Cursorfarve i MacSoup
Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 20-05-01 10:29

Jeg er ved at blive sindsyg over min musemarkørfarve i MacSoup. Jeg kan
sgu ikke se den. Kan man tildele den en anden farve?

Anyone?

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-01 21:44

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:

> Jeg er ved at blive sindsyg over min musemarkørfarve i MacSoup. Jeg kan
> sgu ikke se den. Kan man tildele den en anden farve?

Er det problemet med den gule markør? Jeg troede, det var løst i
nyeste MacSOUP. Nå, men jeg havde problemet på min bærbare, men ikke på
min iMac. Jeg regnede ud, at markøren automatisk vælger en farve, der er
i kontrast til baggrunden. Baggrunden i MacSOUP er faktisk lidt grå.
Hvis computeren regner den for lys grå, bliver markøren sort, men nogle
computere regner den åbenbart for en lidt mørk grå, og laver gul markør.
Måske har det noget med antal farver at gøre. Løsningen er at gøre
baggrundsfarven i MacSOUP en anelse lysere. Og for mig var en anelse
nok. Det var vist 1%.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 20-05-01 23:42

> [...]
> Måske har det noget med antal farver at gøre. Løsningen er at gøre
> baggrundsfarven i MacSOUP en anelse lysere. Og for mig var en anelse
Tusind tak for hjælpen.

Indstillinger-baggrundsfarve-HSV-vælger-Værdi sættes sættes netop op med
1% til 95%. Herefter er min musemarkør: sort.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-05-01 02:07

Hej Flemming

Nu kender jeg ikke rigtig noget til 'suppen', men er det også noget med,
at der er for lidt kontrast og den er for lille, så kan man måske ændre
farverne i resourcen 'cursor' i MacSoup med fx. ResEdit. Ellers er der et
lille kontrolpanel, der udover at gøre pilen større også altid gør den
sort + at du får selve blinkmrket fordoblet i tykkelse, så den er lettere
at se. Dette kontrolpanel hedder 'Fat Cursor'. Jeg véd ikke rigtig, hvor
man kan downloade den længere, og om der er kommet nye versioner. Jeg kan
sende dig en kopi af min egen, hvis du sender mig en mail off-list.

Der findes også et andet kontrolpanel 'Biggy', men den har jeg aldrig
kunnet få til at virke, selvom de hævder, den er OS 8.6 kompatibelt, så
har jeg haft problemer med den helt ned til System 7.6.x. Den har eller
fordelen ved at man kan ændre både størrelse og farve, som man selv ønsker
det. Den skulle være - som Fat Cursor - system og programuafhængig. Dvs.,
at den lægger sig over alle andre cursors og pile uanset hvilket program,
man åbner.

mvh. Erik Richard

Rubini & Rasmussen wrote:

> Jeg er ved at blive sindsyg over min musemarkørfarve i MacSoup. Jeg kan
> sgu ikke se den. Kan man tildele den en anden farve?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Christian Bech

Dato : 25-05-01 00:25

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:

> Jeg er ved at blive sindsyg over min musemarkørfarve i MacSoup. Jeg kan
> sgu ikke se den. Kan man tildele den en anden farve?

Du er ikke kommet til at sætte skærmen til 256 farver? Problemet
forsvinder hos mig, hvis jeg sætter den op til tusinde eller millioner
af farver.

--
- Christian. "Og naar de Skillerum, der lukker om Staterne,
Nationaliteten, om føje Tid falder for den kosmopolitiske

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 25-05-01 13:48

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:
> Du er ikke kommet til at sætte skærmen til 256 farver? Problemet
> forsvinder hos mig, hvis jeg sætter den op til tusinde eller millioner
> af farver.
Du har ret. Min skærm stod til 256 farver. Jeg satte MacSoup op til
default værdier, og ændrede herefter alene på skærmopløsningen og fik
herefter en sort cursor.

Jeg ser at der ligger en MacPipes genvej på mit skrivebord den
sætter nok skærmen til dette.

mvh.
Flemming Rubini