Beton til postkassestander?
Fra : Anders Mørk

Dato : 02-12-04 08:48

Jeg var forleden i Bauhaus for at købe en postkasse og der anbefales det at
man støber postkassestanderen ind i beton. Nu er spørgsmålet så hvor meget
beton der skal til? Jeg fandt en pose med noget færdigbeton som efter
sigende blot skal blandes op med vand, så er det bare spørgsmålet om at
fylde noget af pulveret i en spand, komme vand på og røre rundt og så hælde
ned i hullet med postkassestanderen?

../Anders

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-12-04 08:54

"Anders Mørk" <anders@moerk-nozohour.dk> wrote in message
> [...]
> sigende blot skal blandes op med vand, så er det bare spørgsmålet om at
> fylde noget af pulveret i en spand, komme vand på og røre rundt og så

Hvis det var mig der skulle bruge færdigbeton til sådan et projekt (har
prøvet), ville jeg:

1. Grave et ordentligt hul
2. Sætte standeren derned.
3. Finde en god stak store sten/mursten og bruge dem som fyld.

Du vil blive forbavset over hvor lidt beton der i grunden er i sådan en
sæk - derfor kan jeg varmt anbefale at du skiftevis fylder om med
sten/murbrokker og så færdigbeton for at binde det hele sammen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Mørk

Dato : 02-12-04 09:00

> [...]
> sæk - derfor kan jeg varmt anbefale at du skiftevis fylder om med
> sten/murbrokker og så færdigbeton for at binde det hele sammen.

Det lyder godt... Nu vi er ved det, hvor højt skal postkassens brevindkast
så sidde? Og skal det være på hjørnet af en grund?

../Anders

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-12-04 10:44

On Thu, 2 Dec 2004 08:59:49 +0100, "Anders Mørk"
<anders@moerk-nozohour.dk> wrote:

>Det lyder godt... Nu vi er ved det, hvor højt skal postkassens brevindkast
>så sidde? Og skal det være på hjørnet af en grund?

Her finder du de brevkassebestemmelser, der gælder i dag.
http://postdanmark.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=251&EXTRA_ARG=&host_id=42&page_id=16319232&query=brevkasse

Fra : anders majland

Dato : 02-12-04 13:53

> Her finder du de brevkassebestemmelser, der gælder i dag.
> http://postdanmark.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=251&EXTRA_ARG=&host_id=42&page_id=16319232&query=brevkasse

Men de kan blive lavet om - så undlad at støbe så den ikke kan flyttes ...

Jeg erinder en villavej i esberg der for en del år siden fik påbud om at
bringe deres postkasse i overensstemmelse med gældende regulativ, efter at
en havde klaget over for sen levering.

Den efterfølgende weekend var der mange der svedte over at deres postkasser,
og et par havde store problemer da postkassestanderen havde fået en "rest"
beton fra støbning af sokkelen til huset.

Så lad vær med at støve den "for godt" fast.

Mvh
Anders Majland

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-04 15:14

anders majland wrote:

> [...]
>
> Men de kan blive lavet om - så undlad at støbe så den ikke kan

Hvornår er man begyndt at ændre regler med tilbagevirkende kraft?

> Jeg erinder en villavej i esberg der for en del år siden fik påbud om
> at bringe deres postkasse i overensstemmelse med gældende regulativ,
> efter at en havde klaget over for sen levering.

En postkasse opsat efter dagens gældende regler kan postvæsenet ikke komme
rendende og forlange flyttet, bare fordi de laver reglerne om (for
fremtidige opsætninger). De postkasser i Esbjerg har nok aldrig været
korrekt opsat.

Jeg er i den heldige situation, at mit hus er så gammelt, at min postkasse
må sidde på muren - eller være en sprække i døren. Dog kun til den dag jeg
måtte begå den dumhed at opsætte en kasse på stander ved vejen - får så må
man nemlig ikke flytte den tilbage ti huset.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : anders majland

Dato : 02-12-04 16:14

> Hvornår er man begyndt at ændre regler med tilbagevirkende kraft?

Jeg skal ikke kunne sige om det var reglerne der var blever ændret eller
"folk" bare ikke havde sat sig ind i dem da de byggede hus og satte
postkasser op. Boligområdet er fra starten af 70'erne og reglerne var vist
ret nye. De lidt ældre boligområder i nærheden har typisk brevindkast i
hoveddøren

Den typiske fejl var at poskassen var drejes 90 grader i forhold til vejen -
altså mod indkørslen - men der var vist også mange i forkert højde.

> En postkasse opsat efter dagens gældende regler kan postvæsenet ikke komme
> rendende og forlange flyttet, bare fordi de laver reglerne om (for
> fremtidige opsætninger).

Der er en del snak om at ændre reglerne for den ældre boligmasse. Det
seneste forslag går vist bla. på at på landet skal der postkasser op ved
nærmeste asfaltvej, og at der i etagebyggeri skal være postkasser ved
jorden.

Men det er ikke helt ligetil. Jeg har ikke jord ud til en asfaltvej. Så skal
der postkasser op der er jeg vel i princippet nødt til at købe 1/2m2 af
naboen eller få tinglyst en ret til at have en postkasse stående på hans
jord....

> Jeg er i den heldige situation, at mit hus er så gammelt, at min postkasse
> må sidde på muren.

Samme her

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-04 09:45

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41af344a$2$66394$14726298@news.sunsite.dk...

> Samme her

Gælder det også når man køber et nyet gammelt hus og flytter ?

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : anders majland

Dato : 03-12-04 09:50

> postkasse
> Gælder det også når man køber et nyet gammelt hus og flytter ?

Ja - jeg har heller ikke boet her siden 1928

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-04 09:55

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41b0295a$0$66398$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja - jeg har heller ikke boet her siden 1928

Dumme mig, <banke_hovedet_ind_i_væggen.wav>