Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kalibrering af printer
Fra : Thomas

Dato : 18-12-04 13:23

Jeg har en HP Deskjet printer, der indtil nu har gjort det ganske godt.

Desværre oplever jeg efter det seneste patronskifte at farverne er blevet
noget varmere, hvorfor den ikke længere passer til min skærm og kamera
(D70).

Kan jeg korrigere for farverne ved at oprette en ny ICM profil til
printeren?
.... og hvordan opretter jeg en ny profil?

Farvedifference er den samme uanset program og papirtype.

Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-12-04 17:03

In article <liVwd.76189$Vf.3615480@news000.worldonline.dk>, Thomas wrote:
> [...]
> printeren?
> ... og hvordan opretter jeg en ny profil?
>
> Farvedifference er den samme uanset program og papirtype.

Jeg har lige købt Profile Prism fra ddisoftware.com - går for
at være noget af det bedre i den billige ende. Kan profile
Printer + Scanner + kamera (forsøger at få lavet en god
profilt til linear RAW). Pris $59 hvis man har et IT8 target,
ellers er det $10-20 dyrere.

Fra : AS

Dato : 18-12-04 23:10

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> [...]
> Printer + Scanner + kamera (forsøger at få lavet en god
> profilt til linear RAW). Pris $59 hvis man har et IT8 target,

Den bliver leveret med et eget IT8 target, som jeg forstår. Virker
programmet med et target af en anden producent? Ved du noget om det?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-12-04 23:35

In article <KT1xd.76284$Vf.3615998@news000.worldonline.dk>, AS wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Den bliver leveret med et eget IT8 target, som jeg forstår. Virker
> programmet med et target af en anden producent? Ved du noget om det?

Det virker med alle IT8 targets, sålænge du har tekstfilen
der beskriver de enkelte patches. Jeg bruger den med en
af Wolf Faust's fra http://www.targets.coloraid.de/

Dem er der faktisk native support for, ihvertfald mit oplag,
og det er vist hvad du får tilsendt hvis du køber den fysisk.
Så mit target kostede mig 15 euro inkl. porto for nogle måneder
siden, det er en brøkdel af prisen af hvad de dyre vil have.

ddisoftware sælger også matte targets, som ikke findes hos Wolf.