Mystisk disketteproblem
Fra : Erik Richard

Dato : 22-11-04 17:53

Hej

Tja, jeg hører til de 'oldsager', der stadig af og til bruger et medie,
man engang kaldte for en diskette eller floppydisk..

Men hvad pokker er der nu galt... Jeg kan under OS 9.x kun formattere i
DOS. - Det er et eksternt Teac USB floppydrev. Under X er der ingen
problem, der kan jeg frit vælge mellem Mac, DOS og ProDOS + ved fx. zips
og jaz medier også Mac OS Maximized (DiskWarrior extension).

Sætter jeg en DOS diskette kan jeg kun vælge DOS, og sætter jeg en
allerede Mac formatteret diskette i, kan jeg stadig kun vælge DOS... -
Og ja, jeg har slettet indstillingsfilen til Arkivudveksling...

...Nok regner jeg mig stadig for classic ekspert, men den her har jeg
aldrig i de mange år, jeg har kørt Mac, været ude for.!

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-04 02:22

Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Sætter jeg en DOS diskette kan jeg kun vælge DOS, og sætter jeg en
> allerede Mac formatteret diskette i, kan jeg stadig kun vælge DOS... -
> Og ja, jeg har slettet indstillingsfilen til Arkivudveksling...

Du har vel en OS9 driver til dit USB diskettedrev, og denne driver
understøtter vel HFS(+)?

> ...Nok regner jeg mig stadig for classic ekspert, men den her har jeg
> aldrig i de mange år, jeg har kørt Mac, været ude for.!

for lige at rydde op i begrebsforvirringen:

Classic = den VM som OS9 kører i under OSX
Mac OS 9 = det du mener...

Fra : Erik Richard

Dato : 23-11-04 18:56

Hej Morten

Du får en kommentar, da jeg ikke har fået oprettet noget filtersystem
under X endnu...

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Du har vel en OS9 driver til dit USB diskettedrev, og denne driver
> understøtter vel HFS(+)?

Nej, den kører native OS 8.6 - 9.2.2, så der er kun Apples egne drivere.

> for lige at rydde op i begrebsforvirringen:
>
> Classic = den VM som OS9 kører i under OSX
> Mac OS 9 = det du mener...

Det er nu som man tager det. På alle de engelsksprogede lister, jeg er
med på og kender til, så er Classic lig med OS 9.x som startsystem, mens
classic mode er lig med at bruge classic under OS X.

mvh. Erik Richaqrd

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-04 02:13

Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Du får en kommentar, da jeg ikke har fået oprettet noget filtersystem
> under X endnu...

Skynd dig hellere at få oprettet det, inden jeg kommer til at skrive
du er fuld af løgn eller ligenende.

> Nej, den kører native OS 8.6 - 9.2.2, så der er kun Apples egne drivere.

prøv med producentens driver.

> Det er nu som man tager det. På alle de engelsksprogede lister, jeg er
> med på og kender til, så er Classic lig med OS 9.x som startsystem, mens
> classic mode er lig med at bruge classic under OS X.

find nogen "lister" der er kompatible med den virkelige verden.