HP Laserjet 2200DN
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 24-11-04 01:07

Hejsa

Jeg har en laserjet 2200 DN, som er på mit LAN.

Næsten alle funktioner virker fint, men jeg kan simpelthen ikke finde få
pjece funktionen frem. Altså den funktion, hvor f.eks. otte fortløbende
sider bliver udskrevet som to A4 ark klar til at blive foldet på midten
til en A5 pjece.

Er det bare noget jeg må undvære eller findes der et trick? (Det er en
af de seje funktioner, når vi trykker foreningsblade til mindre foreninger)

/JD

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-04 02:17

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> wrote:

> [...]

> af de seje funktioner, når vi trykker foreningsblade til mindre foreninger)

printerdialogen, popop menuen "kopier og sider" vælg istedet "layout".
Funktionen er understøttet af alle printere i OSX og var det vist osse
i OS9's laserwriter driver,

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 24-11-04 09:03

> printerdialogen, popop menuen "kopier og sider" vælg istedet "layout".
> Funktionen er understøttet af alle printere i OSX og var det vist osse
> i OS9's laserwriter driver,

Hmm der kan jeg ikke se den funktion nogen steder. Jeg kan fint vælge
flere sider pr. ark og retning for duplex, men ikke pjece funktionen.

/JD

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-04 21:02

> Hmm der kan jeg ikke se den funktion nogen steder. Jeg kan fint vælge
> flere sider pr. ark og retning for duplex, men ikke pjece funktionen.

funktionen kan gøre det samme som hvad jeg tror du efterspørger...

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 24-11-04 23:11

> funktionen kan gøre det samme som hvad jeg tror du efterspørger...

ok så har jeg ikke forklaret mig ordentligt.

Pjece funktionen er noget anderledes end standard duplex. Den flytter
rundt på siderne, så de passer til en pjece.

Har du f.eks. fire sider, så skal de udskrives på et A4 ark. Den ene
side skal først have side 4 og 1. den anden side 2 og 3. Når du så
folder A4 arket på midten har du en A5 folder. Den almindelige duplex
funktion er "dum", da den blot udskriver siderne fortløbende.

/JD

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-11-04 16:51

> [...]

> folder A4 arket på midten har du en A5 folder. Den almindelige duplex
> funktion er "dum", da den blot udskriver siderne fortløbende.

jeg er ret sikker på at den funktion er applikatiuons specifik, mener
at word, acrobat og layoutprogrammer understøtter funktionen, mens den
ikke er tilgængelig i eks texedit og preview.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 25-11-04 17:13

"Morten Reippuert Knudsen" skrev 25.11.2004 16:51:

> jeg er ret sikker på at den funktion er applikatiuons specifik, mener
> at word, acrobat og layoutprogrammer understøtter funktionen, mens den
> ikke er tilgængelig i eks texedit og preview.

Nej, den er vist ganske rigtigt printerspecifik for nogle HP-printere. Men
om den kun findes i Windows-softwaren eller hvad, ved jeg ikke. Har aldrig
prøvet det i praksis.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-11-04 02:16

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Nej, den er vist ganske rigtigt printerspecifik for nogle HP-printere. Men
> om den kun findes i Windows-softwaren eller hvad, ved jeg ikke. Har aldrig
> prøvet det i praksis.

prøv alligevl at se om ikke eks Acrobat eller Acrobat reader kan hitte
ud af det.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 30-11-04 10:41

> prøv alligevl at se om ikke eks Acrobat eller Acrobat reader kan hitte
> ud af det.

Desværre. Funktionen er der ikke:(

Måske der findes et util, der kan konvertere til f.eks. PDF i pjece format?

hmmm..google..google..*S*

/JD