Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at overføre billeder fra digic~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-04 14:18

En bekendt har lige købt et Sony DSC-P41.
Han efterlyser nu et andet program, end det som fulgte med kameraet, til at
overføre billederne til PC'eren.
Problemet er at han ikke selv kan vælge navn på den mappe, hvor han vil
gemme billederne.
Den eneste mulighed er, at gemme dem i en mappe med dags dato og så bliver
det samtidigt gemt undermapper, det ser for eksempel sådan her ud:

\billeder\04_12_12_01\DCIM\101MSDCF\DSC02340.JPG

Kan man finde et program på nettet, som gør at man kan gemme billederne i en
valgfri mappe ?

Det skal lige siges at han bruger Windows 98.

På forhånd tak for hjælpen.

Per
www.perbeer.dk

Fra : [HCS] 4000

Dato : 12-12-04 14:57

Det er slet ikke så svært, han behøver slet ikke noget program. Brug
stifinder til at trække billederne ind på PCen.
Så kan han kalde mappen lige det han vil.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-04 15:08

[HCS] 4000 wrote:
> Det er slet ikke så svært, han behøver slet ikke noget program. Brug
> stifinder til at trække billederne ind på PCen.
> Så kan han kalde mappen lige det han vil.

Jeg har vist ham det med stifinder, men da han er totalt lost når det kommer
til IT, så er det desværre ikke noget han kan finde ud af i længden
Det skulle gerne være noget a'la de programmer, som følger med i hvert fald
HP318 digital kamera, der kommer der en boks frem hvori han blot skal vælge
mappens navn og så klarer programmet resten.
Findes et sådant program overhovedet ?

Per
www.perbeer.dk

Fra : Brizz

Dato : 12-12-04 15:44

> Kan man finde et program på nettet, som gør at man kan gemme billederne i
> en valgfri mappe ?
>
> Det skal lige siges at han bruger Windows 98.

ACDsee kan bruges. Jeg bruger ver. 6.0 og der kommer den automatisk og
spørger om man vil bruge den til at overfører med. Virker fint under XP. Er
længe siden jeg har leget med W98 så skal ikke kunne sige om det kan der
også. Men et forsøg værd da.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk