/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Kritik af en mejse
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 26-12-04 14:34

Hej gruppe

Jeg har her i formiddag taget dette billede af en Mejse (tror jeg nok)
uden for mit vindue.
http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/displayimage.php?pos=-26

Det er taget med et Canon 300d og en Sigma 70-300 Apo super Macro 2. Jeg
har brugt levels og contrast en smule samt brugt actionen 10D "finisher".

Hvad synes i om det?

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

 
 
Jørgen Nielsen (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 26-12-04 16:37


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1r8vvu5rynsxh.8cl0cwe3jzqh.dlg@40tude.net...
> Hej gruppe
>
> Jeg har her i formiddag taget dette billede af en Mejse (tror jeg nok)
> uden for mit vindue.
> http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/displayimage.php?pos=-26
>
> Det er taget med et Canon 300d og en Sigma 70-300 Apo super Macro 2. Jeg
> har brugt levels og contrast en smule samt brugt actionen 10D "finisher".
>
> Hvad synes i om det?
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard
> Skift invalid med cybercity.dk
> Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php
+++++++++++++++++++++++++

Hej Jens.

Jeg kunne godt have tænkt mig at se lidt mere af hovedet end bagenden, der
er også flere steder hvor billedet er brændt ud. Det er bare min menning,
der er nok andre der har en anden menning, men idéen er god nok

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk
Fjern nomorespam ved E-mail



Frodo Nifinger (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 26-12-04 18:18


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1r8vvu5rynsxh.8cl0cwe3jzqh.dlg@40tude.net...
> Hej gruppe
>
> Jeg har her i formiddag taget dette billede af en Mejse (tror jeg nok)
> uden for mit vindue.
> http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/displayimage.php?pos=-26
>
> Det er taget med et Canon 300d og en Sigma 70-300 Apo super Macro 2. Jeg
> har brugt levels og contrast en smule samt brugt actionen 10D "finisher".
>
> Hvad synes i om det?
>
Jo, det er en blåmejse, på latin Parus Caeruleus

Posituren kunne måske være lidt bedre, men de blåmejser er hundesvære at få
gode billeder af.
Jeg har endnu et godt billede tilgode af blåmejsen, og det er ikke fordi, jeg
ikke har forsøgt

Efter min mening er billedet lidt for lyst. Highlights er udbrændte på ryggen,
vinge og halefjer.
Hvis billedet er skudt i RAW, så prøv at sænke eksponeringen en halv til en
hel EV i konverteringen
Først bagefter retter du så lysforholdet op igen med Highligts/shadows
(forudsat, du har Photoshop CS)
På den måde henter du detaljer ud af de ellers så brændte områder.

Tag og deltag i vores workshop/fotosafari d 29 januar. Her vil du lære meget
mere!
Især Povl H. Pedersen er fuld af gode tricks, og han kommer!

--
Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger




Jens Stadsgaard (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 26-12-04 19:32

On Sun, 26 Dec 2004 18:18:13 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> Jo, det er en blåmejse, på latin Parus Caeruleus
>
> Posituren kunne måske være lidt bedre, men de blåmejser er hundesvære at få
> gode billeder af.
> Jeg har endnu et godt billede tilgode af blåmejsen, og det er ikke fordi, jeg
> ikke har forsøgt
>
> Efter min mening er billedet lidt for lyst. Highlights er udbrændte på ryggen,
> vinge og halefjer.
> Hvis billedet er skudt i RAW, så prøv at sænke eksponeringen en halv til en
> hel EV i konverteringen
> Først bagefter retter du så lysforholdet op igen med Highligts/shadows
> (forudsat, du har Photoshop CS)
> På den måde henter du detaljer ud af de ellers så brændte områder.
>
> Tag og deltag i vores workshop/fotosafari d 29 januar. Her vil du lære meget
> mere!
> Især Povl H. Pedersen er fuld af gode tricks, og han kommer!

Tak Jesper får oplysningen om at det er en blåmejse. Har du nogle gode
forslag til en bog om fugle jeg kan købe mig?

