/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
butik, som garanterede tft-skærm uden pixe~
Fra : Peter T.


Dato : 09-12-04 23:08

På et tidspunkt var der en tråd her i gruppen, hvor en butik blev nævnt i
forbindelse med pixelfejl. For en merudgift på 100 kr, ville de tjekke en
ønsket tft-skærm for pixelfejl, så den var garanteret fri for dem ved
afsendelse.

Jeg kan ikke finde tråden, så er der en, som kan huske hvilken butik det
var og hvilken tråd det blev nævnt i?

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004

 
 
Tommy Ipsen (09-12-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Ipsen


Dato : 09-12-04 23:11

Peter T. wrote:

> "Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
> lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
> 2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
> Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004

2.5m2 er også nogle ganske store kabler må man sige...

Mvh Tommy

Peter T. (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 10-12-04 08:11

Tommy Ipsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> 2.5m2 er også nogle ganske store kabler må man sige...

Enig. :) Men jeg undrer mig mere over hvordan et par kabler kan
tilspilles... "Goddag. Jeg hører R&B, så jeg skal have et sæt tilspillede
R&B-højtalerkabler til 2000 kr." ;)

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004

Repzak (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 10-12-04 15:20


"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
news:Xns95BB5379B2108muh@212.242.40.196...
> Tommy Ipsen leverede følgende historie fra de varme lande:
>
>> 2.5m2 er også nogle ganske store kabler må man sige...
>
> Enig. :) Men jeg undrer mig mere over hvordan et par kabler kan
> tilspilles... "Goddag. Jeg hører R&B, så jeg skal have et sæt
> tilspillede
> R&B-højtalerkabler til 2000 kr." ;)
>
> --
> "Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
> lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
> 2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
> Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004

Set med de briller på, så tror jeg stadig nok jeg under mig mere over
hvordan du har bugget dine 2x2.5m2 kabler rundt om hjørner etc...

Det vil vel svare til 83cm radios på dine kabler.
og så vidt jeg hurtig kunne regne ud vil en meter vidst veje 22Tons(men det
lyder lidt vildt)

Kasper



asap (11-12-2004)
Kommentar
Fra : asap


Dato : 11-12-04 14:57

> Enig. :) Men jeg undrer mig mere over hvordan et par kabler kan
> tilspilles... "Goddag. Jeg hører R&B, så jeg skal have et sæt
> tilspillede
> R&B-højtalerkabler til 2000 kr." ;)
>

Der findes faktisk kabler, der lyder bedre efter lidt brug. Og hvis det er
ekstremt er det på nogle meningen at signalet kun køre én bestemt vej. Men
vist ikke til almindelige dødelige ører...



Martin Petersen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 11-12-04 16:52

"asap" <dsl147843@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cpeuk6$hhi$1@news.cybercity.dk
>> Enig. :) Men jeg undrer mig mere over hvordan et par
>> kabler kan tilspilles... "Goddag. Jeg hører R&B, så
>> jeg skal have et sæt tilspillede
>> R&B-højtalerkabler til 2000 kr." ;)
>>
>
> Der findes faktisk kabler, der lyder bedre efter lidt
> brug. Og hvis det er ekstremt er det på nogle meningen at
> signalet kun køre én bestemt vej. Men vist ikke til
> almindelige dødelige ører...

Et vekselstrømssignal, der kun må køre én vej??

- Martin



Repzak (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 11-12-04 18:11

> Der findes faktisk kabler, der lyder bedre efter lidt brug. Og hvis det er
> ekstremt er det på nogle meningen at signalet kun køre én bestemt vej. Men
> vist ikke til almindelige dødelige ører...


Du har vidst været for meget i HiFi klubben eller noget .... !!

Kasper



Peter T. (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 11-12-04 20:08

asap leverede følgende historie fra de varme lande:

> Der findes faktisk kabler, der lyder bedre efter lidt brug.

Nej, det gør der ikke. Det er kun noget, som lalleglade hifi-idioter har
fundet på. Og hvis det passer, vil det undre mig, at jeg ikke har hørt om
det noget før, da jeg bla. har arbejdet som prof lydmand på utallige
musikarrangementer og teatre i 11 år.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004

Morten Jensen (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 12-12-04 00:45

Tror du har hørt for høj musik Peter T.

Har kørt blindtest med kabler et utal af gange - Ikke alle kan definere hvad
der er bedst, men at der er forskel er der ingen tvivl om. Dette er gjort
med kabler af samme dimension, samme materiale.

Kører du testen med forskellige dim og forskellige materialer er forskellen
endnu større.

At entydigt melde ud at der ikke er forskel er direkte ignorent.

Indrømmet - der er MEGET vodoo i den del af branchen, enorme avancer, fup og
svindel.

Lyt åbent, ingen konklusioner før der er lyttet.

MVH
Morten (der gennem tiderne har brugt hiskelige summer op kabler.....)

