Stavgang
Fra : Tina

Dato : 04-12-04 16:16

Stavgang - går vi hele året!

(Af Tina Laugesen, udd. instruktør - www.lettere.dk)

Stavgang - går vi hele året! Stavgang adskiller sig fra andre
motionsformer på mange måder - en af de store forskelle er bla. at det
er en aktivitet som alle kan have stor gavn af - hvad enten du har
diabetes, gigt, er overvægtig - eller bare ønsker at få en stærkere og
sundere krop. Hele familien kan gå sammen - både bedsteforældre,
børnebørn - som forældre og børn. Stavgang giver en god mulighed for
at komme ud i naturen, snakke sammen og få rørt sig.

Stavgang er en social aktivitet, som alle uanset alder - kan få meget
glæde af.

Teknikken bag stavgang er enkel - men for at udgå skader er det
vigtigt at du går korrekt. Derfor er det en god investering at lære at
gå stavgang af en uddannet instruktør.

Stavgang giver bedre kondition og øger fedtforbrændingen, det
forebygger infiltrationer, knogleskørhed samt lindrer ved
gigtplager,dårlig ryg samt nakke- og skulderspændinger.

Brug af stave aflaster hofte, knæ og ankelled, giver god balance og
forbedrer din kropsholdning.

Kom igang nu! - bedre idag end i morgen.

Fra : JytteJ

Dato : 04-12-04 16:49

"Tina" <tla@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Brug af stave aflaster hofte, knæ og ankelled, giver god balance og
> forbedrer din kropsholdning.
>
> Kom igang nu! - bedre idag end i morgen.

Selv om jeg kun kan erklære mig enig, så synes det er ret upassende at bruge
denne nyhedsgruppe til reklame for dig selv. !!

VH.
Jytte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-12-04 17:27

> Teknikken bag stavgang er enkel - men for at udgå skader er det
> vigtigt at du går korrekt. Derfor er det en god investering at lære at
> gå stavgang af en uddannet instruktør.

Lære at gå af en uddannet instruktør? Du må have spist søm.

Mvh Maria

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 05-12-04 11:42

Tina <tla@pc.dk> wrote:

> Stavgang - går vi hele året!

Du gik glip af P3's konkurrence.
Hvis man sendte sine stave til P3, deltog man i en udtrækning af en uges
skiferie i Norge.
Gevindsten for os andre var, at gaderne var fri for de stave...i det
mindste i en uge
--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Dan

Dato : 10-12-04 14:22

Fra mit vindue kan jeg hver dag se hele horder af pensionister med stave.

Fra : John Jessen

Dato : 10-12-04 16:57

"Dan" <noname@nocompany.com> skrev i en meddelelse
> Fra mit vindue kan jeg hver dag se hele horder af pensionister med stave.

Så råb ud til dem og fortæl at det ikke er balancepinde. Man skal bruge dem
aktivt før de virker.
Tilsyneladende tror folk at bare de klamrer sig til et par stave får de
bedre kondition og smider 20 kg.

John