Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP935
Fra : Svend

Dato : 22-12-04 08:03

Er det noget værd,jeg forventer knivskarpe billeder.
( HP.935 Photosmart )
På forhånd tak.
SP

Fra : CS

Dato : 22-12-04 08:20

Hold dig langt væk fra HP kameraer....

Elendig kvalitet og de sluger batterier som ingen andre...

CS

Fra : - S C H R E I B E R~

Dato : 22-12-04 10:51

> Hold dig langt væk fra HP kameraer....
>
> Elendig kvalitet og de sluger batterier som ingen andre...
>
> CS

Taler du af erfaring eller fordomme?
http://www.dpreview.com/reviews/default.asp?view=rating står f.eks HP
R707 som highly recommended!

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-12-04 10:58

- S C H R E I B E R - wrote:

> På http://www.dpreview.com/reviews/default.asp?view=rating står f.eks HP
> R707 som highly recommended!

Hmmm.... dpreview.com er jo et site, hvor annoncørerne stort set kan
købe den omtale de ønsker...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-12-04 13:57

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hmmm.... dpreview.com er jo et site, hvor annoncørerne stort set kan
> købe den omtale de ønsker...!

Sludder, testbillederne taler for sig selv, og dem fra 300D lever
fint op til mit kamera..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-12-04 23:15

Hans Joergensen wrote:

> Sludder, testbillederne taler for sig selv, og dem fra 300D lever
> fint op til mit kamera..

Hva'for noget sludder, har du overvejet hvem der financierer et så
stort web-sites, der formentlig kræver et par fuldtidsmedarbejdere
nogle kraftige servere, og en god backbone...?

Og tror du, at hp, Canon, Nikon o.s.v. vil betale dpreview for at
skrive noget ufordelagtigt om deres produkter...?

I USA har de et helt andet syn på reklamer, og frem for alt, de har
ikke en forbrugerombudsmand og en markedsføringslov, der opstiller
begrænsninger for firmaernes mulighedder for kreativ markedsføring.

Men det ved der amerikanske forbrugere godt, og de ved også, at et
web-site som dpreview ikke er uafhængig af økonomiske interesser, og
at de derfor ikke skal opfatte deres tests som 100% uvildige.

Det er bare os danskere som er så naive, at vi tror, at de regler
der gælder her i andedammen, også gælder for resten af verden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-12-04 23:56

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hva'for noget sludder, har du overvejet hvem der financierer et så
> stort web-sites, der formentlig kræver et par fuldtidsmedarbejdere
> nogle kraftige servere, og en god backbone...?

Reklame-penge ?

> Og tror du, at hp, Canon, Nikon o.s.v. vil betale dpreview for at
> skrive noget ufordelagtigt om deres produkter...?

Har du læst nogle review på dpreview? har du læst nogle
konklusioner?

I så fald? har du læst nogle konklusioner hvor der ikke var noget
negativt ?

> I USA har de et helt andet syn på reklamer, og frem for alt, de har
> ikke en forbrugerombudsmand og en markedsføringslov, der opstiller
> begrænsninger for firmaernes mulighedder for kreativ markedsføring.

Ved du hvor dpreview bor?

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 23-12-04 00:03

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Ved du hvor dpreview bor?

Ellers kan man da lige komme med lidt info fra hjemmesiden:

Digital Photography Review. is an independent resource dedicated to the
provision of news, reviews and information about Digital Photography
and Digital Imaging published at the Internet address
www.dpreview.com.. Digital Photography Review is a fully owned website
of Askey.Net Consulting Ltd. dpreview.com is edited and maintained by
Philip & Joanna Askey.

Og fra Askey.net:
Askey.Net Consulting Ltd. is a privately owned limited liability company
registered in England and Wales.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-12-04 12:26

Rune B. Broberg wrote:

> Og fra Askey.net:
> Askey.Net Consulting Ltd. is a privately owned limited liability company
> registered in England and Wales.

Med Internettet er det jo ligegyldigt, hvor ejerne af et web-site
bor, der er ingen tvivl om, at Digital Photography Review er rettet
imod det amerikanske marked, og England har iøvrigt lige så frie
vilkår for markedsføring som USA.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 23-12-04 12:33

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Med Internettet er det jo ligegyldigt, hvor ejerne af et web-site
> bor,

Så absolut ikke - de er underlagt den lovgivning der gælder der hvor de
bor.

> der er ingen tvivl om, at Digital Photography Review er rettet
> imod det amerikanske marked,

Og når noget er rettet imod det amerikanske marked, så .. er det
dårligt? Utroværdigt? Eller hvad er det du prøver at sige?

