":" i filnavn med firefox?
Fra : Ulrik Pagh Schultz

Dato : 18-11-04 12:33

hej,

Så vidt jeg kan se har firefox problemer med at downloade filer med ":"
i deres navn. F.eks. et PDF-dokument: hvor man klikker på et link til
et sådant og der i dokumentets fil-navn indgår et ":" sker der blot det
at det kommer med på download managers liste, men det bliver aldrig
vist. "Save as" virker fint nok (hvis ellers man vælger et passende
:-løst navn). Safari er snedig nok til at omdøbe filen (erstattet ":"
med "-").

Er der nogle kendte løsninger (jeg har ikke kunnet finde nogle
extensions der løser det problem, men det er vel egentlig også noget der
skal kodes specifikt til maccen - overraskende at den ikke bare kan
finde ud af at sætte et "\" eller hvad der nu skal til for at bevare
navnet, man kan jo trods alt godt have "/" i et navn på unix)...

mvh,
Ulrik