/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Vi skal ha hund
Fra : Tyfon


Dato : 29-11-04 18:01

Meeen der er lidt restriktioner for hvor stor den må være hvor vi bor

35-40 cm over skulderne fuldvoksen og ikke støjene

Umiddelbart har vi kik på svensk/dansk gård hund da min eforældre har en
(nr.2) og den er så sød
Men hvad er der ellers af små hunde der ikke er kendt for at være små arrige
bæster ?
Må meget gerne være en der er vild med ture i skov osv måske gå spor er
mine forældres nemlig helt syg med og ret god til enda


Maj Bitt



 
 
Christina Jensen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 29-11-04 18:52

> Meeen der er lidt restriktioner for hvor stor den må være hvor vi bor
>
> 35-40 cm over skulderne fuldvoksen og ikke støjene
>
> Umiddelbart har vi kik på svensk/dansk gård hund da min eforældre har en
> (nr.2) og den er så sød
> Men hvad er der ellers af små hunde der ikke er kendt for at være små
> arrige
> bæster ?
> Må meget gerne være en der er vild med ture i skov osv måske gå spor er
> mine forældres nemlig helt syg med og ret god til enda
>
>
> Maj Bitt
>
>Hejsa Maj-Britt... jeg har siddet og kigget på nogle forskellige racer, her
>fandt jeg følgende: Dværg-schnauzer 30-35 cm. Shiba 37-40 cm. Fransk
>bulldog 30-32 cm. engelsk bulldog 31-36 cm. mops 25-28 cm. king charles
>spaniel 25-27 cm. chihuahua 15-23 cm. welsh corgi cardigan 30 cm. shetland
>sheepdog 35-37 cm. og så er der jo gravhunde, håber at have hjulpet dig
>lidt, der er jo mange flere.



Kim Jørgensen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 29-11-04 19:04


"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> wrote in message news:cofksg$1rn9

> Umiddelbart har vi kik på svensk/dansk gård hund da min eforældre har en
> (nr.2) og den er så sød
> Men hvad er der ellers af små hunde der ikke er kendt for at være små
> arrige
> bæster ?
> Må meget gerne være en der er vild med ture i skov osv måske gå spor er
> mine forældres nemlig helt syg med og ret god til enda

Man siger man ofte skal vælge sin første indskydelse, så det bør du jo gøre
og vælge en gårdhund *S*.

Med de basale krav du stiller foreløbig er en D/S et fremragende valg.

Og jeg er sikker på at Bolette (Kæresten, du ved..) når/hvis hun ser denne
tråd vil kunne gi dig den store salgstale..... så forbered dig på kamp......

Hygge

Kim



Tyfon (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Tyfon


Dato : 29-11-04 19:11


"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
news:3116kqF361p7vU1@uni-berlin.de...
>
> "Tyfon" <tyfon@hotmail.com> wrote in message news:cofksg$1rn9
>
> > Umiddelbart har vi kik på svensk/dansk gård hund da min eforældre har
en
> > (nr.2) og den er så sød
> > Men hvad er der ellers af små hunde der ikke er kendt for at være små
> > arrige
> > bæster ?
> > Må meget gerne være en der er vild med ture i skov osv måske gå spor
er
> > mine forældres nemlig helt syg med og ret god til enda
>
> Man siger man ofte skal vælge sin første indskydelse, så det bør du jo
gøre
> og vælge en gårdhund *S*.
>
> Med de basale krav du stiller foreløbig er en D/S et fremragende valg.
>
> Og jeg er sikker på at Bolette (Kæresten, du ved..) når/hvis hun ser denne
> tråd vil kunne gi dig den store salgstale..... så forbered dig på
kamp......
>
> Hygge
>
> Kim
>
> '

Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender jeg
som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have

Maj Britt



Kim Jørgensen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 29-11-04 21:30


"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> wrote in message news:cofovt$1vp9

> Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender jeg
> som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have

Jeg prikker lige til Bolette for en salgstale...

Iøvrigt venter vores egen opdrætter hvalpe snart, hvis det skulle være, vi
har et fint "reklame-eksemplar" *S*

// Kim



Bolette Nielsen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Bolette Nielsen


Dato : 29-11-04 22:41


"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
news:311f7aF36l7tmU1@uni-berlin.de...
> Jeg prikker lige til Bolette for en salgstale...

Hej Maj Britt

Ja, så fik Kim mig til at kigge på dit indlæg, og nu skal du bare
høre.....................

Nej, rolig nu, selvfølgelig kan jeg snakke i timer om vores dejlige Nicki
( D/S gårdhund), men du skal jo heller ikke blive træt af mig *Ss*.
Nu kender du jo til en gårdhund, men ellers vil jeg bare sige at en gårdhund
er den perkekte familie hund, en perfekt hund at ha' i en lejlighed ( gå ud
fra i bor i lejlighed ), den elsker at være til for dens ejere, er lærenem,
og en meget social hund. Den elsker laaaaaange gå ture ( men kan også godt
tilpasse sig nogen små ture ), og udfordringer som spor og agility er lige
en gårdhund.
Vil du vide mere, siger du bare til

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk ( her kan du møde Nicki )



Peter Schrøder (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 30-11-04 08:45

Bolette Nielsen skrev:

> en perfekt hund at ha' i en
> lejlighed

Hér kunne man så passende tilføje: At en d/s
ikke kræver noget videre gulvplads da den
udmærket er i stand til løbe på væggene.
Det gør de, jeg kender, ihvertfald...