> og England har iøvrigt lige så frie
> vilkår for markedsføring som USA.

Hvad har du egentlig af kilde til det? Jeg kender personligt ikke så
meget til markedsføringslovgivning på internationalt plan.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-12-04 12:54

Rune B. Broberg wrote:

> Hvad har du egentlig af kilde til det? Jeg kender personligt ikke så
> meget til markedsføringslovgivning på internationalt plan.

Jeg har arbejdet rigeligt med reklame til, at jeg kender branchen
indefra, tag f.eks. et blad som IdeNyt, der trykkes ikke en
redaktionel artikel bladet, uden den er afstemt med bladets
annoncører, og store annoncører kan få bragt artikler, som er
skrevet af deres reklameafdeling...

Og sådan er det også på Internettet, dem der betaler, er dem som får
publiceret deres synspunkter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 23-12-04 12:59

> [...]
> skrevet af deres reklameafdeling...
>
> Og sådan er det også på Internettet, dem der betaler, er dem som får

Det er ganske fint at du har den opfattelse; Men hvor er din kilde
mht. engelsk markedsføringslovgivning, som var det jeg efterspurgte?

Og det skal siges at jeg ikke selv tror på det du siger - siden ville
aldrig have fået så stor succes som den rent faktisk har, hvis ikke man
kunne regne med det de skriver i deres reviews.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-12-04 12:37

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> bor, der er ingen tvivl om, at Digital Photography Review er rettet
> imod det amerikanske marked, og England har iøvrigt lige så frie

Finder du ikke lige et review på dpreview.com hvor der bliver skrevet
noget direkte usandt i konklusionen på et produkt ?

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-12-04 12:45

Hans Joergensen wrote:

> Finder du ikke lige et review på dpreview.com hvor der bliver skrevet
> noget direkte usandt i konklusionen på et produkt ?

Det handler ikke om, at der skrives noget usandt, men om en udpræget
posetiv holdning til annoncørernes produkter, lig'som når vores
hjemmelige lokalaviser skriver noget pænt om avisens annoncører...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 23-12-04 12:48

> [...]
> posetiv holdning til annoncørernes produkter, lig'som når vores
> hjemmelige lokalaviser skriver noget pænt om avisens annoncører...

Eksempler, Niels. Ingen af os der faktisk benytter dpreview har opdaget
det - og jeg vil da ikke mene jeg er en fuldstændig blind forbruger der
ikke kan se den slags...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-12-04 14:15

Rune B. Broberg wrote:

> Eksempler, Niels. Ingen af os der faktisk benytter dpreview har opdaget
> det - og jeg vil da ikke mene jeg er en fuldstændig blind forbruger der
> ikke kan se den slags...

Tja... du kan jo mene hvad du vil, det har du en grundlovssikret ret
til, og jeg påstår ikke, at dpreview skriver noget som ikke er
sandt, min påstand er, at de blot undlader at skrive det mest negative.

Og et godt eksempel er da, at ddpreview kan anbefale et hp 935, det
er fra A til Z et skod-kamera.

Men du kan jo købe dig et hp 935, og være glad for det, ddpreview
har jo givet det nogle gode anbefalinger, som du mener er meget
troværdige...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-12-04 14:58

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Og et godt eksempel er da, at ddpreview kan anbefale et hp 935, det
> er fra A til Z et skod-kamera.

Rating på HP 935 er kun "Above Average", hvilket næppe kan kaldes en
god anbefaling... ?

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-12-04 15:00

> [...]
>
> Men du kan jo købe dig et hp 935, og være glad for det, ddpreview har jo
> givet det nogle gode anbefalinger, som du mener er meget troværdige...

Iflg. http://www.dpreview.com/reviews/hp935/page14.asp er HP 935 kun rated
til above average, så at sige dpreview.com ligefrem anbefaler det, er nok
lige i overkanten.

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-12-04 12:59

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det handler ikke om, at der skrives noget usandt, men om en udpræget
> posetiv holdning til annoncørernes produkter, lig'som når vores
> hjemmelige lokalaviser skriver noget pænt om avisens annoncører...

Nu skal du ikke nedgøre os forbrugere - en del af os kan tænke selv. Et
bevis på dette har du i de mange korrektioner (for nu at sige det pænt)
af dine udsagn.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
19.12.04: 18 nye fotografiske billeder på:

Fra : - S C H R E I B E R~

Dato : 23-12-04 09:53

> Ved du hvor dpreview bor?
>
> // Hans
> --
> Hi! I'm a .signature virus!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Ja i England, og det bevidner endnu gang at Niels udtaler sig om noget han
intet ved noget som helst om.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-12-04 10:01

- S C H R E I B E R - wrote:
> Ja i England, og det bevidner endnu gang at Niels udtaler sig om noget han
> intet ved noget som helst om.

