mere ram, flere fps i HL2 ???
Fra : Jakob

Dato : 20-12-04 08:37

Jeg har en athlon 1700+, radeon 9800 pro 128 mb, og 512 mb blandet ram.
HL2 kører ok, men det kunne godt være bedre, specielt ved netspil. Jeg
har overvejet om jeg skal investere i 512 mb ram mere, men vil der
overhovedet være en forskel på fps, eller er det bare et spørgsmål om
hvor flotte textures etc. kan være ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-12-04 11:36

Jakob wrote:
> [...]
> men vil der overhovedet være en forskel på fps, eller er det bare et
> spørgsmål om hvor flotte textures etc. kan være ??

Ja, hvis du kunne sætte de 512MB RAM i dit grafikkort.

512MB ekstra RAM vil sikkert give kortere loade-tid.. og så kan du
endelig spille Doom 3 når du lige har spillet Half Life 2 uden at skulle
genstarte din PC.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : BuFFerz

Dato : 20-12-04 12:46

Det er nok begrænset hvor manget det vil påvirke dine fps - derimod vil dine

Selv synes jeg at HL2's loading tider er lange med 512 mb.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-04 14:21

On Mon, 20 Dec 2004 12:46:25 +0100, "BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv>
wrote:

>Det er nok begrænset hvor manget det vil påvirke dine fps - derimod vil dine
>
>Selv synes jeg at HL2's loading tider er lange med 512 mb.

Det kan godt have en indvirkning. Det fik det ihvertfald for en af mine
venner. Han havde enten 256 eller 512 til at starte med og spille
Morrowwind på et GF2MX kort. Og det kørte ikke alt for godt. Da han så
kom op på en 1 Gb ram samlet så kørte spillet pludselig noget mere
flydende,
Flemming Jacobsen