hvordan limer jeg fliser på metal
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 16-11-04 07:58

Jeg har nogle små fliser/keramik (husnummer) jeg skal have monteret på en
rustfri stålplade.

Kan jeg lime det på? Og med hvad?

VH
Jakob

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 16-11-04 10:09

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> wrote in message
> Jeg har nogle små fliser/keramik (husnummer) jeg skal have monteret på en
> rustfri stålplade.
>
> Kan jeg lime det på? Og med hvad?

Ja da! Med epoxylim eller fliseklæber. Men husk at affedte pladen grundigt
først.

Mvh
Michael

Fra : anders majland

Dato : 16-11-04 18:17

> Ja da! Med epoxylim eller fliseklæber. Men husk at affedte pladen
> grundigt først.

Hvis du vælger fliseklæber så fåes der en extra flexibel version. Den
jeg brugte til en bordplade (træ) kom i en færdig-rørt 1kgs spand.

Men ellers ville jeg overveje "bare" at sætte dem op med silikone.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 16-11-04 19:32

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:419a37de$0$33738$14726298@news.sunsite.dk...

> Men ellers ville jeg overveje "bare" at sætte dem op med silikone.

Tak - det lyder lettest med silicone. Er det noget særligt silicone til
montering eller kan man benytte alm. silicone (jeg har en sprøjte liggende
fra da jeg fugede noget på badeværelset)?

VH
Jakob

Fra : Thomas H.A.

Dato : 16-11-04 14:05

> [...]
> Jeg har nogle små fliser/keramik (husnummer) jeg skal have monteret på en

Hej Jakob,

almindelig monterings silicone burde kunne klare dette, kan fåes i
alle byggemarkeder til ca. 50 kr pr tube.

Thomas

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 16-11-04 22:44

Jakob Aagaard Harder skrev:

> Jeg har nogle små fliser/keramik (husnummer) jeg skal have monteret på en
> rustfri stålplade.
>
> Kan jeg lime det på? Og med hvad?

Jeg ville bruge Araldit, eller Epoxy-spartelmasse. Så er du sikker på at de
sidder fast, ikke bliver stjålet nytårsaften osv.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 16-11-04 23:26

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@agol.dk> wrote in message
Jakob Aagaard Harder skrev:

> [...]

Jeg ville bruge Araldit, eller Epoxy-spartelmasse. Så er du sikker på at de
sidder fast, ikke bliver stjålet nytårsaften osv.

OK - jeg tror jeg prøver med Araldit.