Hvordan skilles en PH 2/1 lampe af?
Fra : Anders [8000]

Dato : 11-12-04 13:58

Skal ha monteret ny ledning.

Er den nye type hvor det inderste er lavet i plast. Kan dreje det, men mere
sker der ikke.

HJÆLP!

Mvh. Anders

Fra : PVM

Dato : 12-12-04 10:42

Hej

Den er lidt ondsvagt lavet , men det handler simpelhen bare om at tage fat
......Hmm , har selv samlet en del af dem og hver gang glasset glider på
plads imellem de 3 bøjler ber man til at det holdt (-;

God Jul og held og lykke med det

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-12-04 10:55

"PVM" <sut@XXimage.dk> wrote in message
> [...]
> .....Hmm , har selv samlet en del af dem og hver gang glasset glider på
> plads imellem de 3 bøjler ber man til at det holdt (-;

Hvordan er det lige, det er noget jeg aldrig sådan lige har tænkt over fordi
jeg ikke har lavet sådan noget.. Men når ledningern til lampen tilsluttes
direkte i fatning. Så skal ledningen vel være varmebestadig, men op til hvor
mange grader? Mener aldrig vi har snakket om det da man gik i skole, men man
bruger vel stofledning til sådan noget, som er varmebestadigt op til er det
70grader.... ? Skulle nemlig hænge et par grolyslamper lamper med 200W
lamper og det på da varme en del, den gamle ledning var stofledning, men er
det man SKAL bruge altid og hvor er det lige det står henne? Normale lamper
i kontor bygerier osv, er jo kontrueret så alm ledning tilsluttes, og så er
der varmebestandig ledning måske op til 150grader ned til fatningen... om
det er halogen eller alm. pære. Men man kan vel ikke få tilledninger ud over
brændkabler der kan sådan noget?

Fra : Anders [8000]

Dato : 12-12-04 11:20

> Den er lidt ondsvagt lavet , men det handler simpelhen bare om at tage fat

Men dvs jeg kan dreje den, men der sker jo intet selvom den er drejet. Jeg
skal ikke ned og løsne andre ting udover den "skrue" der holder ledningen?

Fra : Lars

Dato : 14-12-04 09:09

Hej Anders,

> [...]

> Skal ha monteret ny ledning.
>
> Er den nye type hvor det inderste er lavet i plast. Kan dreje det, men

Oh.. Ny type? Jeg købte to PH 2/1 for 2 måneder siden og der var alle tre
dele af skærmen da i glas?

Men, tryk lidt på bøjlerne, så burde den kunne lirkes af.

** Lars

Fra : Anders [8000]

Dato : 14-12-04 20:55

> Oh.. Ny type? Jeg købte to PH 2/1 for 2 måneder siden og der var alle tre
> dele af skærmen da i glas?

Det er ikke bøjlerne som er problemet. Det er nede ved selve fatningen. Der
hvor ledningen sidder sammen. Er fordi den skal skiftes.