Desværre er det taget i jpg, men jeg bruger næsten altid RAW, men havde
kun ændret iso fra juleaften - skulle have plads til så mange billeder som
muligt. Et kort mere er nok næste indkøb, men det kommer til at vente
lidt, efter de seneste jeg har gjort.

Jeg har lagt en ny op hvor jeg ikke har brugt levels    
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-2 Det andet ligger
også http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-1. Jeg skal jo
bruge domænet til et eller andet. Mejsen er i direkte sollys, så det
var lidt svært. Kameraet var heldigvis lige ved hånden, så det var bare at
åbne vinduet og knipse. Kort efter var den væk.

Som du kan læse under tråden er jeg også intereseret i at deltage, men vi
skal noget tættere på før jeg har det endelige overblik over min tid.

Billedet er egentlig også præsenteret her, fordi det er taget med et
"dårligt" objektiv, så man kan se at de "dårlige" også kan tage noget der
er værd at se på. Men derfor glæder jeg mig alligevel til at jeg får min
bigma.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

Thomas Pedersen (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 26-12-04 20:18


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1nsn0nuvzi77b$.11dlgim3hc4zf$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 26 Dec 2004 18:18:13 +0100, Frodo Nifinger wrote:
>
>> Jo, det er en blåmejse, på latin Parus Caeruleus
>>
>> Posituren kunne måske være lidt bedre, men de blåmejser er hundesvære at
>> få
>> gode billeder af.
>> Jeg har endnu et godt billede tilgode af blåmejsen, og det er ikke fordi,
>> jeg
>> ikke har forsøgt
>>
>> Efter min mening er billedet lidt for lyst. Highlights er udbrændte på
>> ryggen,
>> vinge og halefjer.
>> Hvis billedet er skudt i RAW, så prøv at sænke eksponeringen en halv til
>> en
>> hel EV i konverteringen
>> Først bagefter retter du så lysforholdet op igen med Highligts/shadows
>> (forudsat, du har Photoshop CS)
>> På den måde henter du detaljer ud af de ellers så brændte områder.
>>
>> Tag og deltag i vores workshop/fotosafari d 29 januar. Her vil du lære
>> meget
>> mere!
>> Især Povl H. Pedersen er fuld af gode tricks, og han kommer!
>
> Tak Jesper får oplysningen om at det er en blåmejse. Har du nogle gode
> forslag til en bog om fugle jeg kan købe mig?
>
> Desværre er det taget i jpg, men jeg bruger næsten altid RAW, men havde
> kun ændret iso fra juleaften - skulle have plads til så mange billeder som
> muligt. Et kort mere er nok næste indkøb, men det kommer til at vente
> lidt, efter de seneste jeg har gjort.
>
> Jeg har lagt en ny op hvor jeg ikke har brugt levels
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-2 Det andet ligger
> også http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-1. Jeg skal jo
> bruge domænet til et eller andet. Mejsen er i direkte sollys, så det
> var lidt svært. Kameraet var heldigvis lige ved hånden, så det var bare at
> åbne vinduet og knipse. Kort efter var den væk.
>
> Som du kan læse under tråden er jeg også intereseret i at deltage, men vi
> skal noget tættere på før jeg har det endelige overblik over min tid.
>
> Billedet er egentlig også præsenteret her, fordi det er taget med et
> "dårligt" objektiv, så man kan se at de "dårlige" også kan tage noget der
> er værd at se på. Men derfor glæder jeg mig alligevel til at jeg får min
> bigma.
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard
> Skift invalid med cybercity.dk
> Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

Hej Jens.

Dejligt at se at der kommer flere fuglefotografer i mellem os, det er en
ganske sjov hobby og ind i mellem også ganske frustrerende, fuglene vil
sjældent det vi gerne vil have dem til, hehe.