--
Med venlig hilsen
Peter Schrøder

Benny Mortensen 9380 (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen 9380


Dato : 30-11-04 12:36


"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cofovt$1vp9$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender jeg
> som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have
>
> Maj Britt
>
Det med mange er arrige, tror jeg hænger sammen med, at det for mange
mennesker er så skide skægt, at drille de arme små kræ, medens de er ganske
små. Så uanset hvilken race, er der nogen der vil drille hunden, så hold
dem væk fra hunden i mindst det første halve år. Så har du i hvert fald
lagt bunden, til at få en rolig og afbalanceret hund, som jo forhåbentligt
skal vare de næste 10 - 15 år.

M.V.H.....Benny..



Tyfon (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Tyfon


Dato : 30-11-04 16:33


"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
news:41ac5c4a$0$86738$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cofovt$1vp9$1@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender
jeg
> > som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have
> >
> > Maj Britt
> >
> Det med mange er arrige, tror jeg hænger sammen med, at det for mange
> mennesker er så skide skægt, at drille de arme små kræ, medens de er
ganske
> små. Så uanset hvilken race, er der nogen der vil drille hunden, så hold
> dem væk fra hunden i mindst det første halve år. Så har du i hvert fald
> lagt bunden, til at få en rolig og afbalanceret hund, som jo forhåbentligt
> skal vare de næste 10 - 15 år.
>
> M.V.H.....Benny..
>
> ¨


Visse racer af de små hunde er agrassive bla puddler og papilion m.f.

Elbarto



Ukendt (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-04 17:46


"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:coi42p$10tm$1@news.cybercity.dk...

> Visse racer af de små hunde er agrassive bla puddler og papilion m.f.

Passer ikke.
Pudlen er en rigtig dejlig, klog, lærenem og fornuftig hund. Kender ikke
meget til papillonen, men er af den opfattelse, at hunden er, hvad man gør
dem til (for det meste).
Vi har for nylig fået en DS- gårdhund på 1½ år. Hun er stille og rolig og
leger godt med vores GD-hvalp, men hun kan godt sende naboens schæfer hjem i
en fart. Hun har dog vænnet sig lidt mere til naboens hund, men når hun
bliver ( opfører sig ) sur er det fordi hun er usikker. Det skyldes, at hun
blev kanøflet af et par store skt. bernhard i hendes tidligere hjem. Så det
hele kommer altså meget an på, hvordan hunden er præget og hvor meget
kontakt den har fået fra hvalp, til andre dyr / mennesker og hvor
succesfuld, den kontakt har været.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Anette (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 30-11-04 21:55

Tyfon <tyfon@hotmail.com> wrote:
> Visse racer af de små hunde er agrassive bla puddler og papilion
> m.f.
>

De papilioner jeg har haft med at gøre, ( har et par venner der opdrætter de
små pelsbolde) har alle været rigtige gode selsskabshunde, søde og kærlige.
Glade for at lære og nemme at træne.
De "råwer op" når der kommer nogen ( mikrovagthunde , men der er ikke
skyggen af agression i nogle af dem.

Mange små hunde tror selv de er " en meget stor hund inde i en lille
hundekrop" og det tror jeg mange knap-så-kyndige hundekendere misforstår som
agression - men at hunden gør voldsomt er jo oftest bare tomt råberi, uden
vrede bag, hvis ellers hunden er opdraget/trænet på den rigtige måde.

Nogle ejere af små hunde mener ikke hvalpemotivation/hundetræning er
nødvendig med såen en lille fis - men det er det. Hvis flere tog deres
hvalpe med til træning kunne det være der var færre højtråbende småhunde, og
dermed ville der være færre der opfattede små hunde som agressive

/ Anette



Rinnie Ilsøe (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Rinnie Ilsøe


Dato : 01-12-04 17:50

"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:coi42p$10tm$1@news.cybercity.dk...
>
> Visse racer af de små hunde er agrassive bla puddler og papilion m.f.

Uddyb... Specielt mht. pudlen. Hvor har du den påstand fra? Selv er jeg ikke
meget til puddel, men må bøje mig i sandet og erkende at du næppe finder en
mere fornuftig, omgængelig, lærenem og kvik race end den! Selv min
underskønne race, Flatcoat, kan ikke hamle op med pudlen når det gælder
indlærings-evne! Kunne så aldrig finde på at købe en puddel da den fysisk
ikke er stor nok til mig. Vil kunne klappe en hund uden den vælter og vil
ha' en hund der ikke behøver hårlak og sløjfer når den udstilles!

Du virker meget skråsikker i din udtalelse, så glæder mig til du uddyber,
for det lyder til at du har undersøgt sagen meget til bunds!