Det er vel nærmere i Hong Kong? Eller også er han bare dernede ofte

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Casper

Dato : 23-12-04 10:40

On 23 Dec 2004 09:01:27 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det er vel nærmere i Hong Kong? Eller også er han bare dernede ofte

Ja, Big Ben, Tower Bridge, Millenium Wheel osv. i Hong Kong... Det er
typiske steder i Hong Kong. Synd at der ikke er flere billeder af
pyramiderne i Holland og frihedsgudinden i Oslo.

Casper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-12-04 10:49

Casper wrote:
> Ja, Big Ben, Tower Bridge, Millenium Wheel osv. i Hong Kong... Det er
> typiske steder i Hong Kong. Synd at der ikke er flere billeder af
> pyramiderne i Holland og frihedsgudinden i Oslo.

Nåh, jeg synes bare ofte jeg har set testbilleder med kinesiske tegn
over alt

Whatever hvor han ligger, bare det ikke er i US... og Hong
Kong/England kommer vel ca. ud på et.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : - S C H R E I B E R~

Dato : 23-12-04 10:54

> Det er vel nærmere i Hong Kong? Eller også er han bare dernede ofte

Jeg synes nu de fleste udendørs billeder han tager, ligner England aldeles
meget

> // Hans

Venligst,
Thomas Schreiber
-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-12-04 11:02

- S C H R E I B E R - wrote:
> Jeg synes nu de fleste udendørs billeder han tager, ligner England aldeles
> meget

Hm, ja :) jeg må være ret glemsom...

Jeg kiggede lige efter på de kamerareviews jeg har læst for nylig,
og jeg ved faktisk ikke helt hvor jeg har fået den idé med Hong Kong
fra... jeg er vist ved at blive gammel..

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-12-04 11:33

> Jeg kiggede lige efter på de kamerareviews jeg har læst for nylig,
> og jeg ved faktisk ikke helt hvor jeg har fået den idé med Hong Kong
> fra... jeg er vist ved at blive gammel..
>
> // Hans

Det sagde du ikke jeg

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : CS

Dato : 22-12-04 11:05

Egen erfaring samt en masse tidligere som beskriver det samme problem jeg
have.

Den æder 4 helt nye duracell eller tilsvarende genopladede 2100 mHa
batterier på under 35 eksponeringer. Så er det sagt !

CS

Fra : Brian Lund

Dato : 22-12-04 16:56

> [...]
>
> Den æder 4 helt nye duracell eller tilsvarende genopladede 2100 mHa
> batterier på under 35 eksponeringer. Så er det sagt !

Min far har et Photosmart 850, og på det kan han tage 150-200 billeder på en
opladning på 1800 mAh!
(Bruger 4 stk AA)

Brian

Fra : Brian S Jensen

Dato : 22-12-04 11:14

"CS" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hold dig langt væk fra HP kameraer....
>
> Elendig kvalitet og de sluger batterier som ingen andre...
>
> CS
> "Svend" <svsvede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Som EDB-forhandler (og normal HP-tilhænger) kan jeg desværre kun
give dig ret - HP kamera'er er ikke som deres Laser- og deskjet printere
- især batterilevetiden kan jeg ikke forstå at de ikke gør noget ved

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : CS

Dato : 22-12-04 11:22

Jeg har arbejdet for HP og har stor respekt for firmaet, deres produkter
generelt - men kameraer skal de holde sig fra !

CS

Fra : Esben

Dato : 23-12-04 00:10

> Jeg har arbejdet for HP og har stor respekt for firmaet, deres produkter
> generelt - men kameraer skal de holde sig fra !

Har du prøvet r707 og r607? Der er stor forskel på de to og alle dem de
tidligere har lavet.

--
Esben

Fra : CS

Dato : 24-12-04 03:58

Nej det har jeg ikke, og jeg kommer nok aldrig til at eje et HP kamera
igen.....

Måske efter jeg er reinkarneret - men ikke i dette liv

Canon er fint til mig

Fra : Esben

Dato : 24-12-04 08:59

> Nej det har jeg ikke, og jeg kommer nok aldrig til at eje et HP kamera
> igen.....
>
> Måske efter jeg er reinkarneret - men ikke i dette liv
>
> Canon er fint til mig

Claus? Glædelig jul, hvis det er dig :)

--
Esben