"Isoleringsregler"
Fra : tnf

Dato : 02-12-04 17:35

Hej.

Skal til at udnytte vores loftsrum, så ville jeg høre om der er nogen gylden
regler
om hvor meget man skal isolerer. Det skal udnyttes helt til kip.

Nogen der har et link??

Mvh Martin

Fra : anders majland

Dato : 02-12-04 19:20

> Skal til at udnytte vores loftsrum, så ville jeg høre om der er nogen
> gylden regler
> om hvor meget man skal isolerer. Det skal udnyttes helt til kip.

Så enkelt kan det ikke siges. Der skal i princippet beregnes varmetab - og
det er der så lovkrav om hvor stort må være...

Men jeg fik kommunen til godekndefølgende på "tommerfingerregler". 200mm på
skråvæggene og 300mm på det øverste vandrette. For at få tilstrækkelig
ventilation går jeg ikke helt i kip men har ca en meter vandret færdigt loft
fra den ene skrævæg til den anden. Så har jeg sat udluftningshætter i taget
ved kip - og kontrolleret at der er tilstrækkelig ventilation ved tagfoden

Men dine gavle skal også være isoleret. Jeg har kun plads til 7-8cm i
hulmuren, men lavede den handel med kommunen at jeg hulmursisolerer hele
huset mod at kunne nøjes med hulmursisoleringen af gavlene...

Husk også redningsåbningerne.

Find bygninsreglemenmtet for småhuse på www.retsinfo.dk eller
www.rockwool.dk <-Bedste da i pdf med illustationer

Fra : John Smith

Dato : 02-12-04 19:26

tnf wrote:
> [...]
> regler
> om hvor meget man skal isolerer. Det skal udnyttes helt til kip.

www.rockwoll.dk eller www.isover.dk f.eks

Mvh
John Smith

Fra : TexasFlood