Cornelis Vreesvijk
Fra : Kurt Kedelig

Dato : 19-12-04 18:16

Hej.
Kender kun CV's værker som enkeltnumre. Hvis man skal ud og købe nogle af
hans LP/CD'er, hvilke er så toppen af hans produktion? Nogen, der vil vove
et par tips?
Lars

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 19:44

Kurt Kedelig wrote:
> [...]
> Kender kun CV's værker som enkeltnumre. Hvis man skal ud og købe
> nogle af hans LP/CD'er, hvilke er så toppen af hans produktion?

http://www.cornelis.nu/index.html

Hvis du klikker 'Cornelis' til venstre kan du se en komplet diskografi.
Du kan sikkert finde et album hvor der er mange af de numre du kender
på.

Jeg har lige byttet en livekoncert med ham fra Göteborg i 1969 på væk,
den var ellers ret god.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 20-12-04 22:10

Tak for henvisningen, spændende side, men jeg da jeg kun kender
enkelte numre, efterlyser jeg mere i retning af tips om CW's bedste
3-4-5 LP/CD'er.
Lars

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-12-04 22:31

Kurt Kedelig skrev:
[Cornelis Vreeswijk]

> [...] hvilke er så toppen af hans produktion?
> Nogen, der vil vove et par tips?

Du går ikke galt i byen med denne:
Cornelis Vreeswijk: "Ballader och Grimasher" (lp, 1965)

Der er faktisk en særdeles aktuel sang på, nemlig:
"Jultomten är faktiskt död"

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kurt Kedelig