Frugtsalat
Fra : Pipeline

Dato : 16-12-04 13:01

Jeg skal lave en frugtsalat på til et ostebord på lørdag. Men én af
deltagerne kan ikke lide flødeskum, og tanken om mayonnaise i frugtsalaten
tiltaler mig ikke. Kan man evt. lave den på Karolines Vanille Creme? Eller
har I andre forslag?

--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Friturekokken

Dato : 16-12-04 13:14

Hej Pipeline

Hvad med at lave den Naturel altså blandet frugt uden creme eller fløde
og så servere flødeskum og andet ved siden af ...

En flot skål blandet frugt med banan - nødder og chokolade druer
og hvad ved jeg og en skal med diverse flødeskum m.m.

Det er ikke unormalt ... og kan i øvrigt bedre
spises dagen efter hvis der er rester ...

Velbekomme !

Med venlig hilsen
Keld - "Friturekokken"

Fra : Hauge

Dato : 16-12-04 13:18

Hejsa
Pipeline wrote:
> [...]
> frugtsalaten tiltaler mig ikke. Kan man evt. lave den på Karolines
> Vanille Creme? Eller har I andre forslag?

Karolines creme er jo også bare fløde med smag.
Lav 2 portioner, en til dem der kan lide mad, og så en til den sidste
person.

Men ellers, så bruger jeg ret ofte A-38 (dog ikke fra Arla) eller lign, som
jeg søder en anelse, og bruger det som flødeskum, det smager anderledes, men
i hvert fald ikke dårligere. Og skal vi være fanatiske, så er det jo også
sundere

Men jeg synes at du skal prøve dig lidt frem, men majonæse er ikke værd at
spise i frugtsalat.

/Hauge

Fra : Stinne og Rune

Dato : 16-12-04 13:57

Hej

Der er da kun en ting der er god til frugtsalat og det er råcreme!!

Jeg har ikke lige en opskrift, men prøv google - hvis du er i tvivl om alle
kan lide det, så server frugt og råcreme hver for sig.

Stinne

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 17:21

"Stinne og Rune" <stinne-runeSLET@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle
> kan lide det, så server frugt og råcreme hver for sig.

1 past. æggeblomme
1 spsk flormelis
1 dl. piskefløde
Vanille eller vanillesukker efter smag...

Æg, vanille og flormelis piskes grundigt (til det bliver til en TYK creme -
med håndmixer ca. 5 min (ved 3 blommer)
Piskefløden piskes til stiv skum og _vendes_ i æggemassen. Hvis du bruger
vanillesukker og du vil tilsætte mere efter du har blandet flødeskummet i,
så brug en fin sigte og rør det forsigtigt ud....

Mvh Tommy

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-12-04 14:02

Pipeline wrote:

> [...]
> frugtsalaten tiltaler mig ikke. Kan man evt. lave den på Karolines
> Vanille Creme? Eller har I andre forslag?

I Italien nyder man frugtsalat ved blot at overhælde det med lidt frugtsaft
iblandet lidt sukker og likør efter smag.

Sådan kan jeg nu bedst lide det. Det er faktisk en af mine
yndlingsdesserter, særligt efter et "tungt" måltid.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter Westh

Dato : 16-12-04 15:06

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> I Italien nyder man frugtsalat ved blot at overhælde det med lidt
frugtsaft
> iblandet lidt sukker og likør efter smag.
>
> Sådan kan jeg nu bedst lide det.

Helt enig. Jeg bruger af og til (inspireret af Elizabeth David) en sirup
kogt af 2-3 dl vand, ca. 10 tsk sukker, og skallen af en appelsin kogt i 3
minutter og afkølet. Derefter fiskes skallen op, der hældes et glas Kirsch
eller Marascino i, og det hældes over frugtsalaten. Skal trække nogle timer
(som den uundgåeligt vil alligevel) og serveres kold.

/P

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-12-04 15:11

On Thu, 16 Dec 2004 13:00:34 +0100, "Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk>
wrote:

> [...]
>tiltaler mig ikke. Kan man evt. lave den på Karolines Vanille Creme? Eller

En mulighed er at servere græsk youghurt ved siden (gerne med lidt
flydende honning til) - lækkert og dejligt fedende

Fra : Pipeline

Dato : 17-12-04 00:22

Tak for alle Jeres forslag!
Jeg tror jeg laver to forskellige "dressinger" og så må den kræsne spise
det, eller lade være.

Og til Hauge, fed kommentar:
"Lav 2 portioner, en til dem der kan lide mad, og så en til den sidste
person." LOL!

MVH
Pipeline