Erfaring med knive til opskæring af kød me~
Fra : Tom Frank

Dato : 03-12-04 12:46

Hej,

Jeg efterlyser en kniv som kan klare at hugge og skære i ben, som for
eksempel revelsben, kyllinge lår og partering af fjerkræ som gås og
and. Jeg bruger selv en alm. husholdnings kokkekniv, men resultatet er
ikke ret godt da den ikke giver en god snitflade. Jeg synes dog en
kødøkse til at flække nøgleben er ligt for drablig til formålet. Er
der noget midt imellem en kokkekniv og en kødøkse ?? Jeg har set at
kineserne bruger en firkantet økse og de bruger den til næsten alt.
Har vi noget tilsvarende ??

/Tom

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-12-04 13:50

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> kineserne bruger en firkantet økse og de bruger den til næsten alt.
> Har vi noget tilsvarende ??

Hvorfor ikke bruge den kinesiske? Den er jo lige præcis velegnet til
formålet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-12-04 14:05

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Hvorfor ikke bruge den kinesiske? Den er jo lige præcis velegnet til
> formålet.

Ja, de er gode... Jeg bruger også sådan en. Men til fjerkræ er en
havesaks/fjerkræssaks nu det bedste.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Tom Frank

Dato : 06-12-04 09:29

Jamen, det er jo også rigtigt. Men jeg har ikke kunne finde den i
handlen. Men er der nogen som ved hvad de koster og hvor de kan købes
i Københavnsområdet ??

/Tom

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-12-04 10:59

> Jamen, det er jo også rigtigt. Men jeg har ikke kunne finde den i
> handlen. Men er der nogen som ved hvad de koster og hvor de kan købes
> i Københavnsområdet ??

Der er i Kbh. - på en af gågaderne nær Nørreport station og Kultorvet - en
kineserbutik. Der har de masser af slagsen.

Men ellers synes jeg da nok jeg har set knivene i alverdens
isenkræmmerafdelingen og køkkenudstyrsbutikker.

Min er gammel. Den fulgte med en wok, jeg købte. Den ser bestemt ikke
hverken dyr eller smart ud, men den er faktisk aldeles glimrende.

Mvh. Lisbeth