krabbesalat?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 08-12-04 22:29

Hej !

Er der en der ved hvordan at man laver krabbesalat som fiskehandleren kan
lave den - den er lidt lyserød og smager bare hammergodt

Hvor køber man store krabbestykker (ikke de trevlede i dåser)?

Med venlig hilsen
fra
Ove

Denne mail er kontrolleret
med Norton Antivirus 2004.

Fra : BHR

Dato : 09-12-04 07:43

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> lave den - den er lidt lyserød og smager bare hammergodt
>
> Hvor køber man store krabbestykker (ikke de trevlede i dåser)?

Det er surimi, lavet på Torsk, krabbeessens og farve findes på frost eller
også på dåse

http://www.shopasia.dk/shop/default.asp?ProductID=3044

mvh
Benny

Fra : J W Nielsen

Dato : 09-12-04 10:55

> Er der en der ved hvordan at man laver krabbesalat som fiskehandleren
> kan lave den - den er lidt lyserød og smager bare hammergodt
>
> Hvor køber man store krabbestykker (ikke de trevlede i dåser)?

Hej...
Som skrevet andetsteds er "krabbekødet" surimi - men derfor smager det jo
udmærket.
Du kan købe krabbekød i store frosne blokke hos fiskemanden - det bruger han
selv...
Her i Gilleleje kørte jeg ned og fik "savet" en blok på et halvt kilo af -
så vidt jeg husker var det ikke så dyrt...

Mvh Jørgen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 09-12-04 21:02

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udmærket.
> Du kan købe krabbekød i store frosne blokke hos fiskemanden - det bruger

Ja, men tusind tak til Benny & Jørgen for hjælpen, så mangler jeg bare
opskriften på selve salaten

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 22:30

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men tusind tak til Benny & Jørgen for hjælpen, så mangler jeg bare
> opskriften på selve salaten

I den delikatesse jeg arbejdede i, der brugte vi farvet sejfilet, som vi
blandede i Kraft Salatmayonnaise (som nu kan købes på glas af den alm.
forbruger), og smagte til med salt og peber. Salaten blev pyntet med citron.

Ingen hokus-pokus ud over, at folk troede, krabbesalaten/hummersalaten var
med 100 % ægte hummer/krabbe til kun 10.95 pr. 100 gram.

Der er en masse snyd og humbug i pålægssalaterne fra slagterbutikkerne og
delikatesseafdelingerne i supermarkederne.

Tina