Jysk håndværk
Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-11-04 13:47

Efter at andre har sukket over ustabile håndværkere og efter at have hørt på
frustrerede københavnske håndværkere på DR1 i går formiddag - vil jeg lige
fortælle dette:

Jeg ringede i fredags til et lokalt træplejefirma for at få dem til at fælde
fire grantræer i min have - og jo, det kunne vi måske selv have gjort, men
jeg ville godt sikre mig, at de ikke dejsede ned i naboens carport.

Vi aftalte, at han skulle komme og se på dem i dag kl. 7,45 - 800.
Kl. 7.45 ringede det på døren.

Vi aftalte, at han fældede træerne i hvert fald senest i næste uge - måske
en gang i dag, hvis de fik tid.
Jeg kørte til lægen kl. 9,45 - og da jeg kom hjem kl. 11,30 var træerne
fældet og savet på den aftalte måde.

Sådan!

Hilsen Inger

Fra : Gert Espersen

Dato : 29-11-04 14:01

Han skulle garanteret have betalingen uden om Told&Skat

-Gert..

Fra : Madsen

Dato : 29-11-04 14:26

"Gert Espersen" <ge@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Han skulle garanteret have betalingen uden om Told&Skat

Hvad fanden har det med sagen at gøre????????

Nåhhhh, okay - lyssky måneskinsarbejder tror alt håndværkerarbejde er sort.

Jacob

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-11-04 16:12

"Gert Espersen" <ge@but.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Han skulle garanteret have betalingen uden om Told&Skat

Det har jeg nu ikke hørt noget om - men tror tyv...?

Hilsen Inger

Fra : Nick

Dato : 29-11-04 22:43

Tjahh Inger jeg har nu også lidt vanskeligt ved at forstå relevansen i Gerts
indlæg. For mit eget vedkommende laver jeg blandt mange andre ting også
småjobs i haver som du nævner her. Det er nu og engang MIT arbejde og lige
så vel som de fleste andre der går på arbejde så betaler jeg altså også min
skat. -Og hvorfor skulle det firma du havde hyret til jobbet ikke også gøre
det. Jeg kan desuden slet ikke se hvorfor at jobbet skulle kunne udføres
hurtigere med baggrund i at der ikke blev betalt skat (jf. Gert) ???? Jeg
kán ikke med min bedste vilje se sammenhængen.

Måske Gert vil uddybe hans hypotese....

mvh
Ivan
www.tjenesteydelser.dk

Fra : Gert Espersen

Dato : 30-11-04 08:52

Det er nu engang sådan, at kan håndværkerne slippe for at betale skat så
gør de det......Og i tilgift får man arbejdet udført umiddelbart, ofte
på bekostning af andre kunder. Specielt her op til jul, kan håndværkerne
godt bruge lidt ekstra kroner. Især gartnere/havefolk ynder at modtage
honoraret uden om skatteministeriet siger min erfaring mig.

-Gert..

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-11-04 09:01

"Gert Espersen" <ge@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Især gartnere/havefolk ynder at modtage
> honoraret uden om skatteministeriet siger min erfaring mig.

Måske.
Men jeg har stadig ikke hørt noget om, at det var den måde, det skulle
foregå på - heller ikke, da vi aftalte prisen.
Så dine erfaringer er åbenbart anderledes end mine

Hilsen Inger

Fra : Gert Espersen

Dato : 30-11-04 10:00

Hej igen

Jeg må indrømme, at jeg ofte kommer i opposition......

Mange gange helt bevidst

Jeg har ikke skyggen af bevis for mine tidligere påstande
i denne tråd, men det skaber tit nogen gode omsiggribende diskussioner.
Jeg tror dog det er bedst, at dysse det lidt ned inden Nick / Ivan får
noget galt i halsen.....

Ny påstand: Håndværkere modtager altid deres honorar i overensstemmelse
med reglerne for samme.

-Gert..

Fra : Per H

Dato : 30-11-04 10:00

On Tue, 30 Nov 2004 08:51:44 +0100, Gert Espersen <ge@but.auc.dk>
skrev:

>Det er nu engang sådan, at kan håndværkerne slippe for at betale skat så
>gør de det......Og i tilgift får man arbejdet udført umiddelbart, ofte

Jeg vil alså helst lave hvidt arbejde.
Jeg kan ikke betale firma omkosterningerne med de sorte.

Og Jeg bliver pissefuld af alt det rødvin,

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-11-04 15:46

On Tue, 30 Nov 2004 08:51:44 +0100, Gert Espersen <ge@but.auc.dk> wrote:

>godt bruge lidt ekstra kroner. Især gartnere/havefolk ynder at modtage
>honoraret uden om skatteministeriet siger min erfaring mig.

Havefolk måske, gartnere, næppe.
(As in: der er utroligt mange som har en plænetraktor som gider klippe
græs ved bl.a sommerhuse en hel sommer for nærmest ingen penge - de
beløg jeg har hørt for den slags gad jeg ikke engang klippe for en halv
sommer selv om det var sort.)

Heldigvis kan rigtige gartnere andet end at slå græs

http://www.gartneriet.dk

Fra : Nick

Dato : 30-11-04 20:28

Hej igen Gert
Jeg kan altså ikke forstå hvor du har den der opfattelse fra. Den er jo
tydeligvis ret bastant. Nu kan jeg se fra din e-mail at du sender inde fra
basis på AAU. Er det dig der sidder og har EDB-halløjet at gøre?...... Nå
det var et sidespring. Det må være nogle specielle erfaringer du har gjort
der for jeg kommer jo fra samme område som dig (og ja, har også tilbragt en
del tid på Uni). -Og forklaring på at det nok næppe er så populært som du
gør det til er, at pengene er vanskelige at bruge på noget fornuftigt
medmindre man er særdeles kreativ. Desuden kender jeg masser af ansatte
håndværkere som slet ikke gider hverken arbejde over eller arbejde sort, da
de langt hellere tilbringer tiden med familien.

mvh

Fra : Gert Espersen

Dato : 01-12-04 08:29

Hej

UPS......Jeg må finde en anden nyhedsgruppe at chikanere......Når man
bli'r så kendt er det vist på tide at fordufte

Hvis du læser mit sidste indlæg, vil du se anderledes på sagen.......

God jul

-Gert

Fra : Calle.

Dato : 01-12-04 17:34

Gert Espersen wrote:
> Han skulle garanteret have betalingen uden om Told&Skat

Bliver man hurtigere af den grund?
--
Calle.

Fra : Per H

Dato : 29-11-04 17:28

On Mon, 29 Nov 2004 13:46:41 +0100, "Inger Pedersen"
> [...]

>en gang i dag, hvis de fik tid.
>- og da jeg kom hjem kl. 11,30 var træerne

Og sådan er det som regl også, men man husker desværre bedst de ting
man er utilfreds med. Det er også de satans pædagoer :-=)

Vi ser det alle steder.
brok brok, osv.

Smil for Hel** og lad os så holde julefred.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-11-04 08:35

Nick wrote:

> mvh
> Ivan
> www.tjenesteydelser.dk

God hjemmeside bortset fra en ting: man kan ikke se hvor i landet I
opererer. Med Danyard i Frederikshavn på referencelisten vil jeg
formode at opgaver i København bliver vildt dyre i kørsel men det er
kun en formodning
Ebbe

PS: Hvis du hedder Ivan, hvorfor poster du så som Nick?

Fra : Nick

Dato : 30-11-04 20:22

Hej
Ja Ebbe du har fuldstændig ret og det er faktisk én af de ting der skal
rettes næste gang. -Men tak for den konstruktive kritik. Er der andet du
falder over må du gerne maile direkte til mig. Det eneste jeg IKKE laver
selv er det der har med PC at gøre. Det kender jeg andre der er langt mere
ferme til så det bliver deres lod at rette op de ting der mangler m.v.

mvh

Fra : Peter Sindrup

Dato : 30-11-04 17:14

> [...]
> en gang i dag, hvis de fik tid.
> Jeg kørte til lægen kl. 9,45 - og da jeg kom hjem kl. 11,30 var træerne

Herligt med sådan en oplevelse!
Tror du det er specielt jysk at få den behandling, eller har du bare været
"heldig" og vi andre tilsvarende uheldige?

Peter

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-11-04 17:24

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse

> Herligt med sådan en oplevelse!
> Tror du det er specielt jysk at få den behandling, eller har du bare været
> "heldig" og vi andre tilsvarende uheldige?

Jeg ved det ikke.
Men så heldig er jeg altså med jævne mellemrum - og når jeg sammenligner med
de erfaringer, "øboer" jævnligt beklager sig over i nyhedsgrupper, de
erfaringer, min "udvandrede" søn fortæller om - og så den her stakkels
tømrerforbundsmand i søndagens DR l udsendelse, som aldrig fattede en brik
af, hvad der foregik...
.... så aner jeg en tendens.

Hilsen Inger

Fra : Calle.

Dato : 01-12-04 17:38

Peter Sindrup wrote:

> Herligt med sådan en oplevelse!
> Tror du det er specielt jysk at få den behandling, eller har du bare
> været "heldig" og vi andre tilsvarende uheldige?

Vi jyder vil jo arbejde, det kan I lære en del af på Øen
--
Calle.

Fra : Madsen

Dato : 01-12-04 21:53

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Vi jyder vil jo arbejde, det kan I lære en del af på Øen
'
Ja, hvis alle på Sjælland brugte lige så meget tid på at arbejde som på at
brokke sig, ville det være verdens hurtigst voksende økonomi!!

Jacob (netop hjemvendt til Jylland efter 8 års eksil i Kalundborg)

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-12-04 22:02

"Madsen" <Q@2.DK> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis alle på Sjælland brugte lige så meget tid på at arbejde som på at
> brokke sig, ville det være verdens hurtigst voksende økonomi!!

*smil*

Hilsen Inger

Fra : Peter Sindrup

Dato : 07-12-04 19:11

> Vi jyder vil jo arbejde, det kan I lære en del af på Øen

Mener du dermed at sjællændere ikke gider bestille noget?
Man kunne jo også vende den om og sige at vi er mere kvalitetsbevidste, og
finder os i mindre sjusk - og derfor brokker os mere. Men det vil jeg
undlade at antyde...

Peter

Fra : Calle.

Dato : 07-12-04 23:00

Peter Sindrup wrote:

> [...]
> kvalitetsbevidste, og finder os i mindre sjusk - og derfor brokker
> os mere. Men det vil jeg undlade at antyde...

Ja det skal jeg da love for. Hvis man kan bo i de små stærekasser inde i
staden med 1M2 toilet med bad i cisternen til 3gg så meget som vi gir. Det
kalder jeg kvalitetsbevidste. Her hos os kaldes det burhøns
--
Calle.