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
news:Xns95BCCD074128Emuh@212.242.40.196...
> asap leverede følgende historie fra de varme lande:
>
>> Der findes faktisk kabler, der lyder bedre efter lidt brug.
>
> Nej, det gør der ikke. Det er kun noget, som lalleglade hifi-idioter har
> fundet på. Og hvis det passer, vil det undre mig, at jeg ikke har hørt om
> det noget før, da jeg bla. har arbejdet som prof lydmand på utallige
> musikarrangementer og teatre i 11 år.
>
> --
> "Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
> lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
> 2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
> Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004



Peter T. (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 12-12-04 09:37

Morten Jensen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Tror du har hørt for høj musik Peter T.

Læs min signatur en gang mere. Der står "tilspillede". Der er ikke meget
raketvidenskab i at forstå, at kabler ikke kan tilspilles. Men derudover
er jeg godt klar over, at det ikke er optimalt, at bruge almindelige 230V
kabler som højtalerkabler på et godt system.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004

Repzak (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 12-12-04 21:48

Men derudover
> er jeg godt klar over, at det ikke er optimalt, at bruge almindelige 230V
> kabler som højtalerkabler på et godt system.

Hvorfor er det ikke det ?



Kasper



Morten Jensen (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 15-12-04 22:13

Prøv engang - kan du ikke høre det er der ikke noget problem.

Peter T.
Jeg glemmer aldrig en session jeg var med til hos Københavns HiFi klub -
(ikke at forveksle med "HifiKlubben").
her blev der gennem 4-5 timer "turbolyttet" på samme kabel i forskellige
grader af tilspilning.
1 - Nyt kabel
2 - 1 måned
3 - 6 måneder

Flere af de tilstedeværende mente at kablerne der havde spillet længst var
KLART bedst. Ved blindtest faldt det hele dog til jorden.

Pesonligt faldt jeg i søvn. Som sagt er det en luren branche - nogen skal jo
sælge "burn-in" devices til håbefulde folk.

MVh
Morten - mine kabler er tilspillede

"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41bcae6a$0$65931$14726298@news.sunsite.dk...
> Men derudover
>> er jeg godt klar over, at det ikke er optimalt, at bruge almindelige 230V
>> kabler som højtalerkabler på et godt system.
>
> Hvorfor er det ikke det ?
>
>
>
> Kasper
>



Peter T. (16-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 16-12-04 13:57

Morten Jensen leverede følgende historie fra de varme lande:

> MVh
> Morten - mine kabler er tilspillede

:)

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004

Repzak (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 22-12-04 18:46

> "Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler

Der kan også løbe noget strøm :)

Kasper



N_B_DK (15-12-2004)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 15-12-04 11:02

asap wrote:
> Der findes faktisk kabler, der lyder bedre efter lidt brug. Og hvis
> det er ekstremt er det på nogle meningen at signalet kun køre én
> bestemt vej. Men vist ikke til almindelige dødelige ører...

LOOOOOOOOL

--
MVH.
N_B_DK
Email adressen er gyldig.


Steen Jensen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 10-12-04 17:50


"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
news:Xns95BAEB8B8819Cmuh@212.242.40.196...
> På et tidspunkt var der en tråd her i gruppen, hvor en butik blev nævnt i
> forbindelse med pixelfejl. For en merudgift på 100 kr, ville de tjekke en
> ønsket tft-skærm for pixelfejl, så den var garanteret fri for dem ved
> afsendelse.
>
> Jeg kan ikke finde tråden, så er der en, som kan huske hvilken butik det
> var og hvilken tråd det blev nævnt i?


Det kan muligvis være denne forretning du tænker på
http://www.m-e.dk/shop/default.asp men prisen ser udtil at være 300 kr

Mvh Steen Jensen



K. (10-12-2004)
Kommentar
Fra : K.


Dato : 10-12-04 19:25


"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
news:Xns95BAEB8B8819Cmuh@212.242.40.196...
> På et tidspunkt var der en tråd her i gruppen, hvor en butik blev nævnt i
> forbindelse med pixelfejl. For en merudgift på 100 kr, ville de tjekke en
> ønsket tft-skærm for pixelfejl, så den var garanteret fri for dem ved
> afsendelse.
>
> Jeg kan ikke finde tråden


Her er den :
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=87o1o05r27813lkp2vcqk6bpgi788gj0ef%404ax.com&rnum=6&prev=/groups%3Fq%3Dbondefangeri%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.hardware.skaerm%26selm%3D87o1o05r27813lkp2vcqk6bpgi788gj0ef%25404ax.com%26rnum%3D6%26filter%3D0
Ikke et sted jeg ville købe en skærm. Hvilket jeg også argumenterede for i
diskutionen.



Peter T. (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 10-12-04 21:38

K. leverede følgende historie fra de varme lande:

> Her er den :
[snip link]

Tak til jer begge.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
Skrevet i dk.teknik.lyd 15/10/2004

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409068
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste