RpR wrote:
>> FS1, med hjemmeportet 45 mm Alu. cylle., 17.5 mm karb.
>> laFranconi potte 14 tand for, 38 tand bag, 18 mm. boreplade, karbon
>> membraner, olieblanding 3% også med "sprit" i.
>
> Med andre ord, 5hk
Njaaee, måske, jeg har ikke haft den på rullefelt, det foregår jo som regel
i Jylland, og det er lidt langt at køre på Yamsen
( Holme-Olstrup)
Men jeg vil tro at den er på lidt mere, da den er spejlblank i
skullerum/kanaler, og da jeg kan presse den tæt på de 100 km/t (En kammi har
målt mig med hans GPS i bilen, 96 Km/t på lige vej), men rent faktisk aner
jeg det ikke.
> Jeg har haft en scooter, tunet til ca. 10hk der åd et stempel fordi
> der var for meget sprit i. Ydelsen falder selvsagt også da sprit
> forbrænder langsommere end benzin.
Det er til gengæld rigtigt hvad du skriver med spritten, man skal da ikke
tro at det giver en større ydelse, og ja man skal psse på sit stempel, men
disse ting har jo ikke noget med kølingen som sådan at gøre, hvilket var
hvad jeg forholdt mig til, en højt pumpet motor, vil vel altid være mere i
"farezonen" end en ikke pumpet.
Men vi er da enige...
--
Allan Riise
"I know, you must be thinking for your selfe
Did he fire 5 or 6 shot's ? Well. Go ahead, make my day!
"Dirty Harry"