Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Priser på SD-kort til digicam
Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-11-04 16:10

Når jeg kigger på edbpriser.dk bliver jeg lidt forvirret. Priserne for
SD-kort varierer utrolig meget og der er tilsyneladen ikke nogen
direkte sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Kingston plejer da vist at være en god og stabil kvalitet - i hvert
fald RAM til PC'er, men er tilsyneladende noget af det billigste i
kroner pr. megabyte.

Jeg vil selvfølgelig gerne have et par billige kort, men skodkvalitet
gider jeg ikke. Er der visse mærker man absolut bør undgå?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Claus Smith

Dato : 19-11-04 17:19

Jeg bruger Kingston 128 MB SD i mit Casio uden problemer.

Claus

Fra : Helge Duif

Dato : 19-11-04 17:21

Hej, jeg har lige købt et 512mb SD-kort fra Kingston (bob.dk, kr. 330,-) og
det virker tilsyneladende upåklageligt og det lagre i hvert fald billederne
lige så hurtigt som jeg kan tage dem (panasonic fx7)

mvh Helge

Fra : hanzen

Dato : 19-11-04 18:32

> [...]
>
> Jeg vil selvfølgelig gerne have et par billige kort, men skodkvalitet
> gider jeg ikke. Er der visse mærker man absolut bør undgå?

Jeg har et 256 Mb til mit Panasonic FZ-10
Det virker fint.
--
hilzen
hanzen

Fra : Helge Duif

Dato : 20-11-04 09:56

Hej igen, mht. SD-kortet har jeg iøvrigt et mærkeligt problem:

Hvis jeg f.eks. har fyldt kortet med 300 mb billeder og sætter kameraet
direkte til computeren via USB stikket er der ingen problemer med at
overføre alle billederne til computeren. Men hvis jeg sætter kortet i min
6in1-kortlæser vil den kun læse de første 256 mb billeder, resten kommer der
en fejlmeddelelse om. Kortlæseren sætter jeg i det samme USB-stik som
kameraet..., kan der være en begrænsning i kortlæseren.....?????

mvh. Helge

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-11-04 10:27

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> skrev:

> [...]
> Kortlæseren sætter jeg i det samme USB-stik som kameraet..., kan
> der være en begrænsning i kortlæseren.....?????

Ja det kan det meget vel være. Man skal læse specifikationerne på
kortlæserne grundigt. Det er ikke ualmindeligt, at de billigste af
slagsen er begrænsede for en eller flere af de kortyper de kan læse i
hvor mange MB på kortet de kan adressere.

--
Morten http://miljokemi.dk