Indstøbning af Devimat elektrisk gulvvarme~
Fra : Peter Sindrup

Dato : 11-12-04 17:33

Kære gruppe,

Efter først at have oprettet mit gulv, skal jeg nu til at indstøbe Devimat
el-gulvvarme i selvoprettende gulvspartel:

http://www.devi.dk/A85551F2-8CA6-49F5-AE37-E629CA9C8325

I forbindelse med "grundopretningen", monterede jeg nogle
aluminiums-vinkelprofiler på endevæggene, og monterede nogle tynde lister
tværs over gulvet som "land" til afretning, og gulvet er nu snor-lige.

I installatonsvejledningen til den elektiske gulvvarme står der at man
"bare" skal sikre sig at varmemåtterne er limet godt fast til underlaget (da
det ellers kan flyde ovenpå), og så ellers trække spatelmasse henover med en
gummispartel.

Min bekymring er nu, at når først varmemåtterne er dækket med selvudflydende
afretningsmasse, så har jeg ingen idé om, om varmelegemet kun lige akkurat
er dækket, eller jeg har "hældt alt for meget på" - og dermed igen får et
skævt gulv.

Spørgsmål: Burde jeg igen monterer nogle "referance-lister" mellem banerne
på varmemåtterne, så jeg har styr på hvor meget afretningsmasse jeg får
hældt på - med det ekstra arbejde det indebærer?

På forhånd tak

Peter

Fra : Lars

Dato : 12-12-04 02:10

Jeg ved ikke om det er den rigtige arbejdsgang, men jeg "oprettede" gulvet
først (brugte nivellerings cement), og lagde gulvvarmen direkte i
fliseklæben!

Det færdige resultat er fint plant!

Lars

Fra : Martin Helsted

Dato : 12-12-04 10:21

plejer også at være sådan man gør det...

Martin Helsted Installatør

Fra : Leonard

Dato : 12-12-04 10:35

Herunder ses et tydeligt eksempel hvor uforståeligt noget kan blive
når der ikke klippes det overflødige væk og svares under det man vil
svare på.

For hvad er det lige der menes med linien:

>plejer også at være sådan man gør det...

Er det at lægge varmemåtten i fliseklæben eller er det svar på det
oprindelige spørgsmål nederst:

Hvor svært kan det være at citere bare en lille smule fornuftigt?

"Martin Helsted" <maan07XX@XXceus.dk> wrote:

>plejer også at være sådan man gør det...
>
>Martin Helsted Installatør
>
>"Lars" <olato@w"fjern"orldonline.dk> skrev i en meddelelse

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : Peter Sindrup

Dato : 12-12-04 11:51

> Jeg ved ikke om det er den rigtige arbejdsgang, men jeg "oprettede" gulvet
> først (brugte nivellerings cement), og lagde gulvvarmen direkte i
> fliseklæben!

Nu er der lige den "lille" detaile - som jeg desværre fik glemt i mit
oprindelige
indlæg, at der skal lægges trægulv ovenpå. Og ikke bare "almindeligt" parket
der kan lægges ovenpå filt, og andre underlag der kan hjælpe lidt betonen
ikke er helt plan, men såkaldte "strips" ( små massive "bjælker" på 1x5x25
cm)

> Det færdige resultat er fint plant!

Det skulle mit også gerne blive.

På forhånd tak