Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billeder
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 21-11-04 06:43

Så er der to nye portrætter, hvad synes i om dem, hvad kan gøres bedre
?

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=110547
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=110546

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 08:34

In article <jla0q0p7c7sb1g2kef8pci5k8sbvgaujmf@4ax.com>, René Ernst Nielsen wrote:
> Så er der to nye portrætter, hvad synes i om dem, hvad kan gøres bedre
> ?
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=110547

Fjern lige gulvmoppen i vinduet. Og så generer det alt for
skarpttegnedeskab bag armen.

> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=110546

Han ser bred og solid ud. Men han er godt nok sur.
Beskæringen er lidt mærkelig - men fremhæver hans bredde.

Hvis du har et længere objektiv kunne du evt prøve med det for
at få mindre dybdeskarphed.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-11-04 09:56

René Ernst Nielsen <kontakt@fotographi.dk> wrote in

> Så er der to nye portrætter, hvad synes i om dem, hvad kan gøres bedre
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=110547

Må jeg spørge hvad du har brug af lys på dette billede?

Jeg er enig med Povl vedr. objektet i vinduet. Derudover virker det lidt
underligt på mig, at du har en meget tæt beskæring i højre side, hvor hans
albue og en del af hånden er uden for billedet, mens beskæringen i venstre
side af billedet ikke er tæt - tværtimod. Er det for at få fliserne på
bagvæggen og dermed "badeværelses-stemning" med? Jeg tror jeg ville beskære
meget tættere i venstre side. Bortset fra at han ser lidt akavet ud når han
står og klør sig under armen, så virker udtrykket i hans ansigt meget
morgenægte

Jeg synes at håndklædet under hans armhule har en lidt for fremtrædende plads
- jeg ville måske gerne have set lidt fliser på væggen dér..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 21-11-04 11:27

On 21 Nov 2004 08:55:50 GMT, Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am>
wrote:

>René Ernst Nielsen <kontakt@fotographi.dk> wrote in

>Må jeg spørge hvad du har brug af lys på dette billede?

En batteriblitz (canon 540 EZ) skudt gennem en hvid paraply

>Jeg er enig med Povl vedr. objektet i vinduet.

Det er med vilje, det skulle virke lidt morsomt (derfor blev vi enige
om at lade moppen stå)

> [...]
>albue og en del af hånden er uden for billedet, mens beskæringen i venstre
>side af billedet ikke er tæt - tværtimod.

Det skulle ligne at han står og hviler sig op ad "rammen"

>Er det for at få fliserne på
>bagvæggen og dermed "badeværelses-stemning" med? Jeg tror jeg ville beskære
>meget tættere i venstre side.

Vil gerne beholde badeværelses looket

>Bortset fra at han ser lidt akavet ud når han
>står og klør sig under armen, så virker udtrykket i hans ansigt meget
>morgenægte

Han skal se sådan lidt morgen/tømmermænds agtig ud...

>Jeg synes at håndklædet under hans armhule har en lidt for fremtrædende plads
>- jeg ville måske gerne have set lidt fliser på væggen dér..

Ja, det er HELT rigtigt, det ville jeg også gerne ændre nu, tænkte
ikke over det i optagelsestidspunktet...

Tak for kommentaren

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111