Billedet er ikke det bedste jeg har set, må jeg indrømme, du har nogle
brændte højlys og posituren kunne være bedre, som Jesper også skriver. Jeg
synes faktisk bedst om det sidste billede du har uploaded, de mørkere toner
synes jeg passer bedre til billedet, men det er i sidste ende en smagssag.
Lidt større ville have været rart

Skal du have fat i en god fuglebog kan jeg anbefale dig "Fugle i Felten" fra
forlaget Lindhardt og Ringhof og den har ISBN 87-614-0391-1. Der er
tegninger af fuglene i ungdragt, sommer og vinterdragt ved alle fugle. Andre
steder ser du også variationerne i dragten. Et absolut must for enhver
fugleinteresseret

MVH
Thomas



Jens Stadsgaard (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 26-12-04 21:21

On Sun, 26 Dec 2004 20:17:59 +0100, Thomas Pedersen wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1nsn0nuvzi77b$.11dlgim3hc4zf$.dlg@40tude.net...
>> On Sun, 26 Dec 2004 18:18:13 +0100, Frodo Nifinger wrote:
>>
>>> Jo, det er en blåmejse, på latin Parus Caeruleus
>>>
>>> Posituren kunne måske være lidt bedre, men de blåmejser er hundesvære at
>>> få
>>> gode billeder af.
>>> Jeg har endnu et godt billede tilgode af blåmejsen, og det er ikke fordi,
>>> jeg
>>> ikke har forsøgt
>>>
>>> Efter min mening er billedet lidt for lyst. Highlights er udbrændte på
>>> ryggen,
>>> vinge og halefjer.
>>> Hvis billedet er skudt i RAW, så prøv at sænke eksponeringen en halv til
>>> en
>>> hel EV i konverteringen
>>> Først bagefter retter du så lysforholdet op igen med Highligts/shadows
>>> (forudsat, du har Photoshop CS)
>>> På den måde henter du detaljer ud af de ellers så brændte områder.
>>>
>>> Tag og deltag i vores workshop/fotosafari d 29 januar. Her vil du lære
>>> meget
>>> mere!
>>> Især Povl H. Pedersen er fuld af gode tricks, og han kommer!
>>
>> Tak Jesper får oplysningen om at det er en blåmejse. Har du nogle gode
>> forslag til en bog om fugle jeg kan købe mig?
>>
>> Desværre er det taget i jpg, men jeg bruger næsten altid RAW, men havde
>> kun ændret iso fra juleaften - skulle have plads til så mange billeder som
>> muligt. Et kort mere er nok næste indkøb, men det kommer til at vente
>> lidt, efter de seneste jeg har gjort.
>>
>> Jeg har lagt en ny op hvor jeg ikke har brugt levels
>> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-2 Det andet ligger
>> også http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-1. Jeg skal jo
>> bruge domænet til et eller andet. Mejsen er i direkte sollys, så det
>> var lidt svært. Kameraet var heldigvis lige ved hånden, så det var bare at
>> åbne vinduet og knipse. Kort efter var den væk.
>>
>> Som du kan læse under tråden er jeg også intereseret i at deltage, men vi
>> skal noget tættere på før jeg har det endelige overblik over min tid.
>>
>> Billedet er egentlig også præsenteret her, fordi det er taget med et
>> "dårligt" objektiv, så man kan se at de "dårlige" også kan tage noget der
>> er værd at se på. Men derfor glæder jeg mig alligevel til at jeg får min
>> bigma.
>>
>> --
>> M.v.h
>> Jens Stadsgaard
>> Skift invalid med cybercity.dk
>> Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php
>
> Hej Jens.
>
> Dejligt at se at der kommer flere fuglefotografer i mellem os, det er en
> ganske sjov hobby og ind i mellem også ganske frustrerende, fuglene vil
> sjældent det vi gerne vil have dem til, hehe.
>
> Billedet er ikke det bedste jeg har set, må jeg indrømme, du har nogle
> brændte højlys og posituren kunne være bedre, som Jesper også skriver. Jeg
> synes faktisk bedst om det sidste billede du har uploaded, de mørkere toner
> synes jeg passer bedre til billedet, men det er i sidste ende en smagssag.
> Lidt større ville have været rart

Et bevidst valg fra min side i 800 x 800. Skal jo helst passe til de
fleste skærme uden scroll. Originalen er noget større. Svjh er
billedudsnittet ca. 300 - 350 pixel større. Er også selv blevet lidt mere
glad for det mørke.