--
Rinnie Ilsøe
Litter planned Summer 2005
NordJv-03 DJGCH Starworkers Double Trouble X Starworkers Event of the Year
http://www.flatcoated-retriever.dk





Benny Mortensen 9380 (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen 9380


Dato : 04-12-04 17:33


"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:coi42p$10tm$1@news.cybercity.dk...
>
> "Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
> news:41ac5c4a$0$86738$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:cofovt$1vp9$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > >
> > > Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender
> jeg
> > > som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have
> > >
> > > Maj Britt
> > >
> > Det med mange er arrige, tror jeg hænger sammen med, at det for mange
> > mennesker er så skide skægt, at drille de arme små kræ, medens de er
> ganske
> > små. Så uanset hvilken race, er der nogen der vil drille hunden, så
hold
> > dem væk fra hunden i mindst det første halve år. Så har du i hvert fald
> > lagt bunden, til at få en rolig og afbalanceret hund, som jo
forhåbentligt
> > skal vare de næste 10 - 15 år.
> >
> > M.V.H.....Benny..
> >
> > ¨
>
>
> Visse racer af de små hunde er agrassive bla puddler og papilion m.f.
>
> Elbarto
>
>
Tja, nu må du altså undskylde, jeg har godt nok aldrig mødt, agressive
Pudler eller Papillon'er, og har da efterhånden kendt nogle stykker af
dem.... Sonja er du her, det må du da kunne forklare, at Papillon ikke er en
agressiv hund, eller drukner du i flytterod.. Hvem har så Pudler..

M.V.H.....Benny..



Punish The Deed, Not~ (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Punish The Deed, Not~


Dato : 04-12-04 17:44

On Sat, 4 Dec 2004 17:33:13 +0100, "Benny Mortensen 9380"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

>
>"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:coi42p$10tm$1@news.cybercity.dk...
>>
>> "Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
>> news:41ac5c4a$0$86738$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >
>> > "Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:cofovt$1vp9$1@news.cybercity.dk...
>> > >
>> > >
>> > > Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender
>> jeg
>> > > som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have
>> > >
>> > > Maj Britt
>> > >
>> > Det med mange er arrige, tror jeg hænger sammen med, at det for mange
>> > mennesker er så skide skægt, at drille de arme små kræ, medens de er
>> ganske
>> > små. Så uanset hvilken race, er der nogen der vil drille hunden, så
>hold
>> > dem væk fra hunden i mindst det første halve år. Så har du i hvert fald
>> > lagt bunden, til at få en rolig og afbalanceret hund, som jo
>forhåbentligt
>> > skal vare de næste 10 - 15 år.
>> >
>> > M.V.H.....Benny..
>> >
>> > ¨
>>
>>
>> Visse racer af de små hunde er agrassive bla puddler og papilion m.f.
>>
>> Elbarto
>>
>>
>Tja, nu må du altså undskylde, jeg har godt nok aldrig mødt, agressive
>Pudler eller Papillon'er, og har da efterhånden kendt nogle stykker af
>dem.... Sonja er du her, det må du da kunne forklare, at Papillon ikke er en
>agressiv hund, eller drukner du i flytterod.. Hvem har så Pudler..



jeg har vist en "psykopatpudel" efter hvad BT skrev sidst

men seriøst hvem snakker om beagle som ny hund ? den stikker jo af for
et godt ord bare den lugter trækvinden fra en hare så er den smuttet
med lukkede ører, det var sku ikke en hund jeg gad at eje, så skulle
jeg da eje lidt mere tålmodighed først





>M.V.H.....Benny..
>


x Vuf x (09-12-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 09-12-04 23:22

On Sat, 4 Dec 2004 17:33:13 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev...

>>Visse racer af de små hunde er agrassive bla puddler og papilion m.f.

Sikke noget forban*** sludder!

>Tja, nu må du altså undskylde, jeg har godt nok aldrig mødt, agressive
>Pudler eller Papillon'er, og har da efterhånden kendt nogle stykker af
>dem.... Sonja er du her, det må du da kunne forklare, at Papillon ikke er en
>agressiv hund, eller drukner du i flytterod.. Hvem har så Pudler..

Pudler kan nu godt være aggressive, hvis de behandles forkert,
men det kan vel de fleste hunde. Der skal dog YDERST meget til,
for at en Papillon bli'r aggressiv. I de 15 år, jeg har opdrættet
og udstillet Papilloner, er jeg stødt på 1, der var blevet sparket
og på alle måder mishandlet...Den var forståeligt nok utryg ved
mennesker!

Nej, desværre ligger jeg ikke i flytterod...


--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Benny Mortensen 9380 (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen 9380


Dato : 10-12-04 10:25


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:1ojhr0d8046rqna3v2no8i11pbduhf1i1n@4ax.com...
> On Sat, 4 Dec 2004 17:33:13 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>
> Nej, desværre ligger jeg ikke i flytterod...
>

Skulle du ikke have været flyttet ??... Hvordan har du klaret det.
Håber da du har kunnet beholde hundene.

M.V.H.....Benny..




x Vuf x (10-12-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 10-12-04 20:57

On Fri, 10 Dec 2004 10:25:24 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>>Nej, desværre ligger jeg ikke i flytterod...

>Skulle du ikke have været flyttet ??... Hvordan har du klaret det.
>Håber da du har kunnet beholde hundene.

Jeg har nu 9 hunde, hvoraf de 4 er gamle på pension.
En 1-årig han ville jeg gerne udstationere, men har
ikke fundet plejeforældre til ham endnu.....

