CCC igen
Fra : Kell Christensen

Dato : 01-12-04 14:32

G4 1.25 - 10.3.6:

Jeg har kopieret system og programmer til anden intern disk.
Havde problemer med Rsync, brugte derefter CCC.
Det er gået fint nok med kopieringen men det kniber med at boote
fra klonen.

Ved opstart stopper den ved teksten Venter på Apple arkivtjeneste.

Hvad kan være gået galt?

mvh Kell

Fra : Jesper

Dato : 02-12-04 23:38

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
> fra klonen.
>
> Ved opstart stopper den ved teksten Venter på Apple arkivtjeneste.

Skrot CCC og gå over til at bruge terminalen,

sudo ditto -rsrc /volumes/harddisk/ /volumes/harddisk2/
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
My DVD Collection (not up-to-date yet!):

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-12-04 13:36

> Skrot CCC og gå over til at bruge terminalen,
>
> sudo ditto -rsrc /volumes/harddisk/ /volumes/harddisk2/

Hej

Terminal! - har ikke brugt den før, men man skal jo lære.

Det er noget med at trække diskene ind i terminalen?

Skriver jeg først
sudo ditto -rsrc /volumes/harddisk/
trækker source disken ind
skriver
/volumes/harddisk2/
Tryk Enter

Eller?

Det er kun systemet jeg ønsker en bootable kopi af.
Kan jeg trække mapperne systen/biblotek/bruger istedet for hele disken?

mvh Kell

Fra : Jesper

Dato : 07-12-04 16:17

> [...]

> Det er kun systemet jeg ønsker en bootable kopi af.
> Kan jeg trække mapperne systen/biblotek/bruger istedet for hele disken?

Problemet er at der er en masse usynlige mapper i operativsystemet
kopiér hele disken over og smid så væk det du ikke skal bruge!

Du skriver sudo ditto -rsrc
indsæt mellemrum
træk harddisken du skal kopiere fra ind i terminalvinduet
træk hardisken du skal kopiere til ind i terminalvinduet
tast backspace for at slette ekstra mellemrum efter sidste disksti
tast enter eller retur

Hvis du gerne vil følge lidt med i hvad der foregår så skriver du
sudo ditto -rsrc -v hvis du vil have udskrevet en linie for hver fil der
kopieres eller
sudo ditto -rsrc -V hvis du vil have udskrevet en linie for hver mappe
der kopieres.
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-12-04 17:04

Tak - jeg prøver

Kell

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-04 00:26

> Skrot CCC og gå over til at bruge terminalen,
>
> sudo ditto -rsrc /volumes/harddisk/ /volumes/harddisk2/

det vil næppe løse problemet.