Undgå tilkalkning af vandrør.
Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-11-04 16:57

Hej

I forbindelse med min fader skiftede sin vandtank til en
gennemstrømningsvarmer og i den forbindelse skiftede en del vandrør
fordi det var så godt som kalket til melder der sig et spørgsmål.

Han købte en af de der tilsyneladende værdiløse magneter til at smide
om røret for netop at undgå tilkalkning, den virkede tydeligvis ikke..

Well nu skal jeg igang med samme trommerum og i den forbindelse kunne
det jo være rart om man kunne få noget der virkede, evt som også kunne
på sigt opløse det der allerede sidder i rørene ..

Nogen der har en link til noget som virker....Og som ikke koster det
brune ud af bukserne og bruger 2000KW/H strøm

Henrik Madsen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-11-04 10:26

I news:sbkeq0t0ais00044q9d1qclu716c2jpn2n@4ax.com <Henrik Madsen>
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev:

> Nogen der har en link til noget som virker....Og som ikke koster det
> brune ud af bukserne og bruger 2000KW/H strøm
>
> Henrik Madsen

http://www.megatherm-magneta-as.dk/megatherm/default.asp?page=48

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Bent F.

Dato : 28-11-04 19:25

Carsten Finn Rasmussen wrote:
> I news:sbkeq0t0ais00044q9d1qclu716c2jpn2n@4ax.com <Henrik Madsen>

> http://www.megatherm-magneta-as.dk/megatherm/default.asp?page=48

Jeg tror ikke på deres effekt, jeg arbejder som varmemester i en
boligforening, og har fornylig fået skiftet tilkalkede rør, i en instalation
som skulle være beskyttet af magnetiske kalkspaltere, men de har ingen
virkning, jeg vil lægge et foto i dk.binære

mvh Bent

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 29-11-04 11:31

I news:cod535$6g5$1@news.net.uni-c.dk <Bent F.> <bfc@FJERNfernet.dk>
skrev:

> [...]
> instalation som skulle være beskyttet af magnetiske kalkspaltere, men
> de har ingen virkning, jeg vil lægge et foto i dk.binære

Jeg vendte problematikken i dk.videnskab for nogen tid siden.
Tråden starter her: news:3f65a1d3$0$13206$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

mødes med en gunstig lejlighed....