Nej, der er ikke nogen løsning i sigte. Jeg ville jo
gerne bli' boende, hvis ejeren gjorde noget ved fugten,
men så skal jeg ned på 4 hunde.


--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Benny Mortensen 9380 (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen 9380


Dato : 12-12-04 20:10


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:lgvjr0pcsrld6618o0vh8d3b5tljans38i@4ax.com...
> On Fri, 10 Dec 2004 10:25:24 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
> >"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...
>
> >>Nej, desværre ligger jeg ikke i flytterod...
>
> >Skulle du ikke have været flyttet ??... Hvordan har du klaret det.
> >Håber da du har kunnet beholde hundene.
>
> Jeg har nu 9 hunde, hvoraf de 4 er gamle på pension.
> En 1-årig han ville jeg gerne udstationere, men har
> ikke fundet plejeforældre til ham endnu.....
>
> Nej, der er ikke nogen løsning i sigte. Jeg ville jo
> gerne bli' boende, hvis ejeren gjorde noget ved fugten,
> men så skal jeg ned på 4 hunde.
>
>

Ja det er en pokkers situation at stå i. Men jeg krydser fingre for dig,
skulle det ikke lykkes at finde et sted at få ham passet, så kunne vi måske
huse ham for et stykke tid, hvis han da ellers kan sammen med mine egne, men
det var jo nok skønnere for dig selv, hvis det var noget tættere på. Der er
jo lidt langt herop til det Nordjyske.

M.V.H.....Benny..



x Vuf x (14-12-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 14-12-04 03:20

On Sun, 12 Dec 2004 20:09:47 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>>En 1-årig han ville jeg gerne udstationere, men har
>>ikke fundet plejeforældre til ham endnu.....

>>Nej, der er ikke nogen løsning i sigte. Jeg ville jo
>>gerne bli' boende, hvis ejeren gjorde noget ved fugten,
>>men så skal jeg ned på 4 hunde.

>Ja det er en pokkers situation at stå i. Men jeg krydser
>fingre for dig, skulle det ikke lykkes at finde et sted
>at få ham passet, så kunne vi måske huse ham for et stykke
>tid, hvis han da ellers kan sammen med mine egne, men
>det var jo nok skønnere for dig selv, hvis det var noget
>tættere på. Der er jo lidt langt herop til det Nordjyske.

Hvad er det lige for en race, selv har?
Du ved jo godt, at mine er nogle små papilloner ik'?
I øvrigt tak for tilbudet.


--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Benny Mortensen 9380 (14-12-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen 9380


Dato : 14-12-04 18:04


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:g9jsr05g75eo0ib57jpe0pj4i3d3j9ch11@4ax.com...
> On Sun, 12 Dec 2004 20:09:47 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>
> Hvad er det lige for en race, selv har?
> Du ved jo godt, at mine er nogle små papilloner ik'?
> I øvrigt tak for tilbudet.
>
Den ene er en Australian Shepherd tæve, lige omkring 3 1/2 en rigtig lille
charmetrold. Den anden en Hovawart han på 2 1/2 år. Som vi har haft siden
han var 14 mdr. Det der med opdragelse, var ikke noget han havde lært da vi
fik ham, ja han anede ikke hvad en godbid var for noget .... Det eneste
vi er helt sikre på, var at en eller anden hankøns person nok havde udset
ham, til sin egen private sandsæk, boksebold eller bare et redskab til at
afreagere på. Ja da vi kom hjem med ham, blev han stående udenfor, som
ville han sige... " Hvor skal jeg være " for det var tydeligt, at han ikke
var vant til at være kæledyr. Men der har han nu fundet ud af at tage
revanche ... Nu er han en rigtig hængerøv, med stort H, som elsker at
sove i arm. Dog ikke særligt længe, så bliver det åbenbart for varmt. Men
du kan se dem, hvis du kigger på denne adresse
http://www.meldgaards.dk/Fie.htm Donald er vist kun med på et enkelt
billede. Et af de allersidste, hvor de er alle tre.

M.V.H.....Benny..
Som snart må se af at få lavet sin hjemmeside ...



x Vuf x (15-12-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 15-12-04 01:27

On Tue, 14 Dec 2004 18:03:30 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:

>Den ene er en Australian Shepherd tæve, lige omkring 3 1/2 en rigtig lille
>charmetrold. Den anden en Hovawart han på 2 1/2 år. Som vi har haft siden
>han var 14 mdr. Det der med opdragelse, var ikke noget han havde lært da vi
>fik ham, ja han anede ikke hvad en godbid var for noget .... Det eneste
>vi er helt sikre på, var at en eller anden hankøns person nok havde udset
>ham, til sin egen private sandsæk, boksebold eller bare et redskab til at
>afreagere på. Ja da vi kom hjem med ham, blev han stående udenfor, som
>ville han sige... " Hvor skal jeg være " for det var tydeligt, at han ikke
>var vant til at være kæledyr. Men der har han nu fundet ud af at tage
>revanche ... Nu er han en rigtig hængerøv, med stort H, som elsker at
>sove i arm. Dog ikke særligt længe, så bliver det åbenbart for varmt. Men
>du kan se dem, hvis du kigger på denne adresse
>http://www.meldgaards.dk/Fie.htm Donald er vist kun med på et enkelt
>billede. Et af de allersidste, hvor de er alle tre.

