selvfølgelig dur sød øl ikke til brunede kartofler - men ellers dur alt.At
matche er om at skylle smagsløgene rene?

Er sønderjysk grønkål forskellig for vendelbo grønkål - altså kogt i en lidt
fed svinesuppe og formet med spiseske som boller.?