Maling af indvendig væg
Fra : Michael

Dato : 03-12-04 07:38

Kan man bruge almindelig maling ?
Skal der spartles eller grund behandles inden?
Der er tale en hvid mursten fra 70erne med meget grov struktur
på forhånd tak.

Fra : Jørn Vind

Dato : 03-12-04 09:03

Hej - tror du ikke det bedste ville være vandskuring ?

Når du siger at stenene har en "meget grov struktur", kan det være
besværligt / umuligt at komme ind i alle murstenenes revner, ujævnheder mv..
med en pensel. Jeg tror du bliver nødt til at "jævne" murstenene ud, før du
kan lave et ordentligt resultat. Og den udjævning kunne være en vandskuring.

Mvh

Jørn Vind

Fra : anders majland

Dato : 03-12-04 09:48

> Hej - tror du ikke det bedste ville være vandskuring ?

Vil helt sikker give et mere "moderne"/"tidssvarende" udseende.

> Når du siger at stenene har en "meget grov struktur"

Sprøjtemaling kan vel også være løsningen ? Hvis stenene er så grove som jeg
tror så ville jeg ikke begynde med pensel...

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 22:02

Hvis du bruger alm. plasticmaling skal du nok starte med en grundig
afvaskning og noget grunder der stopper alle de mærkelige pletter (fedt,
nikotin mv.)

Mvh. Per.

meddelelse news:41b02959$2$66398$14726298@news.sunsite.dk...