>
> Skal du have fat i en god fuglebog kan jeg anbefale dig "Fugle i Felten" fra
> forlaget Lindhardt og Ringhof og den har ISBN 87-614-0391-1. Der er
> tegninger af fuglene i ungdragt, sommer og vinterdragt ved alle fugle. Andre
> steder ser du også variationerne i dragten. Et absolut must for enhver
> fugleinteresseret

Kigger på den. Lyder interesant.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

Frodo Nifinger (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 26-12-04 20:43


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1nsn0nuvzi77b$.11dlgim3hc4zf$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 26 Dec 2004 18:18:13 +0100, Frodo Nifinger wrote:
>
>
> Tak Jesper får oplysningen om at det er en blåmejse. Har du nogle gode
> forslag til en bog om fugle jeg kan købe mig?
>
Som Thomas Pedersen skriver, er bogen, Fugle i Felten af Lindhardt og Ringhof
vist nr 1 i kenderkredse.
Glimrende bog i mine øjne med 850 arter fra hele Europa og med klare kort med
udbredelser både i yngleområder og trækruter.
Der er tegninger af fugle i både vinter og sommerdragt og af ungfugle.
Eneste minus jeg kan komme på, er manglen på engelske navne.
De latinske navne er der, så er de engelske ikke så svære at finde.
Den koster omtrent 300 kr. i boghandlen

> Jeg har lagt en ny op hvor jeg ikke har brugt levels
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-2 Det andet ligger
> også http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-1. Jeg skal jo
> bruge domænet til et eller andet. Mejsen er i direkte sollys, så det
> var lidt svært. Kameraet var heldigvis lige ved hånden, så det var bare at
> åbne vinduet og knipse. Kort efter var den væk.
>
No 2 er bedre imho, men desværre er der igen generende hotspots på ryggen og
vinger.
Her ville det ha været godt med en korrektion på 0,7 EV el lign. på kameraet.
Eller det kunne måske ha været reddet, hvis billedet var skudt i RAW, ved
tricket med undereksponering i konverteringen og genopretning med
Hihglights/shadows.

Ved Musvitter og blåmejser kan man åbenbart få heldet med sig ved
foderbrættet, forudsat, at man husker at fodre regelmæssigt.

--
Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Thomas Pedersen (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 26-12-04 21:04


"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41cf1436$0$92142$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1nsn0nuvzi77b$.11dlgim3hc4zf$.dlg@40tude.net...
>> On Sun, 26 Dec 2004 18:18:13 +0100, Frodo Nifinger wrote:
>>
>>
>> Tak Jesper får oplysningen om at det er en blåmejse. Har du nogle gode
>> forslag til en bog om fugle jeg kan købe mig?
>>
> Som Thomas Pedersen skriver, er bogen, Fugle i Felten af Lindhardt og
> Ringhof vist nr 1 i kenderkredse.
> Glimrende bog i mine øjne med 850 arter fra hele Europa og med klare kort
> med udbredelser både i yngleområder og trækruter.
> Der er tegninger af fugle i både vinter og sommerdragt og af ungfugle.
> Eneste minus jeg kan komme på, er manglen på engelske navne.
> De latinske navne er der, så er de engelske ikke så svære at finde.
> Den koster omtrent 300 kr. i boghandlen

Ja, der kunne også godt have været en CD med, hvorpå lyden af fuglene var,
men vi kan ikke få det hele, hehe.



