Fjerne HTML i iChat?
Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 04-12-04 17:11

Hvordan overtaler jeg iChat til at overholde ICQ-protokollen og lade
være med at indsætte HTML-kode i mine ICQ-beskeder?

/Jacob

Fra : Christian Bech

Dato : 04-12-04 19:52

In article <41b1e196$0$66396$14726298@news.sunsite.dk>,
Jacob Sparre Andersen <sparre@nbi.dk> wrote:

> Hvordan overtaler jeg iChat til at overholde ICQ-protokollen og lade
> være med at indsætte HTML-kode i mine ICQ-beskeder?

iChat er normalt ikke en ICQ-klient. Medmindre der altså er kommet en
udvidelse, skal du nok hellere kigge på AIM's standard.

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 05-12-04 02:11

Christian Bech skrev:

> iChat er normalt ikke en ICQ-klient. Medmindre der altså er kommet en
> udvidelse, skal du nok hellere kigge på AIM's standard.

Den snakker ellers med folk på ICQ. Og bortset fra at den indsætter
HTML-kode i beskederne ser det ud til at den overholder protokollen.

Skal jeg tolke dit svar som at jeg lige så godt kan opgive iChat?

/Jacob

Fra : Christian Bech

Dato : 05-12-04 23:24

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Skal jeg tolke dit svar som at jeg lige så godt kan opgive iChat?

Nu skal nok hellere tolke mit svar således, at når jeg ikke vidste, at
den snakkede med ICQ, så aner jeg i det hele taget ikke ret meget om
iChat. Er der nogen der ved om det er normalt for AIM-klienter?

Måske skulle du kigge på nogle af alternativerne. Jeg har selv brugt
Fire engang og var glad for den og nogle herinde plejer også at rose
Adium. Begge udmærker sig ved at kunne køre flere protokoller.

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 06-12-04 09:12

Christian Bech skrev:

> Måske skulle du kigge på nogle af alternativerne. Jeg har selv brugt
> Fire engang og var glad for den og nogle herinde plejer også at rose
> Adium. Begge udmærker sig ved at kunne køre flere protokoller.

Nu har jeg fået installeret Adium. Den ser fin nok ud. Og udvalget af
protokoller den kan snakke ser ganske imponerende ud.

Tak for hjælpen.

/Jacob

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-12-04 14:01

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> ... når jeg ikke vidste, at
> den snakkede med ICQ, så aner jeg i det hele taget ikke ret meget om
> iChat. Er der nogen der ved om det er normalt for AIM-klienter?
Ja, det er typisk for AIM-klienter ikke at ane en skid om iChat!
;-D
Jens

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

> Den snakker ellers med folk på ICQ.

Det er vist omvendt: nyere ICQ klienter kan snakke på AIM's netværk.

> Og bortset fra at den indsætter
> HTML-kode i beskederne ser det ud til at den overholder protokollen.

Det gør AIM's egen version vist osse.