Mad+drikke relaterede julegaver?
Fra : -V-

Dato : 25-12-04 15:54

Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
julegaver i år?

Jeg fik selv gaver, som skulle tro var givet efter et tema:

Thorvald Pedersens 'Kemien bag gastronomien', Rie Bobergs 'Italienske oste'
(endelig!), Eggen & Omdahls 'Fortællinger om verdens bedste råvarer' (med
kommentarer af Ferran Adriá....), en bunke chokolade og en Sabatier Lion 10
cm kniv.

Altsammen dejlige gaver (selvom jeg nu har 4 knive i samme størrelse om den
nye.... ).

Hvad fik I?

-V-

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 25-12-04 16:34

<klip> Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
> julegaver i år?
</klip>

Jow, lidt....Fiskars bestik til 8 personer, dejligt gedint bestik, på
medlemstilbud i Kvickly (ku' jeg se) så den glade giver sparede 200kr - som
jeg faktisk fik i rede penge *smil*

Og så vandt jeg mandelgaven, som jeg selv havde lavet: en marcipangris af
Summerbird marcipan *slurp*

--
Hilsen Heidi
http://chocolade.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 25-12-04 18:40

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
> julegaver i år?

Ikke selv - men jeg forærede min far Søren Franks "Vinen til maden", og min
mor et strygestål fra den sejeste køkkenudstyrsbutik jeg kender,
http://www.hwl.dk

/P

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-04 23:16

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
> julegaver i år?

En wok af rigtig god kvalitet og en elektronisk køkkenvægt (op til 3 kilo
med 1 grams interval + nulstilningsfunktion).

Jeg har ikke haft en køkkenvægt i årevis, så den er jeg meget glad for. (Den
skal så overvejende bruges til at veje marsvinene og rotterne en gang om
ugen, men det er jo stadig en køkkenvægt

Tina

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-12-04 23:44

-V- wrote:

> Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
> julegaver i år?

En kniv samt spillet "Mad"... Det skal nok blive sjovt.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-12-04 00:17

-V- wrote:
> Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
> julegaver i år?

Hej "-V-" .. Jeg har set dine indlæg i flere år efterhånden, og har længe
undret mig over om du er mand eller kvinde? Ved ikke om du har lyst til at
besvare dette
det har forresten intet med dette indlæg at gøre, spørgsmålet faldt mig bare
lige ind.

> Hvad fik I?

Jeg fik bl.a. noget slik af naboen.. Konfektlakrids noget (kan ikke huske
hvad det hedder :), Toms Kringler og nogle af de der ice-chockolate som
gerne skal ligge i køleskabet..

Udover det så gav jeg min mor nogle asiatiske øl kaldet "Tiger" (blå
ettiket).. Hun havde ønsket sig nogle kinesiske øl, og Tiger var det
tætteste jeg kunne komme.. Hmm og en anden gave var en lang flaskerenser som
hun også havde ønsket sig.
Af andre personer fik min mor en designer-kapsel-oplukker, som faktisk er
ret skæg, dog kæmpestor i forhold til en normal oplukker.. har et lidt
mærkeligt forhold til de oplukkere, bl.a. også de gasdrevne vinoplukkere
(som kan få vinen til at sprøjte op af flasken hvis man anvender den
forkert).. og så nogle designer-bordskåner som forestiller
puslespilsbrikker...
Der var også en Senseo maskine.. Total ubrugelig hvis man i forvejen har en
kaffemaskine(*), men det var en gave fra firmaet (eller fra Philips.. er
ikke helt sikker), og så siger man jo ikke nej tak :)

(* jeg skal dog ikke vurdere hvordan kaffen smager da jeg ikke selv drikker
kaffe, men de andre i huset synes ikke det er noget specielt)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : -V-

Dato : 26-12-04 01:11

Anders Houmark wrote:
> Hej "-V-" .. Jeg har set dine indlæg i flere år efterhånden, og har
> længe undret mig over om du er mand eller kvinde?

XY.

-V-

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-12-04 11:55

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> XY.

Hvorfor er du anonym? Du er jo meget fornuftig at høre på

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 25.12.04)

Fra : -V-

Dato : 26-12-04 13:16

Jens Bruun wrote:
> Hvorfor er du anonym? Du er jo meget fornuftig at høre på

Heh, det er det vist ikke alle der synes.

Iøvrigt er jeg ikke spor anonym, jeg har gentagne gange givet mig til kende
på usenet.
Det er nu ikke fordi det er så hemmeligt: Valdemar; 30-ish; Nørrebronx
(bekymrende tæt på BW); akademiker; glad for mad, musik, William Gibson,
Real Madrid og lange gåture i skoven.

-V-

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 26-12-04 20:14

Således skrev Jens Bruun den Sun, 26 Dec 2004 11:54:44 +0100:

>Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
>julegaver i år?

En Raadvad 7-liters gryde, en granitmorter (en Jamie Oliver
ligefrem...) og en norsk ostehøvl med tinskaft.

Knud
--
All computers wait at the same speed

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 26-12-04 20:20

Således skrev Knud Winckelmann den Sun, 26 Dec 2004 20:13:46 +0100:

>Således skrev Jens Bruun den Sun, 26 Dec 2004 11:54:44 +0100:

Hmm, noget siger mig at jeg har klokket i det og svaret på det
forkerte indlæg...

Det var jo s'føli -V-, der startede tråden.

Som straf tror jeg at jeg vil se nærmere på den Extra Imperial Double
Stout jeg har stående.

Ak ja, livet er hårdt.