Stakkels Donald...

>Som snart må se af at få lavet sin hjemmeside ...

Ja, med så'n en flok at vise frem, så er det bare at gå igang!

Hvis du er i DKK, må du kun ha' DKK-hunde i huset!


--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Benny Mortensen 9380 (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen 9380


Dato : 15-12-04 16:15


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:a31vr01vls5e3tlv8hdtcj8ij73ic5f1nu@4ax.com...
> On Tue, 14 Dec 2004 18:03:30 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>
>
> Stakkels Donald...

Nå nu regner jeg da med, at hans kedelige tid er overstået. Hvor længe han
var ved den første ejer, inden han kom tilbage til opdrætteren, har jeg
ingen ide om. Der led han da mig bekendt ingen nød, men fik heller ikke den
store opmærksomhed. Fik vel nærmest lov til at gå og passe sig selv, men
nok mest inde i en stald.

> >Som snart må se af at få lavet sin hjemmeside ...
>
> Ja, med så'n en flok at vise frem, så er det bare at gå igang!

Tju nu er der jo desværre kun de to tilbage. Centa blev jo aflivet i
januar.
>
> Hvis du er i DKK, må du kun ha' DKK-hunde i huset!

Tja, det med opdræt, det kræver vist noget fremtids planlægning, for lige
nu, har jeg jo et ben i hver lejr, så hvis de begge stiller lige tåbelige
betingelser, så varer det vist længe, før opdræt kommer på tale. Ellers
skulle vi jo til at skille os af med en af vore hunde, for at kunne dyrke
den anden. Aldrig i livet. Hvis jeg skulle opdrætte Aussie'er, og havde en
DKK Hovawart, så var alt OK.. Men som jeg har det nu, en CKC, så ville
fanden være løs.... Hvad er forskellen.. Så det er jeg bange for, at det
kommer de ikke til at bestemme. Jeg kunne se et problem, hvis jeg havde
Aussier både fra DKK og CKC, så kunne der måske opstå nogle forviklinger.
Men med to så forskellige hunde, så kunne jeg ikke forestille mig, en
blanding af disse, ville komme bare i nærheden af race standarden .. Så
både Donk & Fims bliver her, til engang jeg syntes de skal af sted, og da de
begge er relativt unge, så varer det forhåbentligt mange år endnu. Men
skulle det komme på tale, så blev det jo nok Hovawart vi ville opdrætte.
Jeg tror ikke Aussien har så store muligheder herhjemme, og dem den har, kan
de eksisterende opdrættere vist sagtens udfylde. Det er jo en hund, til et
begrænset publikum.
Sjovt nok utroligt populær hos en bestemt slags mennesker. Har man
Amerikanske Quarter / Paint heste, så har man også en Aussie. Til gengæld
kender jeg vist ingen fåreavlere som bruger dem. Det er alle Border Collie.
Jeg ved ikke, om det er fordi England er tættere på, end USA , men jeg
tror det spiller kraftigt ind.

M.V.H.....Benny..



x Vuf x (16-12-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 16-12-04 22:39

On Wed, 15 Dec 2004 16:14:45 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>>Hvis du er i DKK, må du kun ha' DKK-hunde i huset!

>Tja, det med opdræt, det kræver vist noget fremtids planlægning, for lige
>nu, har jeg jo et ben i hver lejr, så hvis de begge stiller lige tåbelige
>betingelser, så varer det vist længe, før opdræt kommer på tale. Ellers
>skulle vi jo til at skille os af med en af vore hunde, for at kunne dyrke
>den anden. Aldrig i livet. Hvis jeg skulle opdrætte Aussie'er, og havde en
>DKK Hovawart, så var alt OK.. Men som jeg har det nu, en CKC, så ville
>fanden være løs.... Hvad er forskellen.. Så det er jeg bange for, at det
>kommer de ikke til at bestemme. Jeg kunne se et problem, hvis jeg havde
>Aussier både fra DKK og CKC, så kunne der måske opstå nogle forviklinger.
>Men med to så forskellige hunde, så kunne jeg ikke forestille mig, en
>blanding af disse, ville komme bare i nærheden af race standarden ..

CKC er ikke anerkendt nogen steder i hele DK!

Du kan ikke være opdrætter både i DKK og i en anden forening. Du kan
heller ikke være opdrætter både i DHL, DRU, DDH eller andet samtidigt.
Du må beslutte, hvilken forening, du vil være i, men så kan du næsten
bruge hvilken hund, du vil Du kan i DHL f.eks. ikke stambogsføre
hvalpe efter DRU- eller CKChunde.

>Sjovt nok utroligt populær hos en bestemt slags mennesker. Har man
>Amerikanske Quarter / Paint heste, så har man også en Aussie. Til gengæld
>kender jeg vist ingen fåreavlere som bruger dem. Det er alle Border Collie.
>Jeg ved ikke, om det er fordi England er tættere på, end USA , men jeg
>tror det spiller kraftigt ind.

Findes der ligefrem fåreavlere, der bruger hunde herhjemme?