Jens Stadsgaard (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 26-12-04 21:15

On Sun, 26 Dec 2004 20:42:40 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1nsn0nuvzi77b$.11dlgim3hc4zf$.dlg@40tude.net...
>> On Sun, 26 Dec 2004 18:18:13 +0100, Frodo Nifinger wrote:
>>
>>
>> Tak Jesper får oplysningen om at det er en blåmejse. Har du nogle gode
>> forslag til en bog om fugle jeg kan købe mig?
>>
> Som Thomas Pedersen skriver, er bogen, Fugle i Felten af Lindhardt og Ringhof
> vist nr 1 i kenderkredse.
> Glimrende bog i mine øjne med 850 arter fra hele Europa og med klare kort med
> udbredelser både i yngleområder og trækruter.
> Der er tegninger af fugle i både vinter og sommerdragt og af ungfugle.
> Eneste minus jeg kan komme på, er manglen på engelske navne.
> De latinske navne er der, så er de engelske ikke så svære at finde.
> Den koster omtrent 300 kr. i boghandlen

Jeg må nok se og komme i boghandlen snart, for det er lidt træls ikke at
vide hvad man ser. Kameraet gør mig meget mere opmærksom på hvad jeg ser,
og jeg kan tage mig i at side og kigge efter fugle når jeg kører bil. Ikke
altid så heldigt.


>>
> No 2 er bedre imho, men desværre er der igen generende hotspots på ryggen og
> vinger.

Solen burde give et soft lys heletiden istedet for et skarpt lys

> Her ville det ha været godt med en korrektion på 0,7 EV el lign. på kameraet.
> Eller det kunne måske ha været reddet, hvis billedet var skudt i RAW, ved
> tricket med undereksponering i konverteringen og genopretning med
> Hihglights/shadows.

Jeg må lære at sætte kameraet i udgangsposition når jeg stiller det fra
mig, så det er klart når jeg skal være hurtig.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

Thomas Pedersen (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 26-12-04 22:57


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:99i4pp6nnr6i.1prqinlak9kt1.dlg@40tude.net...
> On Sun, 26 Dec 2004 20:42:40 +0100, Frodo Nifinger wrote:
>
>> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1nsn0nuvzi77b$.11dlgim3hc4zf$.dlg@40tude.net...
>>> On Sun, 26 Dec 2004 18:18:13 +0100, Frodo Nifinger wrote:
>>>
>>>
>>> Tak Jesper får oplysningen om at det er en blåmejse. Har du nogle gode
>>> forslag til en bog om fugle jeg kan købe mig?
>>>
>> Som Thomas Pedersen skriver, er bogen, Fugle i Felten af Lindhardt og
>> Ringhof
>> vist nr 1 i kenderkredse.
>> Glimrende bog i mine øjne med 850 arter fra hele Europa og med klare kort
>> med
>> udbredelser både i yngleområder og trækruter.
>> Der er tegninger af fugle i både vinter og sommerdragt og af ungfugle.
>> Eneste minus jeg kan komme på, er manglen på engelske navne.
>> De latinske navne er der, så er de engelske ikke så svære at finde.
>> Den koster omtrent 300 kr. i boghandlen
>
> Jeg må nok se og komme i boghandlen snart, for det er lidt træls ikke at
> vide hvad man ser. Kameraet gør mig meget mere opmærksom på hvad jeg ser,
> og jeg kan tage mig i at side og kigge efter fugle når jeg kører bil. Ikke
> altid så heldigt.

Det er først rigtig slemt når du har kameraet liggende på passagersædet
eller i skødet som vi andre har, hehe



Jens Stadsgaard (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 26-12-04 23:16

On Sun, 26 Dec 2004 22:56:54 +0100, Thomas Pedersen wrote:

>
> Det er først rigtig slemt når du har kameraet liggende på passagersædet
> eller i skødet som vi andre har, hehe

Har prøvet at træde hårdt på bremsen da en rovfugl (ved dog ikke hvilken,
men den var stor, synes jeg, ihvertfald større end en musvåge) fløj over
vejen og satte sig på en pæl 1 meter fra vejen, og række ud efter
kameraet. Og så side og blive sur på sig selv over at man ikke har været
hurtig nok, for den fløj da jeg åbnede døren og steg ud. Fik kun et
vildskud da den fløj.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

