Tilslutning af udsugning på badeværelse
Fra : Uni Bull

Dato : 22-11-04 21:48

Hej.

Jeg har faktisk købt mig en ny blæser til badeværelset. Det
er en EL600TH fra www.dukaventilation.dk
Min tanke er, at blæseren skal gå i gang hvis lyset har været
tændt i mere end XX minutter og fortsætte indtil der er gået
YY minutter eller den relative luftfugtighed er faldet til mindre
end ZZ%.

1) Har jeg købt mig den rigtige blæser?? Der er både timer
og hygrometer. Men hvad forstås ved timer - forsinkelse i
både start og stop? Eller skal jeg finde mig en anden blæser?

2) Jeg har på fornemmelsen at den bestående kabelføring er
forkert... Jeg skal tilslutte tre ledninger til blæseren, markeret
i vejledningen som henholdsvis L, LT og N.
Har jeg ikke forstået det korrekt når:
- én ledning hele tiden skal være strømførende (permanent fase)
- én ledning skal være strømførende sammen med lyset (afbrudt fase)
- én ledning skal ikke være strømførende (nul).

Hvilke bogstavkoder skal jeg forbinde til ovennævnte?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-11-04 07:57

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> tændt i mere end XX minutter og fortsætte indtil der er gået
> YY minutter eller den relative luftfugtighed er faldet til mindre

Jeg har en sådan blæser/udsuger. Min kan også slås fra manuelt via en
kontakt - og det bruger jeg faktisk ret tit. Eksempelvis på de tider af
året, hvor vinduet i badeværelset står åbent i døgndrift.

God ting, vil jeg bare lige sige *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-11-04 23:48

Uni Bull wrote:

> [...]
> - én ledning skal ikke være strømførende (nul).
>
> Hvilke bogstavkoder skal jeg forbinde til ovennævnte?

Det har du nok bedre mulighed for at få det rigtige svar på i

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 25-11-04 22:30

Uni Bull <Noway@here.nu> wrote:

> [...]
> og hygrometer. Men hvad forstås ved timer - forsinkelse i
> både start og stop? Eller skal jeg finde mig en anden blæser?

Sådan en har jeg også. Den tænder efter lyset har været tændt i nogle
minutter, og slukker nogle minutter efter lyset er slukket. Derudover
starter den også hvis luftfugtigheden når til et vist punkt, og slukker
når den er under.

Jeg vil anbefale at du får en kontakt på, så du kan slå den automatiske
start fra. Det har jeg. Jeg synes det er irriterende at høre på blæseren
når det ikke er nødvendigt at den kører - men det kan da godt være at
min blæser larmer mere end din.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Uni Bull

Dato : 26-11-04 16:01

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> wrote in message
> [...]
> minutter, og slukker nogle minutter efter lyset er slukket. Derudover
> starter den også hvis luftfugtigheden når til et vist punkt, og slukker

Altså *præcis* samme model? Og det fungerer...

Med andre ord er det det ledningsrod jeg har overtaget som
skal have et lille "eftersyn"...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : HKN

Dato : 04-12-04 21:31

> Med andre ord er det det ledningsrod jeg har overtaget som
> skal have et lille "eftersyn"...

Jeg har præcis denne ventilator, og tror ikke at den kan det du efterlyser.
Jeg har netop monteret min.

Den starter når jeg tænder lyset, og kører et par min. efter det er slukket.
Alternativt starter den når luftfugtigheden når et vist punkt (som kan
justeres).

Så jeg flytter nu om på det, således at jeg kan styre den fra en anden
kontakt, da jeg ikke gider at høre på den hver gang man blot skal ud på
toilettet.

Mvh

Henrik