--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Benny Mortensen 9380 (17-12-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen 9380


Dato : 17-12-04 17:13


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:tjv3s0li4g8vakgt79972tn6pkt43a8eb9@4ax.com...
> On Wed, 15 Dec 2004 16:14:45 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>
> Findes der ligefrem fåreavlere, der bruger hunde herhjemme?
>
>
Ja ja, dem er der nok af. Men jeg tror nok det med hundene, det er nok mere
hobby betonet. Minder mig i øvrigt om, at der faktisk også findes en enkelt
uddannet fårehyrde i DK, som tillige med er ansat i fuldtids job, som
fårehyrde. Kan ikke huske, om det var i TV, eller et ugeblad jeg så det.
Men der kan selvfølgelig godt være flere, som er ansat som hyrder, men dette
skulle være den eneste, som tillige med, har svendebrevet i orden.

M.V.H.....Benny..



x Vuf x (18-12-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 18-12-04 01:11

On Fri, 17 Dec 2004 17:13:17 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>>Findes der ligefrem fåreavlere, der bruger hunde herhjemme?

>Ja ja, dem er der nok af. Men jeg tror nok det med hundene,
>det er nok mere hobbybetonet. Minder mig i øvrigt om, at der
>faktisk også findes en enkelt uddannet fårehyrde i DK, som
>tilligemed er ansat i fuldtidsjob, som fårehyrde. Kan ikke
>huske, om det var i TV, eller et ugeblad jeg så det. Men der kan
>selvfølgelig godt være flere, som er ansat som hyrder, men dette
>skulle være den eneste, som tillige med, har svendebrevet i orden.
>
>M.V.H.....Benny..

Skal der virkeligt svendebrev til at være fårehyrde?
Ja, hvorfor ikke... ;-D


--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

lunadc (30-11-2004)
Kommentar
Fra : lunadc


Dato : 30-11-04 13:19


>
> Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender
jeg
> som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have
>
> Maj Britt
>
Ved du hvad Maj Britt med den indstilling til hunde så er det da et
spørgsmål om du overhovedet skal have en?
Hvad vil du egentlig med en hund?
Der er ingen hunde som er "arrige små køtere" der er hunde som ikke har
fået den optimale opdragelse og socialisering, men det er da ejerens
pligt, dvs. uanset hvad for en race du får så kræver den altså noget,
den er ikke bare som du vil have den, når du får den ind af døren.
Mit råd vil være sæt dig hen og tænk over:
Hvad du vil med en hund.
Hvor meget tid vil du bruge pr. dag på hunden.
Hvad med byture og besøg eftermiddag og aften.
Hvad med ferier
Hvad med hundetræning
hvad med snavs
Osv. der er rigtig mange ting som skal være på plads inden du bestemmer
evnt. race på hunden.
En hund er ikke bare en hund en hund er det dens ejer ligger i den.
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Tyfon (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Tyfon


Dato : 30-11-04 16:31


"lunadc" <lunadc.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:41ac65f3$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >
> > Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender
> jeg
> > som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have
> >
> > Maj Britt
> >
> Ved du hvad Maj Britt med den indstilling til hunde så er det da et
> spørgsmål om du overhovedet skal have en?
> Hvad vil du egentlig med en hund?

Selvskab

> Der er ingen hunde som er "arrige små køtere" der er hunde som ikke har
> fået den optimale opdragelse og socialisering, men det er da ejerens
> pligt, dvs. uanset hvad for en race du får så kræver den altså noget,
> den er ikke bare som du vil have den, når du får den ind af døren.
> Mit råd vil være sæt dig hen og tænk over:
> Hvad du vil med en hund

Selvskab.
> Hvor meget tid vil du bruge pr. dag på hunden.
Hele dagen .. meningen med en lille hund er at den skal følge mig i tykt og
tyndt
> Hvad med byture og besøg eftermiddag og aften.
Den skulel gerne være med det meste af tiden

> Hvad med ferier
Skal den da oss med på .. eller passes ved mine forældre og deres D/S
gårdhund
> Hvad med hundetræning
Og ødelægge hunden .. nej tak Har haft de første 5 hunde i familien og
ingen hundetræning .. Dog skal vovsen går spor m.m. men aldrig til træning
i en klub
> hvad med snavs
> Osv. der er rigtig mange ting som skal være på plads inden du bestemmer
> evnt. race på hunden.
> En hund er ikke bare en hund en hund er det dens ejer ligger i den.
> Bodil
> www.123hjemmesider.dk/bodilshunde
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommer fra hjem med hund så ved godt hvad det indebære

Elbarto



lunadc (30-11-2004)
Kommentar
Fra : lunadc


Dato : 30-11-04 18:59



> "Tyfon" skrev d. 30-11-04 16:31 dette indlæg :
> > Hvad med hundetræning
> Og ødelægge hunden .. nej tak Har haft de første 5 hunde i familien
og
> ingen hundetræning .. Dog skal vovsen går spor m.m. men aldrig til
træning
> i en klub

At hundetræning skulle ødelægge hunden det må du da vist lige forklare
lidt nærmere!!

> Kommer fra hjem med hund så ved godt hvad det indebære
>
> Elbarto

Er Elbarto og Majbritt den samme?