Thomas Pedersen (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 26-12-04 23:21


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:7d3n32pbhhv2.fimie6fe1vho$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 26 Dec 2004 22:56:54 +0100, Thomas Pedersen wrote:
>
>>
>> Det er først rigtig slemt når du har kameraet liggende på passagersædet
>> eller i skødet som vi andre har, hehe
>
> Har prøvet at træde hårdt på bremsen da en rovfugl (ved dog ikke hvilken,
> men den var stor, synes jeg, ihvertfald større end en musvåge) fløj over
> vejen og satte sig på en pæl 1 meter fra vejen, og række ud efter
> kameraet. Og så side og blive sur på sig selv over at man ikke har været
> hurtig nok, for den fløj da jeg åbnede døren og steg ud. Fik kun et
> vildskud da den fløj.

Pas på med at stige ud, tag hellere billedet ud af vinduet, jeg kører ofte
med nedrullede vinduer af samme grund. Det er sjældent at fuglen bliver der
når du går udenfor bilen, rovfuglene er nogle sky bæster, hehe Bilen er
faktisk et rigtig godt fugleskjul

MVH
Thomas



Jens Stadsgaard (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 26-12-04 23:30

On Sun, 26 Dec 2004 23:21:16 +0100, Thomas Pedersen wrote:

>
> Pas på med at stige ud, tag hellere billedet ud af vinduet, jeg kører ofte
> med nedrullede vinduer af samme grund. Det er sjældent at fuglen bliver der
> når du går udenfor bilen, rovfuglene er nogle sky bæster, hehe Bilen er
> faktisk et rigtig godt fugleskjul
>
> MVH
> Thomas

DEt mest heldige var nok at der ikke kom nogen bagfra, for det havde jeg
ikke taget i betragtning. Og det var max 20 m foran bilen at vejen blev
krydset, så jeg fik først holdt bagefter. Og det er ikke så nemt at tage
billeder gennem bagruden Prøvede først, men var ikke godt.

Men tak for de små fif. De ligger nu i baghovedet.

Var lige inde på photosig og se på dine billeder. En dag kommer jeg efter
dig og tager bedre billeder.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

Thomas Pedersen (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 26-12-04 23:51


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:dvd94w4pciu4$.13widsx7l6s9g.dlg@40tude.net...
> On Sun, 26 Dec 2004 23:21:16 +0100, Thomas Pedersen wrote:
>
>>
>> Pas på med at stige ud, tag hellere billedet ud af vinduet, jeg kører
>> ofte
>> med nedrullede vinduer af samme grund. Det er sjældent at fuglen bliver
>> der
>> når du går udenfor bilen, rovfuglene er nogle sky bæster, hehe Bilen
>> er
>> faktisk et rigtig godt fugleskjul
>>
>> MVH
>> Thomas
>
> DEt mest heldige var nok at der ikke kom nogen bagfra, for det havde jeg
> ikke taget i betragtning. Og det var max 20 m foran bilen at vejen blev
> krydset, så jeg fik først holdt bagefter. Og det er ikke så nemt at tage
> billeder gennem bagruden Prøvede først, men var ikke godt.
>
> Men tak for de små fif. De ligger nu i baghovedet.
>
> Var lige inde på photosig og se på dine billeder. En dag kommer jeg efter
> dig og tager bedre billeder.

Det håber jeg da på at du gør, jeg prøver jo selv på at blive bedre i hvert
fald, hehe

MVH
Thomas



ab© (26-12-2004)
Kommentar
Fra : ab©


Dato : 26-12-04 20:04

>>
>> Hvad synes i om det?
>>
> Jo, det er en blåmejse, på latin Parus Caeruleus
>

I "min optik" kan fuglefotos deles op i tre grupper:

1. Uinteressante for alle
2. Interessante for specielt fugleinteresserede
3. Fotos så gode så andre en fuglefolk kan se en oplevelse i dem.

