Espressomaskiner
Fra : S?ren Maagaard

Dato : 27-12-04 19:00

Hej gruppe

Der skulle vel ikke være en i her gruppen der ligger inde med seneste
udgave af tænk og test og som kort vil beskrive resultatet af testen
vedr espressomaskiner.

Mvh Søren m

Fra : martin

Dato : 27-12-04 19:09

"S?ren Maagaard" <maagaard@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Der skulle vel ikke være en i her gruppen der ligger inde med seneste
> udgave af tænk og test og som kort vil beskrive resultatet af testen

Kort kommentar: Francis X3 for dårligt skudsmål hos T+T. Det gør den derimod
ikke her:
http://www.coffeegeek.com/proreviews/detailed/francisfrancisx3

So now what?
martin

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 28-12-04 07:47

27 Dec 2004 10:00:07 -0800, skrev maagaard@gmail.com (S?ren Maagaard)
i dk.kultur.mad+drikke:

>Der skulle vel ikke være en i her gruppen der ligger inde med seneste
>udgave af tænk og test og som kort vil beskrive resultatet af testen
>vedr espressomaskiner.

Jeg har læst bladet, og synes peronligt at testen ikke kan bruges til
ret meget, da sammenligningen gik på en synderlig forvirring af
maskiner hhv. med og uden indbygget kaffemølle + der var vist en
enkelt eller to maskiner med, som bruger de dersens præparerede
kaffekapsler. Så i mine øjne var det lidt at sammenligne æbler, pærer
og bananer.....

--
mvh Gitte Sørensen
Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : alfaekko

Dato : 03-01-05 14:30

"S?ren Maagaard" <maagaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der skulle vel ikke være en i her gruppen der ligger inde med seneste
> udgave af tænk og test og som kort vil beskrive resultatet af testen

Testen var elendig, og jeg har skrevet til Tænk og Test med en længere
udredning om hvad der var galt med den. Men den maskine, der af både
espressonørder(som mig) og professionelle anses som den bedste hjemmemaskine
fik bundkarakter, nemlig Rancilio Silvia, hvilket antyder lidt om testens
uprofessionalisme.

Hvis man vil vide noget om espresso kan jeg anbefale følgende steder.

usenet: alt.coffee
www.coffeegeek.com
www.sweetmarias.com
www.coffeekid.com
www.espressokaffe.dk
www.coffea.dk

mvh Anders

Fra : Lone Koefoed

Dato : 03-01-05 15:24

In article <41d948c5$0$243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"alfaekko" <nosp@mfor.me> wrote:

> Testen var elendig, og jeg har skrevet til Tænk og Test med en længere
> udredning om hvad der var galt med den.
Bare for nysgerrighedens skyld, hvad skrev du (bare i punktform)?
Jeg studsede bl.a. over at man uden at kny målte gennemløbstider i de
enkelte maskiner. Jeg ved ikke supermeget om det, men mener bestemt, at
en del af kunsten går ud på at ramme 25-30 sek?
Så fx Ranchilios 9 sek giver i det lys måske ikke det bedste
sammenligningsgrundlag. Forstået på den måde, at der ikke blev arbejdet
med at tilpasse gennemløbstiden (vha fx formalingsgrad eller stampning),
hvilket ellers er en afgørende faktor.

Der er også en test på www.kaffe.no som virker god og dog let
tilgængelig.

--
Lone

when emailing, insert a dot between <daimi> and <au> plus remove the <.invalid>