Det at komme fra et hjem med dyr, betyder da tydeligvis ikke, at man ved
hvad det indebærer..
her ville hundekørekort igen være en dejlig ting.
En hund er ikke bare sød og sjov eller hidsig og arrig, den er hvad du
gør den til og det kommer altså ikke af sig selv, der skal trænes med
alle hunde på den ene eller anden måde.
Træning i klub er rigtig godt specielt ved den første hund, og
hvalpemotivation bør efter min mening være obligatorisk
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilhunde

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Christina Jensen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 30-11-04 20:04


> Ender nok oss med sådan for de fleste af dem Christina nævner kender jeg
> som arrige og sådan en køter vil jeg ikke have
>
> Maj Britt

Hej Maj Britt, jeg synes godt du kunne sige tak for min ulejlighed med at
finde de racer til dig, de er ikke arige, en hund er hvad man gør den til.



LL (29-11-2004)
Kommentar
Fra : LL


Dato : 29-11-04 19:50


Hej Maj Britt

Da jeg selv har 2 stk. Jack Russell Terrier, vil jeg jo lige slå et slag for
racen

Størrelsen på sådan en er ca. den samme som D/S gårdhund ca. 35 cm over
skuldrene. Jeg kan garantere dig, at de altid er med på en tur i skoven, og
da det er en jagthund, vil det ikke være noget problem at får dem til at
spore. De er meget nemme at træne, dog er deres selvstændighed og vilje
utrolig stor, så den vil man helt sikkert også få at se... Som mange der
kender racen siger, er det en stor hund i en lille krop - de frygter stort
set intet og har en gå-på mod som en hund der er dobbelt så stor - derfor
skal der også nærmest en doberman til at skræmme dem. Vores han, har jaget
både labrador og schæfer på flugt...

Vi har både en han og en tæve. Hannen kan til tider larme en del (gøen),
mens hunnen ALDRIG siger noget, kun hvis hun en sjælden gang bliver
forskrækket.

Hvis du vil læse mere om racen så kig på nedenstående links.

Dansk Galleri over Jack Russells:
http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_alle.asp?brand=Jack%20russell%20terrier

Dansk Jack Russel Terrier Klub:
http://www.djrtk.dk/

ALT om Jack Russells på engelsk:
http://www.terrier.com/

Vh

LL



Ukendt (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-04 21:16

*KLIP KLIP KLIP*


Nu skal jeg altså lige på banen

Har du overvejet en Border Terrier?
-og nej, ikke en lille arrig terrier, men "terriernes labrador" - som vi
ejere kalder den
kig evt. på dette link: www.border-terrier.dk

Hilsen Camilla


>



Winther (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 30-11-04 16:22


"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
news:41ab8327$0$40429$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...


>> Har du overvejet en Border Terrier?
> -og nej, ikke en lille arrig terrier, men "terriernes labrador" - som vi
> ejere kalder den
> kig evt. på dette link: www.border-terrier.dk
>
> Hilsen Camilla
>
Bestemt en herlig hund.

En anden mulighed er en Koikerhondje, så dem i Herning, hvor var de dejlige.

Vh. Winther
> >
>
>



Renate Jacobsen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Renate Jacobsen


Dato : 30-11-04 17:03


"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
news:Re0rd.1142$ht7.409@news.get2net.dk...
>snip<

> En anden mulighed er en Koikerhondje, så dem i Herning, hvor var de
> dejlige.
>
> Vh. Winther
Hejsa,

Kooikeren vil jeg fraråde på det bestemteste. Det *er* en dejlig hund, men
da omgivelserne kræver en rolig hund, er den ikke et oplagt emne. Kooikeren
er usædvanlig vagtsom og gør ved den midste uvante lyd....
Til spor ville den helt sikkert være velegnet og den går *aldrig* af vejen
for meget motion og en tur i skoven...


--
Mvh. Renate, der lige blev mindet om Bølle-fisen *snøft*
____________________________
Se mine billeder på www.renate.dk
Og husk nu lige at kigge forbi: www.eet-djursland.nu



Christina Jensen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 30-11-04 17:52


>> En anden mulighed er en Koikerhondje, så dem i Herning, hvor var de
>> dejlige.
>>
>> Vh. Winther
> Hejsa,
>
> Kooikeren vil jeg fraråde på det bestemteste. Det *er* en dejlig hund, men
> da omgivelserne kræver en rolig hund, er den ikke et oplagt emne.
> Kooikeren er usædvanlig vagtsom og gør ved den midste uvante lyd....
> Til spor ville den helt sikkert være velegnet og den går *aldrig* af vejen
> for meget motion og en tur i skoven...
>
>
> --
> Mvh. Renate, der lige blev mindet om Bølle-fisen *snøft*
> ____________________________
> Se mine billeder på www.renate.dk
> Og husk nu lige at kigge forbi: www.eet-djursland.nu
>Hej Majbritt, jeg synes ikke de hunde er arige, det kommer da an på hvordan
>du opdrager på dem, jeg selv tak for hjælpen, kunne da godt have tænkt mig
>et lille tak, da jeg jo brugte tid på at finde dem, og det er hvad man får
>ud af det, trist....



Renate Jacobsen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Renate Jacobsen


Dato : 30-11-04 18:00


"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41aca51f$0$86718$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>> En anden mulighed er en Koikerhondje, så dem i Herning, hvor var de
>>> dejlige.
>>>
>>> Vh. Winther
>> Hejsa,
>>
>> Kooikeren vil jeg fraråde på det bestemteste. Det *er* en dejlig hund,
>> men da omgivelserne kræver en rolig hund, er den ikke et oplagt emne.
>> Kooikeren er usædvanlig vagtsom og gør ved den midste uvante lyd....
>> Til spor ville den helt sikkert være velegnet og den går *aldrig* af
>> vejen for meget motion og en tur i skoven...
>>
>>
>> --
>> Mvh. Renate, der lige blev mindet om Bølle-fisen *snøft*
>> ____________________________
>> Se mine billeder på www.renate.dk
>> Og husk nu lige at kigge forbi: www.eet-djursland.nu
>>Hej Majbritt, jeg synes ikke de hunde er arige, det kommer da an på
>>hvordan du opdrager på dem, jeg selv tak for hjælpen, kunne da godt have
>>tænkt mig et lille tak, da jeg jo brugte tid på at finde dem, og det er
>>hvad man får ud af det, trist....
>

Hej Christina,

Nu hedder jeg god nok ikke Maj Britt, men du svarer på mit indlæg, som
"hænger" under Winthers, da det er relevant her. Hvis du vil svare Maj
Britt, er det måske en god idé, at gøre det under det rette indlæg. Det er
helt tydeligt, at du ikke har helt fat i brugen af nyhedsgrupperne, derfor
een gang til: www.usenet.dk Gør nu lige dig selv den tjeneste og smut ind og
læs.... Du får meget mere ud af grupperne, hvi du gør det rigtigt. Hvis
du til gengæld fortsætter med at være rasmus-modsat, så ender du sikkert i
Kill-filter hos rigtig mange og så får du aldrig svar på dine spørgsmål.

God fornøjelse

Mvh. Renate

NB! Du skal heller ikke sætte > tegnet foran alt, hvad du skriver. Så tror
man at det hænger sammen med den forrige har skrevet i sidste indlæg.



Christina Jensen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 30-11-04 20:02

Undskyld har været inde og læse men det er svært for mig at forstå.



Jens (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 01-12-04 16:05

>
> 35-40 cm over skulderne fuldvoksen og ikke støjene
>
> Umiddelbart har vi kik på svensk/dansk gård hund da min eforældre har en
> (nr.2) og den er så sød
> Men hvad er der ellers af små hunde der ikke er kendt for at være små
arrige
> bæster ?
> Må meget gerne være en der er vild med ture i skov osv måske gå spor er
> mine forældres nemlig helt syg med og ret god til enda
>
>
> Maj Bitt
>

Hvad med en beagle?? Det er jo en 'stor hund i en kompakt indpakning' - og
en ganske underholdende og livlig af slagsen

Vi har selv fornøjelsen af en 4½ år gammel tæve, som elsker at spæne afsted
i skov og ved stranden. Hun har fysik og energi til at være med til alle
familiens aktiviteter inkl. spejderliv og sejlsport, og er alligevel
tålmodig nok til en hel dag bag i bilen på køretur og til at være alene
hjemme til hverdag uden at vælte hele huset.

Inden I vælger beaglen bør I dog sætte jer grundigt ind i, hvad det er for
en størrelse - det er stadig en støver på godt og ondt. Men accepterer I
det, så får I en fantastisk herlig og hund for hele familien.

Mvh
Jens & Emma

http://emma.schoenemann-paul.dk



Allan (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 03-12-04 13:30

Hvad med en Beagle.
Den er nærmest perfekt og elsker alt og alle. Eneste ulempe er at du ikke
kan gå med den uden line (så render den bare afsted .

/Allan

"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cofksg$1rn9$1@news.cybercity.dk...
> Meeen der er lidt restriktioner for hvor stor den må være hvor vi bor
>
> 35-40 cm over skulderne fuldvoksen og ikke støjene
>
> Umiddelbart har vi kik på svensk/dansk gård hund da min eforældre har en
> (nr.2) og den er så sød
> Men hvad er der ellers af små hunde der ikke er kendt for at være små
arrige
> bæster ?
> Må meget gerne være en der er vild med ture i skov osv måske gå spor er
> mine forældres nemlig helt syg med og ret god til enda
>
>
> Maj Bitt
>
>



Jens (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 03-12-04 16:21

> Hvad med en Beagle.
> Den er nærmest perfekt og elsker alt og alle. Eneste ulempe er at du ikke
> kan gå med den uden line (så render den bare afsted .
>

- en måske lidt forsimplet udgave af virkeligheden, omend ikke helt ved
siden af ,-)

Beaglen er faktisk yderst intilligent og kan sagtens lære. Den skal gerne
have tingene at vide mere end en gang - ikke fordi den ikke forstår det, men
den vil lige være sikker på at du nu også mener det alvorligt?

Svagheden er bare den der støvernæse, der gør, at man aldrig kan regne med
helt 100% kontrol uden line. Det er tilgengæld altid facinerende at opleve
beaglens sporiver og insiterende syngen, når den finder de helt rigtige
dufte

Mvh
Jens & Emma

http://emma.schoenemann-paul.dk



Benny Mortensen 9380 (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen 9380


Dato : 04-12-04 17:35


"Jens" <sjp.news@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:41b08463$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvad med en Beagle.

Stik da manden en Basset.... Så kan han da indhente den igen ))

M.V.H.....Benny..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste