Udfordring: Gammel Coca cola reklamesang
Fra : HardKaare

Dato : 07-12-04 01:37

OK, nu har jeg snart smidt håndklædet i ringen. Jeg søger en sang som engang
var været brugt i en coca cola reklame, og jeg kan intet finde på nettet som
kan hjælpe mig.

Den er nok fra slut firserne, vil jeg gætte på. Det er en kvinde som synger
og den går noget i den her stil (he he, ville være nemmere at nynne den)

(starter stille og roligt) First kiss, first love.......bla bla bla.......
(og så totalt firserklimaks)......and you know your in love, (så igen stille
og roligt)... for the very first time......

Jeg vil være meget imponeret, hvis der lige er en der kan diske op med
titlen Specielt på baggrund af ovenstående...

Kaare

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-12-04 01:48

HardKaare wrote:
> [...]
>
> Jeg vil være meget imponeret, hvis der lige er en der kan diske op med
> titlen Specielt på baggrund af ovenstående...

Jeg kan godt huske den sang, men jeg aner ikke noget om hvem der synger
den eller hvad den hedder.

Jeg hænger lige på med en anden omend relateret udfordring. Jeg har
spurgt før, men uden resultat.

Jeg søger en sang fra en Seven Up reklame, jeg kan huske den fra når jeg
var i biografen, måske fra en gang i 80'erne (mellem 82-86 vil jeg tro).
Vokalen er en kvindestemme (tror jeg nok) med samme hæse klang som Rod
Stewart (ikke som Tina Turner).
Her er håndklap-rytmen (noteret 3 gange i 8-dele, mellemrummet angiver
næste takt): --++--+- --++--+- --++--+-
"Seven up is..." et eller andet. Noget med cool, sikkert.
Og så var der et guitarfingerspil-riff spillet med ren lyd, mere Fender
end Gibson agtigt, men det kunne også have været en synthesizer der lød
som en guitar, de kunne jo finde på hvadsomhelst den gang i 80'erne.

Sangen der blev brugt i reklamen var vist nok et af tidens hits hvor
teksten selvfølgelig var lavet om til at handle om 7-up.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-12-04 03:22

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sangen der blev brugt i reklamen var vist nok et af tidens hits hvor
> teksten selvfølgelig var lavet om til at handle om 7-up.

It's cool to be clear - 7-Up

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-12-04 01:27

Morten Nielsen wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> It's cool to be clear - 7-Up

Godt bud men nej, den er fra før Fido Dido.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 07-12-04 09:04

> [...]
>
>Sangen der blev brugt i reklamen var vist nok et af tidens hits hvor
>teksten selvfølgelig var lavet om til at handle om 7-up.

Kim Carnes - Bette Davis Eyes

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-12-04 01:31

Jesper B. Nielsen wrote:

> Kim Carnes - Bette Davis Eyes

Fantastisk, det ser ud til at være den. Jeg har kun fundet teksten og
der er en klokke der ringer.
Det er i hvert fald den samme hæse stemme jeg husker der synger "..and
she'll tease you, she'll unease you..".

Tak Jesper!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-12-04 13:16

Jesper B. Nielsen wrote:

> Kim Carnes - Bette Davis Eyes

Det ER jo den. 1000 tak, nu mangler jeg bare at høre den i 7up-versionen

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 08-12-04 14:18

>Det ER jo den. 1000 tak, nu mangler jeg bare at høre den i 7up-versionen

Ingen årsag :)

Det er faktisk en god sang.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-12-04 01:52

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stille
> og roligt)... for the very first time......

Robin Beck - (The) First Time
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : HardKaare

Dato : 07-12-04 03:27

> Robin Beck - (The) First Time
> --
Tit har jeg været imponeret over usenet, men denne gang stikker alt

14 minutter! Godt gået Ivan

/Kaare

Fra : -V-

Dato : 07-12-04 03:44

HardKaare wrote:
> Tit har jeg været imponeret over usenet, men denne gang stikker alt
>

> 14 minutter! Godt gået Ivan

Og så kl. kvalme om natten.

Stærkt gået, I!

-V-

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-12-04 08:54

Ivan V. Klattrup skrev:
> Robin Beck - (The) First Time

Kan du også klare en "oldsag" fra biografreklamerne: en fyr står
og synger på et klippefremspring i Grand Canyon, mens der fra
helikopter-perspektiv zoomes baglæns? Var det en "kendt" sanger?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-12-04 12:21

> Kan du også klare en "oldsag" fra biografreklamerne:

Nej det kan jeg ikke klare, jeg vidste ikke engang at First Time havde
været brugt i en reklame, det var kun pga. teksten jeg havde en idé om
hvad det var for en sang (på daværende tidspunkt, da reklamen har været
der, så jeg ikke reklamer, brugte mere tid på løftning af flasker, og
nej det var _ikke_ Coca Cola (bvadr))
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-12-04 02:10

Ivan V. Klattrup skrev :
> "HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev i en meddelelse
>
> Robin Beck - (The) First Time

Helt rigtigt - hendes første og eneste hit!
Fra oktober 1988, og lidt svær at finde på CD'er, men findes dog på en plade
i serien "Hits of" nemlig - 87 + 88

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Holst

Dato : 07-12-04 08:35

HardKaare wrote:

> Jeg vil være meget imponeret, hvis der lige er en der kan diske op med
> titlen Specielt på baggrund af ovenstående...

Det er jo et af de nemme spørgsmål. Det er nemlig Robin Beck med First
Time. Dog er Coca-Cola-reklamesangen tekstmæssigt lidt anderledes end
den, som hun udgav.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-12-04 18:39

HardKaare wrote:
> OK, nu har jeg snart smidt håndklædet i ringen. Jeg søger en sang som engang
> var været brugt i en coca cola reklame, og jeg kan intet finde på nettet som
> kan hjælpe mig.

Nej... dette har intet med den sang du efterlyser at gøre, men vil blot
dele lidt af mine minder

The sun will always shine
The birds will always sing.
As long as there is fun, theres always The Real Thing
Coca-Cola you're always the one.
As long as there is thirst, theres always Coca-Cola
Du-du-du-dudu, du-du-du-dudu. du-du-du-dudu alwasy Coca Cola

Hvorfor kan jeg huske den slags???