Dit mejse-foto må ligge et sted mellem grp. 1 og 2. Der er ikke noget
specielt godt ved fuglens "optræden" og den forstyrrende baggrund er meget
distraherende. Komposition, speciel billedvinkel, eller noget andet specielt
der kunne løfte billedet op mangler.

ab




Povl H. Pedersen (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 28-12-04 15:14

In article <41cef25a$0$92145$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:
> Tag og deltag i vores workshop/fotosafari d 29 januar. Her vil du lære meget
> mere!
> Især Povl H. Pedersen er fuld af gode tricks, og han kommer!

Jeg tror rygterne om mine evner er stærkt overdrevne. Men lidt viden
har jeg da tilegnet mig.

--
Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.musimi.dk

Niels Riis Ebbesen (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 26-12-04 19:32


Jens Stadsgaard wrote:

> Hvad synes i om det?


Den er sød nok, men den er også meget udbrændt i højlyset...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Pico (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 26-12-04 20:30

Jens Stadsgaard wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg har her i formiddag taget dette billede af en Mejse (tror jeg nok)
> uden for mit vindue.
> http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/displayimage.php?pos=-26
>
> Det er taget med et Canon 300d og en Sigma 70-300 Apo super Macro 2.
> Jeg har brugt levels og contrast en smule samt brugt actionen 10D
> "finisher".
>
> Hvad synes i om det?

Du skulle have bedt den om at vende sig om
Hvad er Actionen 10D "finisher" ?
--
Med venlig hilsen
Pico


Tommy Hjorth (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Hjorth


Dato : 26-12-04 21:31

Pico wrote:
>
> Hvad er Actionen 10D "finisher" ?

Det er en plugin til fotoshop.

Tommy Hjorth

Jens Stadsgaard (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 26-12-04 21:32

On Sun, 26 Dec 2004 20:30:29 +0100, Pico wrote:

> Jens Stadsgaard wrote:

>
> Du skulle have bedt den om at vende sig om
Det gjorde jeg også men den ville ikke

> Hvad er Actionen 10D "finisher" ?

En action i photoshop der gør at billedet får mere skarphed. Den giver
noget mere end blot Unsharp Mask. Se evt. her
http://www.canonians.com/sharpentest.htm Den er nævnt et stykke nede på
siden.Jeg kan finde den til download her
www.4youphoto.com/10DFinishers.atn.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

Pico (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 26-12-04 21:58

Jens Stadsgaard wrote:
> On Sun, 26 Dec 2004 20:30:29 +0100, Pico wrote:
>
>> Jens Stadsgaard wrote:
>
>>
>> Du skulle have bedt den om at vende sig om
> Det gjorde jeg også men den ville ikke
>
>> Hvad er Actionen 10D "finisher" ?
>
> En action i photoshop der gør at billedet får mere skarphed. Den giver
> noget mere end blot Unsharp Mask. Se evt. her
> http://www.canonians.com/sharpentest.htm Den er nævnt et stykke nede
> på siden.Jeg kan finde den til download her
> www.4youphoto.com/10DFinishers.atn.

Takker, er hentet.
--
Med venlig hilsen
Pico


Jens Stadsgaard (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 26-12-04 21:36

On Sun, 26 Dec 2004 14:33:31 +0100, Jens Stadsgaard wrote:

> Hej gruppe
>
> Jeg har her i formiddag taget dette billede af en Mejse (tror jeg nok)
> uden for mit vindue.
> http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/displayimage.php?pos=-26
>
> Det er taget med et Canon 300d og en Sigma 70-300 Apo super Macro 2. Jeg
> har brugt levels og contrast en smule samt brugt actionen 10D "finisher".
>
> Hvad synes i om det?

Jeg takker jer alle for jeres kritik. Der har været noget jeg kunne tænke
over.

P.S. Sigmaen kommer nok til salg engang i januar når jeg har fået min
bigma. Og det bliver enten i markesgruppen eller DBA.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://jensstadsgaard.adsl.dk/album/index.php

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408903
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste