Støbe gulv med varme.
Fra : John Smith

Dato : 10-12-04 14:02

Hej

Jeg står og skal til at støbe et gulv med gulvvarme for første gang.

Nu er det pludseligt gået op for mig at jeg har et problem.
Gulvet skal støbes med 22 cm flamingo nederst og rio-net med
varmeslanger øverst (kort version).

Når jeg nu skal støbe betonen ud plejer jeg, på et uisoleret gulv, at
sætte et par forskallingsbrædder i siderne af feltet og trække betonen
vandret og plan med et bræt.
Men her er det jo ikke så lige til at sætte brædder op til at rette af
efter...

Hvordan gør man det? Er der en mure til stede der kan forklare den
rigtige fremgangsmåde?

Mvh
John Smith.

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 10-12-04 19:08

Køb betonen færdig og vælg "Vibreton", som flyder helt enormt flot ud, jeg
har erfaringer med +-5 mm over 10 m.
Og så er det en fed ting at have en rotationslaser, så du har styr på højden
under udstøbningen.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : John Smith

Dato : 10-12-04 22:46

Thomas Strandvig wrote:
> [...]
> har erfaringer med +-5 mm over 10 m.
> Og så er det en fed ting at have en rotationslaser, så du har styr på højden

Fin ide bortset fra at jeg allerede har alt støbemix og cement på lager...

Jeg benytter en vandslange og to stykker klar plast-rør istedet for
laseren = 2950,-Kr sparet og nøjagtigt inden for 1 mm. Rækkevidde: Lige
så langt som slangen :D

Mvh
John Smith

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 23:13

John Smith wrote:

> Jeg benytter en vandslange og to stykker klar plast-rør istedet for
> laseren = 2950,-Kr sparet og nøjagtigt inden for 1 mm. Rækkevidde:
> Lige så langt som slangen :D

He, he. Et godt gammelt gennemprøvet trick. Godt at se, at det ikke er glemt
helt.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 13:30

> [...]
>
> Jeg benytter en vandslange og to stykker klar plast-rør istedet for
> laseren = 2950,-Kr sparet og nøjagtigt inden for 1 mm. Rækkevidde: Lige så

Hvordan fungerer det med slangen, forklarer du ikke ?

Jakob

Fra : Calle.

Dato : 12-12-04 16:17

..:J:. wrote:

> Hvordan fungerer det med slangen, forklarer du ikke ?

Hvis du har en klar slange med væske i, og holder de to ender på hver sin
væg, vil du kunne sætte en streg ud for vandstanden, og derved have makeret
den samme højde på begge vægge. Husk slangen må *IKKE* være lukket i enderne

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 12-12-04 16:19

Calle. wrote:

> [...]
> sin væg, vil du kunne sætte en streg ud for vandstanden, og derved
> have makeret den samme højde på begge vægge. Husk slangen må *IKKE*
Ps. den metode kan endda bruges hvis der skal måles ind i et andet rum, det
kan du ikke altid med laserlyset
--
Calle.

Fra : Bjarne K

Dato : 13-12-04 13:02

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> [...]
makeret
> den samme højde på begge vægge. Husk slangen må *IKKE* være lukket i

Kan den skæres ud i pap, jeg er lidt tung.. (i mere end en forstand)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Calle.

Dato : 13-12-04 14:07

Bjarne K wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
>
> Kan den skæres ud i pap, jeg er lidt tung.. (i mere end en forstand)

Hvad er det lige du ikke forstår?
--
Calle.

Fra : Bjarne K

Dato : 13-12-04 14:16

> Hvad er det lige du ikke forstår?
> --
> Calle.

Normalt hvis man fylder vand på en slange og så ikke lukker enderne,
løber vandet vel ud igen, men det er måske meningen ?

Hvad bruges de to stykker klar plastrør som John Smith skriver om.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Bjarne K

Dato : 13-12-04 14:20

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message
> [...]
> løber vandet vel ud igen, men det er måske meningen ?
>
> Hvad bruges de to stykker klar plastrør som John Smith skriver om.

Har forstået. Åbenbaringen kom til mig et splidtsekund efter jeg skrev
ovenstående

Med venlig hilsen

Bjanre K.

Fra : Calle.

Dato : 13-12-04 14:54

Bjarne K wrote:
> "Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message

> Har forstået. Åbenbaringen kom til mig et splidtsekund efter jeg skrev
> ovenstående

Ja, se slange som et U
--
Calle.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 19:16

> Ja, se slange som et U
> --
> Calle.

OK, Sorry, tror desværre stadig jeg er bagud. Pap anyone ?

Jakob

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-12-04 20:15

> OK, Sorry, tror desværre stadig jeg er bagud. Pap anyone ?

I hver ende af slangen sættes en stump klar plastikrør, så man kan se
vandstanden. Person A holder en ene ende højt mens B fylder slangen med
vand. Øvelsen er at holde de to plastikstykker lige højt, og så vandet står
sådan ca midt på. Pas på, for den er livlig, og man kan godt spilde. Den
ene person kan med fordel have lidt ekstra vand klar, så man kan få fyldt
efter.
Nu sættes plastrøret ud for et målepunkt i hver sin ende, og der slås en
streg ud for vandoverfladen. Da vand er vandret (det er det altså ), så
vil de to mærke sidde vandret. Metoden er ganske effektiv til at måle om
hjørner, over lange afstande eller i flere rum, og den er betydeligt mere
præcis end et laservaterpas.

Mvh Maria

Fra : .:J:.

Dato : 20-12-04 10:30

> [...]
> hjørner, over lange afstande eller i flere rum, og den er betydeligt mere

Ahhhh, så er jeg med. Slangen fungerer som et vatterpas. Sorry, var vist
lidt langsom der.

Fra : Kenneth G

Dato : 10-12-04 21:07

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandret og plan med et bræt.
> Men her er det jo ikke så lige til at sætte brædder op til at rette af

Jeg valgt at støbe langs kanten bygge to land ( i beton) som jeg trak af på
.. set i Godt begyndt

Hilsen Kenneth

---

Fra : John Smith

Dato : 10-12-04 22:42

Kenneth G wrote:

> Jeg valgt at støbe langs kanten bygge to land ( i beton) som jeg trak af på
> . set i Godt begyndt
>

> Hilsen Kenneth

God ide - takker for tippet.

Mvh