Knud
--
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
- Douglas Adams

Fra : ASKF

Dato : 26-12-04 21:06

Knud Winckelmann ytrede sig i <cqn6dv.ts.1@joshua.winck.dk> med dette:

>Som straf tror jeg at jeg vil se nærmere på den Extra Imperial Double
>Stout jeg har stående.
>
>Ak ja, livet er hårdt.

Hvis det er din normale straffemetode, vil jeg gerne komme og være lidt
uartig hjemme hos dig.

Håber at du vil berette forskellen på Extra Imperial Stout og Imperial
Stout, som er en af mine favoriter.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 27-12-04 00:12

Således skrev ASKF den Sun, 26 Dec 2004 21:06:08 +0100:

>Håber at du vil berette forskellen på Extra Imperial Stout og Imperial
>Stout, som er en af mine favoriter.

Jeg endte med en D'Arcys Dublin Stout i stedet, da jeg ikke syntes
omstændighederne var de rette til en Extra Imperial (årgang 2001 var
det ligefrem).

Jeg kommer også lige til at finde en std. Imperial Stout, så jeg kan
få kalibreret mit referencegrundlag ordentligt inden de videre
empiriske studier...

D'Arcyen var så til gengæld en udmærket sag, god og sort uden at være
selvsiddende, med en tilpas røget aroma. Og med en styrke på 4,7
passede det lidt bedre til en søndag aften foran Discovery med en
arbejdsdag truende i morgen.

Knud
--
Grape jelly does not melt in hot tea.

Fra : Q

Dato : 26-12-04 22:07

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
> julegaver i år?
>

> Hvad fik I?

Global G35 kokkekniv og en Zwilling knivblok i stil med de skrå Dick
knivblokke som sælges via www.hwl.dk

En flok spændende øl ( Chimay, St. Feullien mfl. )

Samt den obligatoriske julepakke fra Arla ( er ansat ) bestående af lidt
blandet ost fra sortimentet, en æske Summerbird Chokolade og et par flasker
( eftersigende ) god rødvin..

Rødvinen parkerede jeg hos forældrene da de sikkert sætter mere pris på den
end jeg ville have gjort.. Min interesse for rødvin begrænser sig til
Glühwein og som tilsætning i sovs

/peter

Fra : -V-

Dato : 26-12-04 23:12

Q wrote:
> en Zwilling knivblok

En knivblok?
Hmm, sådan en er jeg skisme ikke vild med. Min egen erfaring siger mig, at
det er svært at vedholde sine knive skarpe, når man bruger sådan en.

Næh, du. En magnet eller to, det er sagen.

Hvad mener andre?

-V-

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-12-04 23:22

-V- wrote:

> [...]
> mig, at det er svært at vedholde sine knive skarpe, når man bruger
> sådan en.

> Næh, du. En magnet eller to, det er sagen.

Jeg er enig. Har forresten også fået sådan en magnetstribe i julegave

Det er klart at et klassisk knivblok-design vil sløve kniven, ligesom den
ikke har godt at at ligge og rumle rundt blandt andre køkkenredskaber i en
skuffe. Dette kan oven i købet ødelægge skæret - hvis man er lidt uheldig.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Q

Dato : 27-12-04 19:33

> [...]
> det er svært at vedholde sine knive skarpe, når man bruger sådan en.
>
> Næh, du. En magnet eller to, det er sagen.

Tjow, menneh.. Når nu alternativet er en magnetfætter placeret det mest
akavede sted i køkkenet kan jeg altså godt overleve at skulle slibe dem fra
tid til anden..

Samtidig har jeg den holdning at tingene skal kunne holde til at blive brugt
( derfor køber jeg ikke teflonbelagt køkkengrej), og ryge i opvaskemaskinen
( mest fordi jeg er doven )...

Ikke destomindre holder Globalknivene ganske fint.. Min 2 år gamle 20 cm
global fætter kostede 3 sting i håndfladen da jeg ville skære et rundstykke
her i sommer, og den har endnu ikke været slebet

/peter

Fra : Heidi

Dato : 27-12-04 21:37

Q wrote:
> [...]
>
> Tjow, menneh.. Når nu alternativet er en magnetfætter placeret det
> mest akavede sted i køkkenet kan jeg altså godt overleve at skulle

Jeg kan nu heller ikke se hvad problemet er, hvis man vender knivene med
bladet opad (altså i de "huller" der er lodrette) så det ikke støder
imod noget i blokken.

--
Heidi

Fra : ASKF

Dato : 28-12-04 16:00

Heidi ytrede sig i <33ba3fF3qd6hjU1@individual.net> med dette:

>Jeg kan nu heller ikke se hvad problemet er, hvis man vender knivene med
>bladet opad (altså i de "huller" der er lodrette) så det ikke støder
>imod noget i blokken.

Det gør at den yderste del bliver sløv.

Min knivblok har de fleste revner vendt på tværs og det er tydeligt at
mærke forskel på knive placeret der og i de to revner der er lodrette.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-12-04 00:46

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Af ren nysgerrighed, har I andre fået nogle mad- og drikke relevante
> julegaver i år?

Jeps... en Hot Wok: http://www.hotwok.info/Loader.php?Language=DK

Og en flot kande af stål til drikkevand *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-12-04 22:09

[-V- | Sat, 25 Dec 2004 15:54:21 +0100]

>Thorvald Pedersens 'Kemien bag gastronomien'

Fed bog, ganske afgjort!

>Hvad fik I?

Jeg plejer altid at ønske mig den slags, men for en gangs skyld valgte jeg i
år IKKE at ønske mig madbøger o.l. :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk