HalfLife 2 config??
Fra : Sven

Dato : 24-11-04 23:01

Hej.
hvor gemmer HL2 sine oplysninger om opløsning, driverversion o.lign.?
Efter jeg opdaterede til Forceware 67.02 starter HL2 op med en fejl
om, at videomode ikke er tilgængelig, så den vil prøve i default mode.
Det kan den så heller ikke, og efter samme fejl, starter den op i
Windowed mode, hvilket den godt kan. Når den så er kommet i gang, kan
jeg igen sætte Full Screen, 1600x1200 alt gejl til, og det virker fin,
indtil næste gang jeg vil spille.
jeg har kigget i config.cfg, men der står ikke noget om
skærmopløsning. Hvor gemmes disse oplysninger?

Sven

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-04 23:10

"Sven" wrote

> hvor gemmer HL2 sine oplysninger om opløsning, driverversion o.lign.?

Jeg mener at det er i registreringsdatabasen

> Efter jeg opdaterede til Forceware 67.02 starter HL2 op med en fejl

> jeg har kigget i config.cfg, men der står ikke noget om skærmopløsning.
> Hvor gemmes disse oplysninger?

Prøv med "-width 1024 -height 768" som extra parametre enten i launch
options eller i din shortcut (genvej)

- Peter

Fra : MAT

Dato : 25-11-04 12:29

> [...]
> Screen, 1600x1200 alt gejl til, og det virker fin, indtil næste gang jeg

Kører du med 1600x1200x32 og har 128MB KAN det skyldes at 128MB er for lidt.
Du skal da gå op til 256MB.
Se fx i nvidia 67.02 drivers instruks:
"GeForce 6600/6800 128MB: 3D Mark 2003 demo mode results in an out of memory
error at 1600x1200x32 with 4x antialiasing enabled. This is not a bug. The
problem occurs because there is not enough memory to run 3D Mark03 in this
mode with a 128MB board."

Venligst